Uff nei, ikke tenk på fødselen. Ta det som d kommer. En ri om gangen. Vær opptatt med noe, oppvask, et god tv serie, en film alt annet enn hv som kn skje. Lytt til kroppen, den forteller deg hva som skjer.
Den dagen jeg fikk rier så så jeg tv og skrev ned riene. Dette var kl 15. Kl 18, var jeg på visning. Kl 20 spiste jeg middag, kl 11:30 gikkmsambo å la seg. Kl 01:45 gikkmvannet. Og da vi kom på sykehuset, lå jeg til sånn rie/ sparketest... Kroppen var i full fødsel, så jeg spydde. Så ble jeg undersøkt. Fikk så føderom. Prøvde lystgass, nei, sterilvannspapler, nei. Så da ble det epidural. Dette var vel rundt 05-06. Da fikk seg spist og danset. He He, så begynte de press riene som man ikke skal presse på. Ble litt redd da, men det gikk fint. Kl 08:50 fikk jeg legge meg i senga og da var det bare å bli ferdig. Dette var faktisk d værste, men det var jo bare 20 min, så det gikk fint. . Bare å lytte tilmjordmora, så går det nok fint. Jeg er hørselshemmet, så,jeg så bare på sambo... Hehe.
Lykke til. Snakk med jordmora du går på,kontroll til. Jeg liker ikke detaljer og snakke om smerter, så jeg unngikk å prate med henne om fødsel, men det er kanskje annerledes med deg. leste mye bare jeg.