Vi er så forskjellige og opplever ting forskjellig.. ;-)
Begynte å lure på om det var noe jeg hadde gått glipp av sist og noe jeg skulle grue meg til denne gangen
Sent from my LT15i using BV Forum mobile app
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi er så forskjellige og opplever ting forskjellig.. ;-)
Signerer
J
Men det værste var de 16 timene hvor jeg måtte trygle og be om hjelp!Det har faktisk ødelagt en del av meg!
Det skjønner jeg VELDIG godt!
Jeg hadde også et langt fødselsforløp, 20 timer hvor ca 15 av de var det man kaller aktiv fødsel. Og så endte det i keisersnitt fordi han aldri kom langt nok ned.
Epidural funker dårlig på meg,det burde jeg ha huskea. Fikk den etter ca 5-7 timer men den virka ikke før rett før ks og takk for det,for da følte jeg meg ikke helt snytt for opplevelsen.
Brukte lystgass hele veien og det funka faktisk.
Ble ikke mindre vondt,bare gjorde ikke så mye at det var vondt. Litt sånn som fylla,men uten fylleprat og dårlig humor
Klarte meg helt fint uten noe de første timene,fram til det plutselig ble 10 ganger værre. Da klarte jeg plutselig ikke å puste meg gjennom riene for det var så vondt at jeg ikke kunne la vær å gråte.
Hadde ikke noe hjulpet da,hadde det blitt noen lange,jævlige timer..
Håper det går bedre for deg denne gangen!
Og meg ogsåselv om totalopplevelsen faktisk var kjempebra,merkelig nok
![]()
Epeduralen funka på meg i ca 15 min,og da sov jegJeg var helt ødelagt jeg,tok laaaang tid for meg å skjønne at det er dette som har forandret meg,gjort meg til den jeg nå er.Men håper at vi begge får en fantastisk opplevelse denne gangen
![]()
Jeg har aldri født før, og gruer meg ganske mye.. Redd for at det skal gjøre hinsides vondt, bittelitt redd før å dø(!), og så ser jeg med skrekk på når ungen skal ut av det ytterste lille hullet! Kan ikke skjønne at det er plassVeldig redd for å revne, siden hullet ikke stemmer overens med hva som skal ut.. Dere skjønner sikkert hva jeg mener
Håper litt på at jeg blir så lei på slutten av 3. trimester at jeg bare gleder meg
Men igjen, har jo ikke lyst at det skal være sjukt tungt og slitsomt i siste del av svangerskapet!
Dilemma
![]()
Uff, ikke bra å gå å grue seg :/ Går nok braJeg bare gruer meg.. Bekkenet, tvillinger, to stykker hjemme. Samtidig så prøver jeg å ikke tenke så mye på det, og stort sett går det jo bra![]()
Med første så var det slik at jeg var så klar for å få henne ut at jeg prøvde alt ( alt som er forsvarlig så klart) av kjerringråd for å få i gang fødsel. Fødselen startet natten etter termin og det var mye følelser sånn: " Er det NÅ det skal skje?! " og " Hva skjer nå?" Men de er utrolig flinke på sykehuset, de er veldig rolige og det smitter veldig. Det er også viktig å ha med en person som man føler seg trygg på og som også kan holde seg rolig ( til en viss gradTenker akkurat likedan som deg. Er også førstegangsfødende å er livredd for å føde, sprøytene, all den smerten osv.. Så jeg håper også jeg er så lei på slutten at jeg bare gleder meg til og komme i gang.. Jeg er også veldig redd for hvordan alt skal skje, at det ikke går som jeg vil ha det med smertelindring osv. Jeg har en helt sinnsyk fødselsangst![]()
Tenker akkurat likedan som deg. Er også førstegangsfødende å er livredd for å føde, sprøytene, all den smerten osv.. Så jeg håper også jeg er så lei på slutten at jeg bare gleder meg til og komme i gang.. Jeg er også veldig redd for hvordan alt skal skje, at det ikke går som jeg vil ha det med smertelindring osv. Jeg har en helt sinnsyk fødselsangst![]()
Jeg har aldri født før, og gruer meg ganske mye.. Redd for at det skal gjøre hinsides vondt, bittelitt redd før å dø(!), og så ser jeg med skrekk på når ungen skal ut av det ytterste lille hullet! Kan ikke skjønne at det er plassVeldig redd for å revne, siden hullet ikke stemmer overens med hva som skal ut.. Dere skjønner sikkert hva jeg mener
Håper litt på at jeg blir så lei på slutten av 3. trimester at jeg bare gleder meg
Men igjen, har jo ikke lyst at det skal være sjukt tungt og slitsomt i siste del av svangerskapet!
Dilemma
![]()
Om du gruer deg veldig bør du ta det opp med jordmor eller legen din.
Du bør også legge en plan for fødselen, prate om smertelindring og hvordan du vil ha det.
Du er i ganske trygge hender på sykehuset, og jeg håper virkelig ikke du dørP)
Jeg gruet meg ikke noen av gangene, første gangen visste jeg ikke hva jeg gikk til.
De andre gangene visste jeg jo hva som kom, men med styrtfødsler i familien og førstemann som kom kjapt visste jeg det ville være fort over
Tror nok fødselen din kommer til å gå kjempe bra![]()
Sist gang hadde jeg ks. Jeg håper at jeg får føde på normalt vis denne gangen, men det vil tiden vise...
Dersom det skulle vise seg at lillebror virkelig har en hjertefeil så må jeg på Rikshospitalet og da er jeg faktisk litt usikker på om jeg får føde normalt eller om det blir ks denne gangen også.
Ser det ut som lillebror kan ha en hjertefeil?![]()