Fødsel

Jeg var på sykehuset og pratet med en fødselslege for 1 måned siden, og mens vi pratet ringte en jordmor legen for å spørre hva de skulle gjøre med en dame hvor babyen lå feil (husker ikke om det var seteleie, tverrleie eller noe annet). Da svarte legen ganske fint at de skulle informere om de ulike valgene (vaginalt, vending eller keisersnitt), for så å la hun velge fritt :)
Jordmødre vil jo alltid at kvinner skal føde vaginalt, men ved seteleie er keisersnitt veldig innafor føler jeg! ;)

Da håper jeg de er like greie på Lillehammer også :) Føler meg tryggere på keisersnitt ved seteleie.
 
Jeg er førstegangs, og aner ikke hva jeg går til- men jeg gleder meg! :)
 
Jeg er førstegangs, og aner ikke hva jeg går til- men jeg gleder meg! :)
Veldig bra innstilling :) Jeg husker da fødselen nærmet seg med førstemann da jeg var 18år.. Og jeg tenkte at : det er så mange «pingler» som har gjort dette før meg og klart det helt fint.. Så dette klarer jeg og:joyful:
 
Jeg gleda meg helt til jeg for en uke siden fikk bekrefta at knøttet ligger i seteleie. Og vending gikk ikke. Skal vel mye til for at den snur seg av seg selv nå (37+3), så nå gruer jeg meg til alt...
Fødsel blir på et annet sykehus, mannen kan da ikke være med. Setefødsel kan jo fort ende opp i keisersnitt. Ser virkelig ikke frem til dette lenger og det å gå igjennom det alene. :(
 
Veldig bra innstilling :) Jeg husker da fødselen nærmet seg med førstemann da jeg var 18år.. Og jeg tenkte at : det er så mange «pingler» som har gjort dette før meg og klart det helt fint.. Så dette klarer jeg og:joyful:
Jeg tenkte før første at de fleste får søsken, så sååååå ille kan det ikke være:happy:
 
Jeg gleda meg helt til jeg for en uke siden fikk bekrefta at knøttet ligger i seteleie. Og vending gikk ikke. Skal vel mye til for at den snur seg av seg selv nå (37+3), så nå gruer jeg meg til alt...
Fødsel blir på et annet sykehus, mannen kan da ikke være med. Setefødsel kan jo fort ende opp i keisersnitt. Ser virkelig ikke frem til dette lenger og det å gå igjennom det alene. :(
Føler med deg:Heartred Håper du blir positivt overrasket.
 
Jeg gleda meg helt til jeg for en uke siden fikk bekrefta at knøttet ligger i seteleie. Og vending gikk ikke. Skal vel mye til for at den snur seg av seg selv nå (37+3), så nå gruer jeg meg til alt...
Fødsel blir på et annet sykehus, mannen kan da ikke være med. Setefødsel kan jo fort ende opp i keisersnitt. Ser virkelig ikke frem til dette lenger og det å gå igjennom det alene. :(

Fikk du velge mellom setefødsel og keisersnitt eller? Mi ligger også mest sannsynlig i seteleie, så er spent på kontroll til uka. Masse lykke til hvertfall når den tiden kommer :)
 
Fikk du velge mellom setefødsel og keisersnitt eller? Mi ligger også mest sannsynlig i seteleie, så er spent på kontroll til uka. Masse lykke til hvertfall når den tiden kommer :)

Ja jeg fikk velge. Og har lyst til å gi setefødsel en sjanse. Dette med corona er det som for oss ødelegger. Jeg må møte ei uke før termindato. For å være klar i Bodø til fødsel starter. Samboerb får ikke dekt opphold og får bare være med på aktiv fødsel. Hadde forsåvidt vært greit det, hvis det ikke var 35 mil mellom hjemme og sykehuset. Sjansen for at han rekker noe som helst er liten. Så det vi gleda oss til ble ødelagt
Den lettvinne løsningen hadde vel vært keisersnitt på sykehuset her hjemme, men keisersnitt er det siste jeg ønsker.
 
