Fødselen

Ja :p ble enig med jordmor å ringe inn med en gang ting skjer. Brukte 1 time og 41 min på lille N og 20 min fra 4-9 cm og 9 min pressrier før hun kom ut. Hadde vært 7 om ikke navlesnoren var rundt halsen :p

Ja :p ble enig med jordmor å ringe inn med en gang ting skjer. Brukte 1 time og 41 min på lille N og 20 min fra 4-9 cm og 9 min pressrier før hun kom ut. Hadde vært 7 om ikke navlesnoren var rundt halsen :p
Shit..! Da går det rimelig unna...:p

Skal ha KS.
Om jeg tenker på det ja, kvir meg veldig.
Er faktisk redd :-(

Førstegangs så går inn i det med åpent sinn, blir sikkert nervøs når da nærme seg, men når ein ikkje har tidligere opplevelser å gå etter sjøl så går det vel meir på om ein lar seg skremme av andre sine historier eller ikkje :-)

Førstegangs så går inn i det med åpent sinn, blir sikkert nervøs når da nærme seg, men når ein ikkje har tidligere opplevelser å gå etter sjøl så går det vel meir på om ein lar seg skremme av andre sine historier eller ikkje :-)
Enig, Tenker ikke så mye på det. Men siden det er første gang vet jeg ikke hva jeg går til. Prøver å glede meg og satse på at det er vel verdt det ;)

Har ikkje tenkt så mykje på det enda
Berre håpar det ikkje går raskere enn siste. 40 minutt fra 5-6 cm til ho var ute. Mannen rakk dei 10 siste minuttene av fødselen.

Førstegangs så går inn i det med åpent sinn, blir sikkert nervøs når da nærme seg, men når ein ikkje har tidligere opplevelser å gå etter sjøl så går det vel meir på om ein lar seg skremme av andre sine historier eller ikkje :)

Slik var jeg forrige gang :) rakk egentlig aldri å bli nervøs for plutselig er du midt i det og konsentrerer deg bare om det som skjer akkurat nå ;)
Jeg rakk i hvert fall aldri å bli nervøs, og fødselen varte i 24 timer.

Tenker litt på det innimellom, men foreløpig har jeg nok med å bestemme meg for hvor jeg skal føde. :)

Jeg prøver å unngå det, for jeg har skikkelig angst. Har ikke gått lang nok tid siden forrige til at jeg har "glemt" hvor fælt det var. :(
Helt likt som meg. Livredd for fødsel.. Minsten er bare et år og jeg husker altfor godt :/

Jeg tenker endel på det, fordi jeg fødte hjemme sist på 50 min.. På ingen måte noe jeg ønsker å gjøre igjen :-/ Så jeg håper på en slik fødsel jeg hadde med storesøster <3

Jeg tenker ikke noe særlig på det, da veit jeg at angsten sniker seg innpå. Aner jo virkelig ikke hva jeg går til! Men har jo en drøm om å føde i vann, at jeg klarer å gå såpass inn i meg selv at jeg kan klare det uten smertelindring og at alt bare går på skinner!
Blir aldri som man har tenkt, så får ta det når jeg er midt oppi det..
Tidligere så jeg på fødsler på tv, men nå må jeg bare styre unna..

Sist fødsel var ganske tøff for meg.. Tenker hjeeeelp! Men prøver å ha motet oppe å tenke at alle fødsler er foskjellige og at jeg skal ta det der og da heller.. Gleder meg til jeg er ferdig vertfall! Og jeg tenker at jeg er ikke redd for å si ja til epidural :)

Jeg har tenkt en del på det og funnet ut at jeg ikke skal "planlegge" noen ting, har skjønt at det sjeldent blir som man planlegger uansett.
Jeg får ikke lov til å føde på alternativ avdeling, så blir vanlig fødeavdeling på meg også får jeg se an om jeg trenger smertelindring og evt hva slags.
Men det skal sies at jeg er livredd for keisersnitt, så håper håper håper jeg slipper det.

Utsetter det!! Drittlei av å føde og alle de smertene :o 6 mnd siden sist fødsel ;)
Jeg var egentlig ferdig.. Fornøyd med det. Så nå vil jeg helst ikke tenke på det før jeg må :p
Naturlig fødsel er hardcore urkvinnegreier :D (bare født naturlig)

Også fødte jeg på 1 time fra riene var i gang sist (var allerede på sykehuset), så har noia for hjemmefødsel :o

Har født før, det var to forskjellige fødseler men jeg mestret dem godt uten smertelindring og var i god form etterpå så jeg gleder meg egentlig. Det er jo selvsagt forferdelig vondt men når man er ferdig er det jo ett adrenalinkick uten like

Prøver å ikke tenke for mye på det enda, er jo ikke så lenge siden sist.. Men jeg gruer meg nesten mest til å bli så sliten og utmattet. Jeg syntes det tok lang tid å komme meg igjen. Er det flere som hadde det slik?

Gruer meg! Skal til samtaler på emblaklinikken på ahus i forhold til fødselen :(
Med sønnen fikk vi vite at det var så mange menneskelige feil som var begått at han egentlig ikke skulle vært her i dag, så frykten for å miste et barn i fødsel er veldig stor.. Eller at jeg skal gå langt over termin, få svangerskapsforgiftning igjen og at ting skal gå galt før fødsel..

Gruer meg! Skal til samtaler på emblaklinikken på ahus i forhold til fødselen :(
Med sønnen fikk vi vite at det var så mange menneskelige feil som var begått at han egentlig ikke skulle vært her i dag, så frykten for å miste et barn i fødsel er veldig stor.. Eller at jeg skal gå langt over termin, få svangerskapsforgiftning igjen og at ting skal gå galt før fødsel..
Så godt at du får ekstra oppfølging og samtaler nå da ❤️

Back
Topp