Fødselen

Jeg gleder og gruer meg så sinnssykt mye til fødsel! Veldig mye spenning i kroppen om dagen, i forhold til tanker om fødsel!
 
Første fødsel fekk eg modningspille i ni tida på morgonen dag 13 på overtid. Riene begynte *pang* på i 12-1 tida og varte omtrent non stop til ho var ute ti over halv tolv på kvelden. Fekk epidural, men den virka ikkje sån som den skulle:P Det var nesten ikkje noko fostervatn igjen og ho hadde bæsja i det som var. Låg med pressrier over ein time. Å ho sto berre å stanga i opningen.

Ein barnebleier la seg over magen å pressa for å hjelpe til uten serlig effekt. Å det var plutslig mamge folk i rommet. Men plutslig løsna det å ho kom heldigvis av seg sjølv :)Morkaka var forkalka og. Dei sa det såg ut som eg hadde røyka over 40 røyk gjennom heile svangerskapet og eg hadde ikkje rørt ein! Eg blei klippa og fekk nåken sting etterpå. Når alt dette var overstått begynte kraftige rier igjen. Livmora klarte ikkje trekke seg sammen og det blødde veldig.

Då blei det litt styr med sprøyter og stikkpiller og drypp og dei fekk kontroll på det til slutt. Hadde ikkje mykje farge igjen då:P Hadde eg ikkje vert solbrun hadde eg gått i ett med lakenet sa dei:P haha:P Neste gang får eg ikkje gå over termin blei det sagt, så da skal eg jammen minna dei på! ;)

Gruer meg litt til at det skal bli som sist. Å dette er jo seks år siden når denne spira forhåpentligvis melder sin ankomst Så blir vel som ein førstegangsfødsel igjen! Håpe berre da starte av seg sjølv og eg slepp å bli sotten i gang=)
 
denne ganger er jeg fornøyd bare om babyen kommer ut riktig vei, hadde en laaaang setefødsel for to år siden:)
 
denne ganger er jeg fornøyd bare om babyen kommer ut riktig vei, hadde en laaaang setefødsel for to år siden:)

det hørtes ikke godt ut...
 
det hørtes ikke godt ut...
det gikk igrunn veldig bra, tok bare lang tid og fikk minimalt smertestillende. Krysser fingrene for at babyen snur seg og fester seg riktig denne gangen :)
 
Veldig spent. Styrtfødsel sist. Så kan jo gå enda raskere denne gang.
 
Jeg får nok planlagt ks denne gangen. Dette fordi jeg har to ks bak meg. Første mann ble tatt med hasteks pga dårlig fosterlyd under fødsel og nr 2 ble tatt med ks pga prematur seteleie (hun måtte ut pga sv. forgiftning og lå i sete).

Synes det er litt trist siden jeg så gjerne skulle ha fødet vaginalt..
 
Fødselen min var sykt intens, og litt ubehag men hadde ikke vondt !
Vi lo å tulla!
Så gleder meg masse!:)
 
Back
Topp