Fødsel

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
En god stund til ja, men hva er dine tanker om det?
Gleder deg?
Gruer deg?
Hva med smertelindring?

Du som har barn fra før, hvordan var dine tidligere fødsler?:)

Jeg gleder meg veldig og blir nok uendelig lei meg om jeg ikke får føde vaginalt. Står i fare for keisersnitt pga overvekt og mulig svangerskaps diabetes :/ ikke sikkert jeg får føde på Ringerike sykehus og må kanskje helt til drammen :/

Jeg gleder meg :)
Har to fra før.
Med første hadde jeg epidural å han satt fast, måtte bli tatt med sugekopp, de fikk han såvidt ut..
Med andre hadde jeg ingen smerte lindring , alt var over på 6 timer og gikk som en drøm :)
Jeg håper det blir slik nå med siste å :) :)
Å ikke minst den fantastiske gleden når vi endelig får se babyen <3

Jeg gleder meg veldig:D
Fra det hele begynte til han var ute tok 5t og 38min.
Helt uten smertelindring.
Var først en stund oppi badekar, men valgte å føde i seng. Får se hva som blir denne gangen:)
Hadde vært spennende å født i badekaret egentlig:)
Det var iallefall veldig lindrende og hjalp i forholdt til riene å være i badekaret.

Håper dog morkaken kommer ut av seg selv denne gangen, for det var syyyyyyyykt vondt!! Verre enn fødselen for min del:P

Jeg gleder meg på en måte, selv om jeg ikke ser helt fram til masse smerter.
Gruer meg ikke nå. Men kommer nok til å grue meg om jeg må ta KS.
Vil helst bruke så lite smertelindring som mulig, er livredd for nåler og hvertfall epidural, men kommer sikkert til å rope etter det når det står på som verst :P Vil helst ha badekar.

Nå har jeg aldri født tidligere da, så er kanskje vanskelig å se for seg noe som helst akkurat nå, men har jo noen tanker om det fordet :)

Jeg gleder meg veldig og blir nok uendelig lei meg om jeg ikke får føde vaginalt. Står i fare for keisersnitt pga overvekt og mulig svangerskaps diabetes :/ ikke sikkert jeg får føde på Ringerike sykehus og må kanskje helt til drammen :/

Håper virkelig du får føde vaginalt da og på nærmeste sykehus.

Ja jeg gleder meg.:) men skal ha smertestillende. Det hadde jeg ikke forrige gang, og da var jeg mye "borte". Vil ha mindre smerte nå sånn at jeg kan få med meg mer.:)
Tok 6 timer sist ca. 8 dager på overtid.

Veldig spent på hvordan det blir denne gangen.:)

Jeg er tidenes pingle, og gruer meg veldig! Tror jeg må forberede meg skikkelig mentalt. Men har jo aldri gjort det før, så jeg synes det er både en fremmed og skummel tanke.

Jeg hverken gleder eller gruer meg enda.. Sist gang tok det 3,5 timer og jeg fikk fentanyl intravenøst. Prøvde lystgass først, men da ble jeg bare kvalm ;) Fentanyl hjalp veldig! Det var et punkt der jeg spurte etter epidural, men da hadde jeg 9,5 cm så det var altfor sent ;) Syns det gikk veldig greit sist gang, og tar gjerne en lik fødsel denne gangen ;)
Ellers har jeg også veldig lyst til å føde i vann, hvis alt ligger til rette for det :)

Last edited:
Forrige gang endte i akutt keisersnitt etter 17,5 time i fødsel. Da gikk det ikke lengre ;) Uten å gå inn på alle detaljer, så følte jeg meg snytt for å ikke ha fått den fine belønningen etter all strevet - altså jeg fikk såklart den beste som er snuppa, men ville jo gjerne hatt henne rett opp på brystet osv. Istedet var jeg "lam" fra halsen og ned, så kunne ikke ta på henne, og de løp ut med henne rett etterpå pga komplikasjoner. Men det endte jo godt :)
Er ikke redd for en ny runde, men håper jeg får føde på vanlig vis!

Smertestillende? Såklart! Sist hadde jeg en forestilling om at jeg ikke trengte noe, men etter noen få min i fødsel ombestemte jeg meg fort :P

Hadde verdens beste fødsel i juli på ca 7 timer uten smertelindring, husker alt kjempegodt enda og kan ikke vente til denne skal ut :D Håper bare jeg rekker sykehuset :P sist gikk jeg fire timer hjemme å var fast bestemt på at det ikke var rier til jordmor sjekket meg og jeg var 6cm haha :P gikk etter det tre timer så var han ute ^^ kunne ikke ligge på senga og ble så utrolig lei av badekar så han ble født stående på prekestol :) tror det blir slik neste gang og :)
Har tenkt litt på å ha en hjemmefødsel og men siden jeg kanskje blir helt alene så tror jeg ikke det :P

Jeg både gruer og gleder meg.
Gruer meg til at jeg ikke vet hva jeg går til siden det er min første.. så vet ikke hva det blir til med smerter å sånn. Tenker å prøve uten epidural først men trenger jeg det så tar jeg det ☺

Og så gleder jeg meg til jeg endelig får den lille i hendene og ser reaksjonen til far ☺

Og dere som har født før hvordan taklet pappan det under fødsel?:P

Gleder meg!

Jeg liker ikke så veldig de 9 månedene, men fødslene mine har vært topp!

Første var uten annet enn akupunktur som smertelindring. Var hjemme i ca 3 timer og 6 timer på sykehus. Fikk ikke pressrier, så han er presset ut på egenhånd! Kun et skrubbsår etterpå så fikk et pyntesting.

Andremann var jeg hjemme kun en liten time, og ca 3,5time på sykehus. Alt var mer intenst, men fikk pressrier denne gangen og hun var ute på ca 4 press. Fikk saltvannspapler i ryggen da, og de var jævligere enn riene og pressinga til sammen! Null sting.

Er spent på tredje, for hører den er som regel en luring. Og spent på om det går like raskt eller raskere enn andremann.

Gruer meg. Venter nr 2 , og pga møter mitt sist har jeg angst for en del ting... så har fått samtale med kvinneklinikken i mai for å få spørre om alt og forberede meg og dem til november barnet kommer...

Back
Topp