Fødselen

Har tenkt en del på det ja, både jeg og jordmor er veldig usikre på hvordan det kommer til å gå for seg sammenligna med fødsel nr 1.
Da hadde jeg først 18 timer med hyppige (1,5 - 3 min mellom)og dødsvonde rier som hadde null effekt, hadde 1 cm hele tiden. Så var jeg plutselig i aktiv fødsel, og da gikk det kjempefort. Siden man regner fra aktiv fødsel til barnet er ute klassifiserte det til styrtfødsel. Kjente ingen forskjell selv i riestyrke, hadde like vondt på 1 cm som på 7, og riene ble aldri helt regelmessige. Ifølge JM er det vanlig å slippe lang latensfase 2. gangen, men det kan også være at den blir like lang.

Så jeg aner ikke når jeg må dra på sykehuset, han kan komme 20 min etter første rie, og han kan komme 20 timer etter første rie emoticon Siden jeg ikke kan regne med å få regelmessige rier eller at riene er svakere i en evt latensfase har jeg ikke akkurat så mye å gå etter.. Føler meg mildt sagt usikker..

Gruer meg. Skal ha ekstra oppfølging siden sist fødsel var pyton. Vannet gikk men ingenting skjedde. Jeg ble sjuk og ble satt i gang 3 dager etter, fikk rier og alt men de turte ikke vente og det ble hastekeisersnitt... pyton hele opplevelsen, så jeg er glad jeg får ekstra samtaletid, mannen skal også være med på noen samtaler.

Kan vel ikke si jeg gleder meg til smertene, men hadde en god fødselsopplevelse sist, og håper detbli nogenlunde det samme nå. Syns jeg hadde god kontroll hele veien, og har ikkeno behov  for at det skal gå fortere nå. Har mer redsel for å revne denne gangen..tenkte ikke så mye på det sist.
Ellers så håper jeg at jeg klarer meg uten epidural nå også...litt angst for den.

Jeg tenker at jeg gleder meg til det hele er overstått... Sist fødsel varte i 3 timer aktiv fødsel, og det gikk veldig fint selv om jeg synes det gikk veel fort, og det ble veldig intenst når det stod på. Forstår ikke de som ønsker seg så raske fødseler, en mellomting er nok det beste Denne gangen er jeg selvsagt redd for at det skal gå enda fortere , og det vil jeg ihvertfall ikke når det er to. Kommer til å legge meg inn tvert jeg kjenner noe Tar imot det jeg får av smertestillende og overlater meg selv til alt av helsepersonell som er der+ stoler på at kroppen gjør jobben sin så skal det forhåpentligvis gå bra

Gruer meg kjempe masse, men det er noe som jeg bare må gjøre.. Har tenkt på dette siden jeg omtrent satt med testen i handa :P men men, forhåpentligvis går dette bra :)

Back
Topp