Fødselen

Jeg har født før et par ganger, 8 timer med jenta vår og lystgass til smertestillende , gutten vår brukte jeg rundt 3 timer på og null smertestillende :) gruer meg sykt til fødsel nå:/ redd jeg ik skal klare det, men d må jo bare gå;) ut må jo denne snuppa;) rart at man gruer seg mere nå enn forrige gang. Jeg er kjempe redd for å ikke rekke frem til sykehuset, siden forrige fødsel gikk så fort :)

Det viktigste å ha med er myke bukser. De kose buksene i velur i en litt for stor str er fantastiske. Og gode truser! Du får ikke truse på sykehuset lenger.
Og topper som er greie å amme i.
Håndkrem og leppepomade. Det er tørr luft på sykehuset.

Innesko og kamera! Og noe til å ha i håret, holde det borte fra ansiktet med under fødsel. Jeg syns det var greit med et tynt pannenånd. Du er varm og hår i ansiktet er ikke noe digg.

Ammebh og ammeinnlegg...Jeg hadde med ett par ammeinnlegg sist, helt på bærtur - burde hatt med en hel eske :p Når melka først kom ble det jo en del søl for å si det sånn.
Jeg kjøpte både sånne nettingtruser fra apotek og sånne gedigne bestermorstruser som jeg hadde med, de bleiene man går med etter fødsel ruver en del :p

På mitt sykehus har de hånddusj ved siden av doen som man kan spyle seg med nedentil etter dobesøk. Hvis det ikke finnes sånn hånddusj kan man bruke en vannflaske med tut så kan man fylle den med lunkent vann og skylle seg nedentil. Brukte det når jeg kom hjem, for dusjen er helt i motsatt ende av toalettet :) Var ikke så fristende å skrubbe seg med klut og greier nedi der med det første etter fødsel for å si det sånn, og renselsen som kommer etter fødsel gjør jo ikke at man føler seg kjempefresh ;)

Gode tips her, takk! :) Kjøpt noen tynne store bukser på Cubus.. Som er løs i livet. De er deilig å gå med nå også. Minner neste om gravide bukser. Så får jeg handle inn stooooore truser hehehe! Uff, og hørte snakk om store bind fra apoteket til de første dagene? :) Mye å tenke på! Hehe! ;) Men jeg forsøker å ikke stresse meg opp men å tenke rasjonelt og tenke at det er ingenting som er krise om jeg glemmer noe. OM jeg begynner å styre går det aldri bra i alle fall ;)

Back
Topp