Fødsel

Gruer meg litt jeg, men kanskje mer revansjelysten dag sist fødsel endte med hastekeisersnitt og jeg gråt flommer av tårer etterpå fordi jeg følte jeg svikta meg selv og babyen og pappaen under fødselen (men vet jo innerst inne jeg ikke gjorde det). Men jeg gruer meg, gleder meg og er spent, og litt glad for at det enda er veldig lenge til :D

Jeg skal ha planlagt ks, har 2 ks fra før så har ikke noe valg. Gleder meg veldig, hadde planlagt sist også, og det er en flott opplevelse :) Ønskebrev hadde jeg sist, og fikk babyen rett på bryste!

Velger å ikke tenke så mye på selve fødselen. Den gikk ikke slik som jeg hadde trodd så er bare å ta det som det kommer. Er det vondt blir det epidural, er det for liten tid og jeg har vondt så får jeg det ikke, men da er det fort over, er det smerte jeg tåler og ikke svimer av av så får det stå til, uansett. Ut skal ungen. ;)

Gleder meg faktisk :) hihi

Har aldri født før, så jeg gruer meg ganske mye. Mest fordi moren min hadde et fantastisk svangerskap uten kvalme eller noen ting, mens fødselen hennes varte 21t og hun tålte visst ikke epiduralen osv. Viss det er arvelig så kan jeg si at jeg ikke gleder meg så veldig, gleder meg heller til det er ferdig :) Men jeg har ingen anelse om hva som venter meg :P

Fantastisk fødsel sist og uten smertelindring! Håper på samme igjen!
For min del syns jeg å gå gravid er ti ganger værre enn å føde :p bekkenplager, kvalme, trøtthet, halsbrann, vann i kroppen etc.. Forrige svangerskap fikk jeg tilogmed lungeemboli å lå på sykehuset noen dager uka før snuppa kom. Så drnne gangen må jeg i tillegg gå på blodfortynnende

Gruer meg ikke akkurat, er vel mer spent. Er jo førstegangsfødende.
Men både min mor og bestemor hadde veldig lette fødsler, så har et håp om at det er arvelig. :D

Er veldig spent og gruer litt.
Veldig tung fødsel sist gang, tok lang tid og allt ble prøvd for å få det til og gå fortere, men til slutt kom gyn. Å sa at det var jo ikke rart barnet ikke gikk ned i bekkenet for vannet var jo ikke gått. Tok hull på siste vannpose å da gikk det fort. Hadde da 3 vannposer.

Men gleder meg samtidig litt denne gangen :-) for jeg er ikke noe redd 17 åring denne gangen, heller ikke alenemor. Vet jo litt gangen i det nå, å har en mann
ved min side hele veien (så fremst han ikke besvimer da). Å er ganske bestemt på at den ongen skal ut uten epidural, fikk det sist gang å har alldrig hatt så ont som etter jeg fikk den. Og er enda plaget med ryggen etter jeg fikk det.
Håper det blir litt lettere enn sist, noe jeg føler på meg at det blir, er mere klar i hode for det denne gangen :-)

Gruer meg ikke akkurat, er vel mer spent. Er jo førstegangsfødende.
Men både min mor og bestemor hadde veldig lette fødsler, så har et håp om at det er arvelig. :D
Mamma hadde en fin og lett fødsel! Jeg hadde akkurat det samme! Fødselen varte i 5 timer uten komplikasjoner! På kontroll spør jordmor som regel hvordan din mor fødte! Nettop fordi dette er arvelig :)

Foreløpig gleder jeg meg men jeg vet jo ikke hva jeg går til ;)
Vond, lang, hard eller fin fødsel, vi sitter igjen med verdens beste premie som iallfall jeg har ventet på LENGE!
:)

Gruer meg ikke akkurat, men ser liksom ikke helt fram til det heller, tar det som det kommer. Har ikke født før da, så aner jo ikke hva jeg går til, er sikkert fryktelig naiv. Gleder meg veldig til den er over da <3

Mamma hadde visst en forferdelig fødsel første gangen som varte i 28 timer, og hun liker å gni det inn i tide og utide om hvor forferdelig det kommer til å bli når jeg skal føde :P Hun mener og hun hadde grusomme svangerskap med helt fryktelig kvalme, men kan ikke si jeg synes det har vært så ille til nå, kvalmen gikk nå fort over :)

Back
Topp