Fikk du velge mellom setefødsel og keisersnitt eller? Mi ligger også mest sannsynlig i seteleie, så er spent på kontroll til uka. Masse lykke til hvertfall når den tiden kommer :)

Krysser fingrene for at din har snudd seg til neste kontroll, kykke til:)
 
Ja jeg fikk velge. Og har lyst til å gi setefødsel en sjanse. Dette med corona er det som for oss ødelegger. Jeg må møte ei uke før termindato. For å være klar i Bodø til fødsel starter. Samboerb får ikke dekt opphold og får bare være med på aktiv fødsel. Hadde forsåvidt vært greit det, hvis det ikke var 35 mil mellom hjemme og sykehuset. Sjansen for at han rekker noe som helst er liten. Så det vi gleda oss til ble ødelagt
Den lettvinne løsningen hadde vel vært keisersnitt på sykehuset her hjemme, men keisersnitt er det siste jeg ønsker.

Det er veldig synd at den coronaen ødelegger nå for tiden. En fødsel er noe man ønsker å oppleve sammen:Heartbigred
 
Ja jeg fikk velge. Og har lyst til å gi setefødsel en sjanse. Dette med corona er det som for oss ødelegger. Jeg må møte ei uke før termindato. For å være klar i Bodø til fødsel starter. Samboerb får ikke dekt opphold og får bare være med på aktiv fødsel. Hadde forsåvidt vært greit det, hvis det ikke var 35 mil mellom hjemme og sykehuset. Sjansen for at han rekker noe som helst er liten. Så det vi gleda oss til ble ødelagt
Den lettvinne løsningen hadde vel vært keisersnitt på sykehuset her hjemme, men keisersnitt er det siste jeg ønsker.

Sniker fra juli. Er i samme posisjon som deg, bare ikke seteleie men mulig fastvokst morkake og stort barn som komplikasjon. Hadde for øvrig seteleie og stort barn sist som endte med keisersnitt, så forstår det andre aspektet ved situasjonen din også. Må selv reise til Tromsø to uker før termin, og mannen får da ikke være med. 4.5 timers kjøretur hjemmefra. Tenker som deg at det er stor sannsynlighet for at jeg ikke får føde vaginalt likevel, og da kjennes det helt håpløst ut med 2 ukers ventetid alene pluss fem dager på barsel etter keisersnitt alene. Hadde vært bedre å bare få en dato for KS nesten.

De vil vel ikke sette deg i gang heller (det ville de ikke på meg sist når det var seteleie, ei heller nå) så da risikerer vel du også oppimot 2 uker i Bodø før fødsel og deretter 5 dager på barsel? :sorry:

Håper det ordner seg til det beste for deg!
 
Misunner nesten dere som skal igjennom fødsel! Fy søren for en opplevelse. For min del var smertene helt håndterbare frem til aktiv fødsel og mulighet for epidural. Man har også andre muligheter for smertelindring frem til dette tidspunktet, og eventuelt sovetabl. Pressriene er vonde, men hele opplevelsen rundt er så intens og spesiell at det kan ikke sammenlignes med noe. Jeg gruet meg veldig for smertene, men syns det å gå gravid har vært mye verre. Det er nok ingen trøst nå, men den følelsen når barnet blir løftet opp på brystet kunne jeg betalt 1 million for å oppleve igjen.

Lykke til med fødsel, gleder meg til å høre historiene deres :Heartred
 
Du har rett i at det er en helt utrolig opplevelse...! Ingenting som kan sammenlignes :Heartred
Jeg vil bare legge til at selv om de aller fleste nok har samme fantastiske opplevelse av å få barnet på brystet som deg, så er det faktisk veldig vanlig å ikke oppleve det også ;) For mange kommer ikke denne overveldende følelsen av kjærlighet med en gang... og det er også helt greit :)
Jeg gleder meg ikke til akkurat det å føde :p-men gleder meg veldig til å møte prinsessa der inne:Heartpink
 
Back
Topp