Mellef
Blir kjent med forumet
Er litt på samme nivå som deg tror jeg
eneste jeg tenker på er å komme meg gjennom de første 12-13-14 ukene!
Helt enig. Så får vi se om det dukker opp noen fødselstanker etter det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er litt på samme nivå som deg tror jeg
eneste jeg tenker på er å komme meg gjennom de første 12-13-14 ukene!
Helt enig. Så får vi se om det dukker opp noen fødselstanker etter det![]()
nee, eneste plan er at det skal være naturlighar du noen "planer" om hvordan det skal bli? eller tar du det som det kommer? Har jo, litt erfaring når man har vært igjennom det før, samtidig som at ingen fødsler er like![]()
Nå er det heldigvis ikke 14 dager lenger.. Men håper virkelig ikke jeg blir satt i gang.. Jordmoren vår sa det var stor sjans for gjentagelse når man blir satt i gang med første. Men men.. Tiden får viseskal vel litt til at man går over så lenge hver gang man føderSpennende
![]()
Ja regner med det kommer etter hvert
Gruer meg i grunnen ikke til fødselen.
Det eneste er at den teite søstra mi som er den superføderen har gjennomført begge fødslene uten smertestillende.
Vi har alltid konkurrert i alt så nå føler jeg jo presset på å skulle klare det samme
Tviler på at det kommer til å gå, men det er jo det som er bitt målet hehe.
Men først:
fullføre 12 uker![]()
nee, eneste plan er at det skal være naturliggjort det med de 2 andre også. Fødsel 1 ble jeg flyttet fra storken til føden for jeg ville ha epidural (varte leeeenge), men var selvsagt for sent når vi kom der, for da sku hun ut
Så ble naturlig, liggende i sånn seng. nr 2 var hele tiden på storken, og sto med sånn prekestol gjennom nesten hele prosessen, og fødte på kne. og DET gjør jeg gjerne igjen! mye lettere enn liggende... Så det er min plan
![]()
Gruer meg enormt... Endte i hastesnitt sist gang, og er livredd for å måtte ta keisersnitt igjen![]()
Jeg er litt spent, men vet mere hva jeg går til etter to fødsler.
Med nr.1. ble jeg satt i gang med drypp. Da var fødselen gjort på 5 timer. Og med nr. 2 prøvde de å sette meg i gang, det fikk altfor voldsomme rier, som ikke hjalp noen ting. Så jeg gikk og la meg, våkna neste dag av at fødselen var i gang. Da tok fødselen 1 time!
Så veldig spent denne gangen om jeg rekker fram til sykehuset, og eller om jeg må bli satt i gang.
40 timer med rier sist...ikke noen drøm nei...
sier dem at den 3. er en luring..? har jeg ikke hørt før, ja, da blir det ekstra spennende
det var raske fødsler!!!
den 1.gangen var på 8 timer starta med vannet gikk hjemme.. En helt grei fødsel. så de sa neste gang kom det til å gå enda raskere, 2.gangen starta med rier uten virkning og slimproppen gikk, det varte 25timer... men da ble fødselen regna som en førstegangsfødsel pga det var nesten 6år siden forrige... den fødselen var drøy synes jeg sammenligna med første.. og mer smertefull.. men kom meg gjennom det også![]()
denne gangen blir det bare 2,5år mellom så nå er det en "andregangsfødsel" så lurer veldig på hvordan det blir..
Spennende er det hvertfall![]()
Jeg gleder meg!!
Håper bare at kroppen er klar neste gang, og jeg slipper å bli satt igang 14 dager på overtid..![]()
Gleder meg og håper det blir bedre enn sist. Vakum og en morkake som satt fast. Slapp operasjon men det å få knadd ut morkaka var helt pyton. På grunn av dette føler jeg meg litt snytt så håper på en fin vaginal fødsel denne gangenhadde kun lystgass sist. Nå er ikke det et tilbud lenger, så håper jeg klarer meg uten smertestillende. Livredd for epidural
![]()
Men det blir Jo 5 år siden dasåppass ja, da blir det nok ikke så mange timene forhåpentligvis denne gangen![]()