Litt redd for å poste dette, men novemberjentene virker som en herlig gjeng med mange ulike erfaringer så jeg prøver allikevel
Jeg vet det er lenge til fødsel og at jeg enda ikke er halvveis engang, men angsten har allerede meldt seg. Jeg har aldri født før, men kjenner likevel på en sterk fødselsangst. Det skal sies at jeg fra før har diagnosen PTSD( posttraumatisk stresslidelse) og angst etter overgrep og mishandling av tidligere kjæreste. Jeg har gått og går fortsatt i behandling og har de siste årene hatt kontroll på angsten. Helt til jeg hadde en positiv test i hånden.. Jeg er ikke redd for at det skal gjøre vondt, men jeg er redd for å få et panikkanfall under fødsel, altså at jeg mister kontrollen over kroppen. Det er vanskelig å skulle forklare konkret hva jeg er redd for, men kjenner også en stor frykt ovenfor mannlige sykepleiere eller leger på grunn av tidligere overgrep. Det har blitt så ille at jeg har mareritt hver eneste natt og dagene består av at jeg gråter og gruer meg til fødselen som er mange måneder unna.. Våkner gjennomsvett og utslitt hver dag og dette tar da naturligvis veldig på.. Dette ble langt og litt rotete, men det jeg vil frem til er; om noen har noen tips eller råd, fødselsangst eller ei, rop ut! Trenger all hjelp jeg kan få og er villig til å prøve alt for å overvinne denne angsten