Fødselen

Sist fødsel varte 45 timer og greide meg uten smertelindring, så kommer til å å for uten denne gangen også:) men ser eg det blir nødvendig så tar eg imot, heller det enn en negativ fødselsopplevelse:)

jeg aaaaner ikke hvordan det blir.. men har lyst til å føde så naturlig som mulig :)
har egentlig ikke lyst på epidural, men det er det eneste..:)

Klarte meg uten noen form for smertelindring sist og var sprek og super-form etter fødsel. Reiste hjem etter 18 timer. Håper jeg slipper denne gangen også, men man vt jo aldri...

Jepp, vi lever i 2012 ikke på 1800 tallet-gi meg de smertestillende som finns! 
Sist fikk jeg bedekar og epidural, og akupunktur helt på slutten, denne gangen vil jeg ha det samme bare akupunktur tidligere hvis det er en jordmord der som kan sette det.

Snickers_81 skrev:
Sist fikk jeg bedekar og epidural, og akupunktur helt på slutten, denne gangen vil jeg ha det samme bare akupunktur tidligere hvis det er en jordmord der som kan sette det.

Hehe :-)
Jeg satt også i badekar lenge med førstemann. Det var utrolig deilig. Tenker jeg blir å gjøre det denne gangen også. Så får jeg heller se om jeg tyr til epiduralen. Etter hva de fleste her inne sier, så er visst den gull verdt ;-)

bakemamma skrev:

Snickers_81 skrev:

Hehe :-)
Jeg satt også i badekar lenge med førstemann. Det var utrolig deilig. Tenker jeg blir å gjøre det denne gangen også. Så får jeg heller se om jeg tyr til epiduralen. Etter hva de fleste her inne sier, så er visst den gull verdt ;-)

Ja jeg hadde aldri overlevd uten epiduralen, det var 2 min mellom hver rie og ingen fremgang, så var faktisk jordmor som spurte om det ikke var på tide at jeg fikk smertestillende. Men jeg hadde også en god opplevelse med epiduralen, var oppe å gikk helt til pressriene begynte, og kjente når jeg måtte på do. Og det var himmels å få slappe av litt etter7 timer med rier hvert andre minutt.

Eneste jeg vet er at jeg har lyst til å prøve badekar og lystgass. Ellers aner jeg ikke hva jeg går til - så prøver bare å være åpen for forslag fra jordmor ettersom fødselen skjer. Syns det er vanskelig å være konkret i hva jeg vil, fordi jeg aner ikke hvor vondt det vil bli og heller ikke hvor lenge det vil pågå og hvor sliten jeg blir.
Er ikke kjempekeen på å ta smertestillende til vanlig, men er det vondt NOK så kapitulerer jeg. Regner med det blir akkurat sånn under fødsel og! :)

Jeg har ikke peiling på hvordan det er å føde, så er vanskelig å si hva jeg velger av smertestillende.
I utgangspunktet er jeg mest for lystgass, badekar, akupunktur (evt. steriltvanns ampuller).
Jeg har ikke lyst til å bruke fentanyl(/petidin). Epidural er jeg også litt skeptisk til, mest fordi jeg er redd fødselen stopper opp og at pressriene blir for svake slik at mini ikke kommer seg raskt nok ut på slutten.

Jeg er veldig spent på fødselen!

Med første ville jeg prøve uten epidural - endte opp med å få det etter x antall timer med rier, og anbefaling fra JM.

Med nr 2 ville jeg gjerne ha, men fikk det ikke da det gikk så fort...

Fødte nr 2 mens jeg stod i prekestol, og vil gjerne gjøre det denne gangen også, men det kan jeg vel strengt tatt ikke hvis jeg skal ha epidural..? skal ikke være enkelt altså, men tenker at jeg tar det litt som det kommer :) Jeg vet iallefall hvilke ønsker jeg har, så får det bli som det blir :D

Min første kom i grunn ganske kjapt. Hadde vel bare 4 timer fra jeg kjente pressetrang til han var ute... Han kom ca 15 timer etter at slimproppen gikk. Første riene mine starte 2 på natta... Han var ute 14.26...

Så det kan jo for all del gå enda kjappere denne gangen, så er jo ikke sikkert jeg rekker smertelindring en gang. Men skal uansett ha det i bakhånd tror jeg :-)

Back
Topp