Fødsel

Kh86

Flørter med forumet
Flere enn meg som er spent og gruer seg litt til fødsel? Jeg er førstegangsfødende og siden jeg ikke vet hva jeg går til så begynner jeg å bli litt nervøs når det snart bare er 3 uker igjen til termin :)
 
Eg vil ikkje sei eg gruer meg. Er heller veldig spent, og prøver å tenke positivt. Veit det kjem til å gjere vondt, men eg kjem meg gjennom det- akkurat som alle andre før meg;) Eg er nok mest spent på korleis det vil starte og kortid:woot: Er fyrstegongs her også.
 
Last edited:
Jeg er også førstegangs. Har termin om 2 uker og gleder meg egentlig ganske mye. Vet jo det kommer til å gjøre vondt, men blir så spennende så faktisk forstå hva andre snakker om når de snakker om fødsel ☺️
 
Har 2 uker og 1 dag til termin her med jente nr 2. Nr 1 kom 39 +6 ( 3 dager før termin og på menstermin)så er spent på når det starter og hvordan denne gangen. Sist begynte det med mens smerter /verk rundt kl 3 på natten og så allerede 1-2 timer senere ble det 3-5 min mellom riene. Kl 6 ringte jeg føden og kjørte rundt kl 7. Kl 8 var jeg på KK med 4 cm. Kl 14.25 var hun født drømmefødsel da jeg klarte å prate mellom riene og bare naturlig lindring for smertene.
Lykke til dere andre . Dere klarer dette utmerket uansett hvordan og når det starter
 
Jeg grugleder meg
Venter nr 3
Gleder meg til spenningen det medfører, men er spent på om det kommer til å gå like fort som med nr 2, for det var j... intenst og vondt under aktiv fødsel :dead:
Skal bli godt å bli ferdig med det, samtidig så skal jeg nyte den siste tiden, inkl fødselen, da dette er siste barnet i flokken :joyful:
 
Grugleder meg! Er andregangs, så vet jo hva jeg går til selv om fødsler kan være ulike, men får likevel nerver når jeg tenker på det. Det som er kult er at jeg vet det ikke er noe å grue seg til, sånn egentlig, man må bare bli med på fødselen :laughing002 så er nok bare spente-nerver jeg kjenner på.

Husker jeg grudde meg sist også! Da skikkelig mye, og når vannet gikk fikk jeg panikk! MEN rett etterpå gikk det veldig bra og kjente aldri på nervøsitet når riene startet og under fødsel☺️
 
Jeg gleder meg til å være ferdig med det. 3 ulike fødsler bak meg, så vet ikke hva jeg kan forvente, men at det blir fryktelig vondt er jeg ikke i tvil om. Har ikke begynt å grue meg enda.
 
Jeg har ei som mest sannsynlig ligger i seteleie, så er ekstra spent på hvordan fødselen blir siden jeg ikke vet om det blir vaginal eller keisersnitt. Dessuten så er jeg ikke noe glad i sykehus, så gleder meg til det er over :joyful:
 
Er førstegangs og veldig spent. Vet jo at det er en tøff ting jeg skal igjennom og føler meg så forberedt som jeg kan være på det, men må si at jeg gleder meg likevel. Gleder meg spesielt til å møte mini :Heartpink
 
Som førstegangsfødende er jeg spent, men samtidig gleder jeg meg skikkelig! Er forberedt på at det blir intenst, men stoler på at kroppen min vet hva den gjør. Jeg har tenkt å fokusere på pusten og tilstedeværelse, og at hver rie er en rie mindre til jeg får se frøkna. Blir en opplevelse for livet!!:rolleyes::happy:
 
Det blir keisersnitt på meg denne gangen, og jeg gruer meg egentlig mye til det, spesielt siden mannen mest sannsynlig ikke kan være med som moralsk støtte, men gleder meg veldig til å være ferdig :)
 
Det blir keisersnitt på meg denne gangen, og jeg gruer meg egentlig mye til det, spesielt siden mannen mest sannsynlig ikke kan være med som moralsk støtte, men gleder meg veldig til å være ferdig :)

Jeg er også veldig spent på keisersnitt hvis jeg ender opp med det, men håper egentlig jeg får det hvis hu fortsatt ligger i seteleie. Det føles litt tryggere.
 
Jeg mener at det er standard da: de spør hva du vil. Om du vil prøve vaginalt gjør de det, men om du vil ha keisersnitt gjør de det :)

jordmor her sa de alltid prøver å overtale til vaginalt og kan virke ganske «bastante» så dersom man virkelig ønsket KS var det viktig å
Være veldig veldig tydelig på det :)
 
Jeg er også førstegangs. Gruer meg ikke så mye da jeg ikke vet hva jeg går til, men er veldig spent på hvordan fødselen starter og når :)
 
jordmor her sa de alltid prøver å overtale til vaginalt og kan virke ganske «bastante» så dersom man virkelig ønsket KS var det viktig å
Være veldig veldig tydelig på det :)

Det sa jordmor til meg også, at dem mest sannsynlig ville prøve å overbevise meg men at det var opp til meg ettersom det var min kropp og min baby. Så blir spennende å se på kontrollen på onsdag hvordan ting blir :)
 
Det sa jordmor til meg også, at dem mest sannsynlig ville prøve å overbevise meg men at det var opp til meg ettersom det var min kropp og min baby. Så blir spennende å se på kontrollen på onsdag hvordan ting blir :)
Jeg var på sykehuset og pratet med en fødselslege for 1 måned siden, og mens vi pratet ringte en jordmor legen for å spørre hva de skulle gjøre med en dame hvor babyen lå feil (husker ikke om det var seteleie, tverrleie eller noe annet). Da svarte legen ganske fint at de skulle informere om de ulike valgene (vaginalt, vending eller keisersnitt), for så å la hun velge fritt :)
Jordmødre vil jo alltid at kvinner skal føde vaginalt, men ved seteleie er keisersnitt veldig innafor føler jeg! ;)
 
Back
Topp