Fødsel

Nannenoon

Prime Сasual Dating - Actual Women
Bestemt dere for hva dere ønsker?
Med tanke på smertelindring, å føde i vann, akupunktur, fødestilling osv?
(Vet ikke om det finnes noen tråd om dette fra tidligere jeg?)

Eg har bestemt meg for å ta det som det kommer. Får prøve ut forskjellige stillinger og kjenne på ka som er best. Kanskje prøve badekar og akupunktur??? Vil helst ungå epidural, men har bestemt meg for å høre på ka jordmor sier... kan liksom ikkje planlegge noe eg ikkje vett kossen blir.[8|]

Akkurat sånn jeg og har tenkt. Alle fødsler er jo forskjellige. Men her i tønsberg må man inn til en samtale og "godkjennes" for å få føde der de har badekar og slikt, på en såkalt mykenhet. Dit vil jeg gjerne. Da får man bli på det rommet, med dobbeltseng og døgnåpen cafè med selvbetjening og greier. Slipper å flyttes til barsel. Der er det heller ingen maskiner og du slipper å forholde deg til så mange folk. Skulle jeg derimot ombestemme meg og ønske epidural så kan jeg flyttes til den andre avdelingen...men ikke omvendt. Så jeg vil bevege meg så mye som mulig, stå og gå, kanskje sitte på huk. Badekar frister veldig, og kanskje akupunktur. 

Mitt ønske er å få akunpunktur og å føde i vann. Så lenge det ikke blir noen komplikasjoner før fødselen,kommer jeg til å gå for det. Vil helst slippe epidural,men skal aldri si aldri eller[:)].

Siden jeg skal ha keisersnitt så har jeg ikke så mange valg [;)]

Jeg skal prøve det samme som jeg gjorde med de to andre. Minst mulig.... Og har lyst til å føde i vann denne gangen, men begynner å få mine tvil på at jeg klarer det da...

jeg har et ønske om å bruke badekar som smertelindring og føde sittende med hjelp av min kjære slik som vist på bilde her:
 Dette skal være den optimale stillingen m.t.p hjelp fra tyngdekraften, og bekkene får "rett stilling"[;)]... så jeg håper jeg klarer det[;)] men skal se jeg ligger i ei seng å skriker etter epidural eller noe...haha

Jeg har ikke tenkt så langt ennå.
Det eneste jeg vet er at jeg må føde på føden, kan ikke være på fødeloftet eller lignende
- Så jeg vet ikke om jeg har noe valg ang badekar o.l. luksus [:)]
Jeg tar det som det kommer,vet jo ikke hva jeg går til siden dette er første.

ORIGINAL: agni

Eg har bestemt meg for å ta det som det kommer. Får prøve ut forskjellige stillinger og kjenne på ka som er best. Kanskje prøve badekar og akupunktur??? Vil helst ungå epidural, men har bestemt meg for å høre på ka jordmor sier... kan liksom ikkje planlegge noe eg ikkje vett kossen blir.[8|]

signerer. Sist hadde jeg ikke noe valg, fikk epidural etter jordmor sin avgjørelse og det var redningen.

Jeg håper på å føde uten smertelindring sånn som sist[:)] hadde en drømmefødsel jeg gladelig gjør en gang til

Jeg vil hvertfall ligge og duppe i badekar [:D]Så etterpå satser vi på kun lystgass og stilling..Vel jeg aner ikke helt,sliter en del med nedre korsrygg så jeg vil gjerne ha en stilling som er gunstig for den da

e veit bare at e ikke skal ha akupunktur sia d fikk e sist å spydde da som ei alke[:'(] men håpe dei he lystgass her fortsatt sia mange sjukehus skal slutte m dette[:'(]
ellers he e ett håp om rommet m badekar som smertelindring under riene men selve fødselen tenke e ta i fødeseng (hvis e rekke komme me over i den da hehe, rakk plutseli ikke d sist gang[8D])

men tror igrunn ikke helt d går an forberede se å vite dette helt på forhand[:)]

Eg tror eg skal ta det vanlig. Med lystgass og epidoural kanskje.
Får de. Skal snakke med jordmor om fødsel neste uke.

