Fødsel

Keisersnitt med spinal bedøvelse. Pga setefødsel og satt fast i bekkenet. Helt grei opplevelse da d ikke var hastesnitt :-) vil gjærne føde vaginalt, men helt ok om det blir nytt keisersnitt.

Har ikke tenkt så mye på det enda, men har veldig lyst til å føde i vann og med minst mulig smertelindring :)

Gleder meg! Tross lang og tøff fødsel, så var hele opplevelsen totalt fantastisk ☺ Men har er klart håp om at denne ikke kikker på stjernene, og at jeg ikke mister så vanvittig med blod denne gangen ☺

Jeg gleder meg. Men samtidig så gruer jeg meg, men det er nok mest fordi jeg kjenner at jeg er redd.
Forje fødsel var lang (36t) og tung, ingen komplikasjoner men allt tok veldig lang tid. Jeg fikk epidural som gjorde det slik at jeg fikk nå vanvittige smerter i rygg. Store deler av fødselen er sort for meg, og er redd det skal bli slik igjen. Men skal ordne meg time til jordmor og prøve å snu hodet. Vil ha smertelindring denne gangen også men ikke epidural. :-)

Prøver å tenke minst mulig på det før jeg virkelig må - er førstegangs og vet ikke helt hva jeg går til, men synes de rundt meg bare har skrekkhistorier..

Antar at jeg kommer til å lese/spørre meg til mest mulig når jeg føler at jeg er klar for det - inntil videre fortsetter jeg å leke struts

Prøver å tenke minst mulig på det før jeg virkelig må - er førstegangs og vet ikke helt hva jeg går til, men synes de rundt meg bare har skrekkhistorier..

Antar at jeg kommer til å lese/spørre meg til mest mulig når jeg føler at jeg er klar for det - inntil videre fortsetter jeg å leke struts
Jeg skal ikke presse på deg informasjon du ikke vil ha (enda) ;) Men jeg ville bare si at jeg hadde en veldig fin opplevelse av min første fødsel :)

Jeg skal ikke presse på deg informasjon du ikke vil ha (enda) ;) Men jeg ville bare si at jeg hadde en veldig fin opplevelse av min første fødsel :)
Tar gjerne solskinnshistorier - for all del :) og regner med at nysgjerrigheten kommer jo lengre ut i svangerskapet man kommer seg ;)

Men inntil videre later jeg som om de teleporteres ut :P (det hadde vært fint, det )

Jeg hadde en lang og tung fødsel sist.. 36 timer med konstante rier, ikke søvn, mat eller drikke fikk jeg i meg.. jeg var ganske bestemt på å ikke skulle ha noe smertelindring, men måtte gi etter på det etter ca. 24 timer.. og det var så deilig!!! Epidural var fantastisk og da klarte kroppen å slappe av.. så tok de vannet og jeg åpnet meg fra 3-10 cm uten å merke noe.. men med en stresset baby og forurenset fostervann ble jeg nøye overvåket. I tillegg lå navlestrengen rundt hodet, så hver gang jeg hadde rier sank pulsen til den lille.. var nære på hastekeisersnitt flere ganger..slapp det, heldigvis ;-) pressriene tok seg opp og etter å ha presset i ca 45 min kom verdens nydeligste gutt til verden ;-) Det var en tung fødsel, men jeg gjør det så gjerne igjen!!! Gleder meg litt faktisk, for det en fantastisk følelse å få den lille opp på brystet <3 verdens deiligste og beste følelse :-D

Back
Topp