Fødselen

lillemy06

Forelsket i forumet
Etter å ha sett Sigrid føde i går fikk jeg angst. Alle smertene kom tilbake til meg og jeg følte virkelig med hun.
Jeg har født 3 barn og de har gått raskt og fint. Men denne gang har jeg plutselig fått for meg at dette klarer jeg ikke en gang til. Vet jo at det er noe jeg må! Babyen er jo inni magen og vil tilslutt ut. Men har skikkelig panikk for fødselen!

Samme da jeg så programmet igår. Satt og beit tenna sammen for kjente igjen de smertene hun hadde så godt. Fikk vondt i magen av å se på . Men var herlig å se når babyen var på brystet. Da er jo alt glemt etterpå. Tøft å bli filmet slik , sambo satt og så på også og var helt svett i hendene. Er mye man glemmer etterpå av fødselen og han fortalte meg hva han tenkte rundt det igår. Han sa at det er ikke bare bare for de heller å se oss ha disse smertene og ikke Kan gjøre noe med de.
Blir garantert smertelindring nå for min del :)

huff ja, fikk skikkelig flashbakck... gruegleder meg... men fantastisk følelse når babyen er ute!!

Jeg sitter og ser på Fødeavdelingen nesten hver dag og føler meg relativt "herdet",
men her om dagen var jeg så dum at jeg så på en tvillingfødsel på youtube...angrer veldig for jeg fikk plutselig angst for fødselen! Forrige fødselen min var litt traumatisk, og når legen min i tillegg i går måtte minne meg på at det ikke er uvanlig at de stikker hånda inn i livmora for å dra ut tvilling2...ja dere kan jo tenke dere.
Jeg skal ha alt de har av smertestillende det er i alle fall sikkert og visst!

vi har droppet å se slikt for å ikke engste oss for mye av det vi ser der vi :) funker fint! her gruer jeg meg mere til fødselen enn samboeren :P

Jeg har ikke sett på Sigrid sitt program (har rett og slett ikke vært hjemme), men på den britiske dokumentar-reality-greia som går på FEM (eller noe sånt). Skremte meg egentlig ikke og jeg er førstegangsfødende. Jeg bare så forskjellen mellom kvinner som henger seg opp i smertene og dermed bruker mye mer tid og krefter på det og dem som jobber med smertene. Nå vet jeg at jeg skal satse på det siste :) Det blir som det blir. Vondt gjør det uansett, men best å få det overstått uten å bare klage på at det gjør vondt.
Mannen min gruer seg nok mer til fødselen enn meg :p

Ja jeg har alltid jobbet godt med riene og fødslene går raskt. Men vet ikke hva det er denne gang. Skal ta en prat med legen om det neste uke. Få snakket gjennom det, så håper jeg det hjelper. For fødslene mine er så raske at jeg rekker ingen som helst smertelindring.

Jeg synes det er super spennende å se på fødeavdelingen og andre programmer som inneholder graviditet og fødsel.
Men kjenner jo også at det ikke er så fryktelig lenge igjen, og grugleder meg til hvordan denne fødselen blir.... Og hvordan det starter... Tipper jeg får et snev av panikk når riene begynner.

Jeg synes det er super spennende å se på fødeavdelingen og andre programmer som inneholder graviditet og fødsel.
Men kjenner jo også at det ikke er så fryktelig lenge igjen, og grugleder meg til hvordan denne fødselen blir.... Og hvordan det starter... Tipper jeg får et snev av panikk når riene begynner.
Signerer deg jeg!

Jeg er førstegangs fødene og aner jo ingenting. Men ingen angst og jeg spør og graver til venninner. + jeg ser fødeavd. Jeg vil gjerne jobbe med riene og ikke få panikk, men det er ikke sikkert man kan styre det selv?! Men jeg skal forsøke så godt jeg kan! :) I tillegg har jeg et lite ønske om å forsøke vann fødsel?! Noen med tips og råd kanskje? ;) :greet025

Jeg er førstegangsfødene og har egentlig ikke tenkt noe særlig på fødsel.
Men av en eller annen grunn fikk jeg plutselig i hodet at jeg skal hvertfall IKKE ha epidural !
Har også tenkt litt på å føde i badekar, ettersom det skal være smertelindrene

Jeg er bare redd for å ikke rekke fram til sykehuset jeg..! 1,5 time i båt, i november :S

For meg var det litt "terapi" å se slike programmer før forrige fødsel. Jeg hadde skikkelig angst for fødselen. Men ved å se filmer fra fødsel, og å vite hva jeg gikk til, fungerte veldig bra for meg. Slik at jeg var forberedt. Denne gangen vet jeg litt hva jeg går til. Gruegleder meg...

Jeg er bare redd for å ikke rekke fram til sykehuset jeg..! 1,5 time i båt, i november :S

Da tror jeg ikke vi hadde rukket frem. Sist fødsel tok 3 timer fra vannet gikk. Og du klarer jo ikke å komme avgårde med en gang.

Jeg gru gleder meg til fødselen. Dette blir nr to og med førstemann gikk det fint. Fødde uten noen smertestillende.. Vondt jaa glemt fort etter jaaa :)
gleder meg sykt til å få tullemor på brystet og alt er over. Krysser for en god fødsel :)

Da tror jeg ikke vi hadde rukket frem. Sist fødsel tok 3 timer fra vannet gikk. Og du klarer jo ikke å komme avgårde med en gang.

Nei, og det tar itillegg båten 1 time å komme seg hit.! Sist gikk vannet og hun kom først dagen etterpå, men fra 5 cm til hun var ute gikk det bare 35 minutter! Så ja, litt skeptisk!

Nei, og det tar itillegg båten 1 time å komme seg hit.! Sist gikk vannet og hun kom først dagen etterpå, men fra 5 cm til hun var ute gikk det bare 35 minutter! Så ja, litt skeptisk!

Oh , du har ikke mulighet til å bo nærmere sykehuset i slutten da?

Back
Topp