ORIGINAL: babyensmamma

Jeg har et mål om å greie meg med kun lystgass, jeg ønsker å stå hvis det er mulig, tyngdekraft er undervurdert!
Men nå aner jo ikke jeg hva jeg går til, så tiden vil vise, ser det ikke som noe nederlag å endre mening underveis! [:)]

Tror det er en veldig sunn innstilling å gå inn i fødsel med. Selv de som har født før vet jo ikke hvordan den neste fødselen kan utarte seg. Selv ønsker jeg å føde på fødeloftet. Vet de skal legge inn lystgass der, men ønsker egentlig å føde helt uten. Har lyst til å stå hvis jeg makter det, men så detaljert tror jeg det er nesten umulig å forestille seg på forhånd.

ORIGINAL: linko

Mitt ønske er å få akunpunktur og å føde i vann. Så lenge det ikke blir noen komplikasjoner før fødselen,kommer jeg til å gå for det. Vil helst slippe epidural,men skal aldri si aldri eller[:)].

Enig i denne...

Ønsker ikke planlegge det så mye,da jeg ikke aner hva jeg går til.. Men ønsker å prøve lengst mulig uten epidural, men er absolutt ikke noe nederlag for meg hvis jeg må ty til det. Ellers har jeg tenkt litt på lystgass og akupunktur. Å føde i badekar ønsker jeg ikke av en eller annen grunn, frister iikke.

Men som sagt, tar dte helt som det kommer, med god veiledning og råd fra jordmor[:)]

ORIGINAL: Spent24

Ønsker ikke planlegge det så mye,da jeg ikke aner hva jeg går til.. Men ønsker å prøve lengst mulig uten epidural, men er absolutt ikke noe nederlag for meg hvis jeg må ty til det. Ellers har jeg tenkt litt på lystgass og akupunktur. Å føde i badekar ønsker jeg ikke av en eller annen grunn, frister iikke.

Men som sagt, tar dte helt som det kommer, med god veiledning og råd fra jordmor[:)]

Jeg er så enig i alt dette så signerer denne[:D]

ORIGINAL: Bolla85

ORIGINAL: summer82

e veit bare at e ikke skal ha akupunktur sia d fikk e sist å spydde da som ei alke[:'(] men håpe dei he lystgass her fortsatt sia mange sjukehus skal slutte m dette[:'(]
ellers he e ett håp om rommet m badekar som smertelindring under riene men selve fødselen tenke e ta i fødeseng (hvis e rekke komme me over i den da hehe, rakk plutseli ikke d sist gang[8D])

men tror igrunn ikke helt d går an forberede se å vite dette helt på forhand[:)]

Man kan sikker finne ut det på nettsiden til sykehuset. Det gjorde i hvertfall jeg. Også har de en sånn oversikt inne på barn i magen vet jeg, men den er i hvertfall ikke oppdatert helt på ahus, men er sikkert riktig på andre sykehus[:)]

veit du kor e kan finne oversikt da? søke e bare på sida t sykehuset her?

Har født 2 ganger uten smertelindring, og satser på å gjøre det igjen. Stilling tar jeg som det kommer - jordmor styrer mye av det utfra hvordan jeg oppfører meg. Har hatt en sittende på krakk og en i seng. Det siste absolutt ikke mitt eget valg. knestående i seng er ganske bra, og stående til 9 cm. Da klarer ikke beina mine bære smerten lenger.

jeg er like sta som sist jeg fødte. jeg skal IKKE ha noen smertelindring. kan prøve lystgass igjen selv om jeg spydde av den sist. men man skal vel aldrig si aldrig :P hehe

Back
Topp