Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja jeg kan jo starte jeg da
Ble lagt inn på onsdags kvelden fordi jeg lakk fostervann, og siden jeg hadde fått påvist Gbs i urinen, så måtte jeg starte med antibiotika behandling med en gang. På torsdags morningen 10:30, så satte dem meg igang med vaginal pille, så ble noen laaange timer pga jeg først måtte ligge i 1 time helt i ro, og så ligge med Ctg et par timer etter det Hadde da hatt litt små rier siden ca kl 10 på morningen, men var som de sterke kynnerne jeg var så vant med. Og noen få minutter over kl 18, så gikk plutselig resten av vannet mitt når jeg satt ute! Gud som jeg er glad for at det var påske og absolutt ingen som var i lobbyen eller venta på heisen der jeg kom vaggende og VÅT inn, må jo ha sett rimelig komisk ut, hahah! Men ca 5 minutter etter at vannet gikk, så starta jeg å få kraftige rier med ca 5 minutters mellomrom Ble da undersøkt etter å ha hatt 2-3 rier, og da hadde jeg 3 cm åpning Gikk så med dissa kraftige riene i 1 times tid, før jeg ble flyttet over på fødestue, og da hadde jeg fortsatt bare 3 cm. Men etter 1 times tid te med enda sterkere rier (ble da satt på drypp etter undersøkelse nr 2) så hadde jeg 4, og da prøvde vi akupunktur. Det hjalp ingenting, så tok dem bare ut etter 20-30 minutter, og fikk bare kraftigere og kraftigere rier ^^ Ca halvannen time etter å ha blitt undersøkt te 4 cm, så kom nattevakta og undersøkte meg, og da hadde jeg 7 cm Men da fikk jeg beskjed om at det var for sent med epiduralen Så da skulle vi prøve litt massasje siden korsryggen min var så inni h****ete vond! (Sliter en del med ryggen te vanlig også, så satte seg ekstra godt der) Fikk så satt meg i en stilling som fungerte som greit hvertfall og jordmor starta med massasjen med en gang etter undersøkelsen. Men når det da slapp litt i ryggen så satte det seg kun i magen, og etter ca 20 minutter så klarte jeg ikke mer! Tar da å snur meg, men rekker ikke å sette meg med en gang før jeg fikk den første pressrien :O Guud, det var en følelse jeg aldri før har kjent, så skjønte jo at nå var det igang ja Men jordmora trodde ikke jeg var kommet så langt siden jeg var førstegangs og jeg ikke hadde den bæsjetrangen Men jeg sa jo at jeg ikke merka noe pga jeg var så fokusert på pressfølelsen Men hu trodde jeg fikk den brennende følelsen fordi jeg er allergisk mot latex, så det tok sin tid før hun undersøkte meg! Men fikk da beskjed om at det var lov å presse litt hvis jeg følte at jeg hadde behov for det, og enda godt var det for kroppen min hadde helt automatisk pressa litt på alle pressriene Men etter å ha små pressa litt selv også på 2 pressrier, så undersøkte hun meg, og jaggu så tok hun rett på hodet hans a gitt, så hun ble litt overrasket Men da kunne jeg hvertfall endelig legge hele sjela mi i pressinga, og da tok det ikke mange pressriene føre min vakre prins var ute ♥
Men han gråt ikke med en gang, og ikke fikk jeg han opp på brystet med en gang heller, så skjønte at noe ikke var helt som det skulle :/ Men nekta meg selv å få panikk, så jeg konsentrerte meg da kun om samboeren, og når jeg da endelig hørte at han gråt, så sa jeg bare "Se der ja, endelig!" Og lot tårene renne fritt Han hadde da fått navlestrengen 2 ganger ganske stramt rundt halsen, men litt gnukking på kroppen hans, fikk han igang Og når jeg da fikk han opp på brystet, så var det en følelse som skylte over meg som jeg ikke kan forklare engang♥ Så te førstegangsfødende å være, så var jeg ganske heldig Alt skjedde jo så fort (rett i underkant av 6 timer etter at vannet gikk) så jeg glemte jo bort at bestevennina mi var der, så hun fikk seg jo en opplevelse for livet Det var jo veldig vondt siden alt skjedde uten smertelindring, men når jeg nå ser ned på min 4 dager gammel sønn, så merker jeg at jeg glemmer mer og mer av hvor vondt det faktisk var
♥Lille prinsen 17/4-14♥
Nei det kjentes ut som jeg tissa på meg flere ganger i løpet av dagen (så bindet var vått og måtte byttes), holdt på sånn i flere dager, men første gangen jeg var på føden og sjekka det så var det ikke lekking av fostervann fikk jeg beskjed om Men er du usikker, så ring opp på føden, og forklar å viktig og fortelle at du har gbs i urinen! Hvor langt på vei er du?
♥Lille prinsen 17/4-14♥
Den ser jeg Men hvis du lekker fostervann eller vannet går når du har gbs, så blir du satt igang rimelig kjapt! Jeg ble lagt inn på onsdags kvelden, og da diskuterte jordmødrene med legen om dem skulle sette meg igang med en gang, eller om dem kunne vente te morningen etter å gi meg noe å sove på så jeg hadde krefter te fødselen Jeg begynte å lekke foster vann i uke 37+3 selv om testen var negativ, så følg ekstra godt med
♥Lille prinsen 17/4-14♥
Ja du skal bli satt igang da, for etter som jeg forsto, så kan bakterien gå te morkaka når fostervannet lekker eller har gått Og da må dem sette deg igang for at ikke ungen skal bli smittet Regner med at du skal få behandling under fødselen?
♥Lille prinsen 17/4-14♥