Fødsel...

J

Men det værste var de 16 timene hvor jeg måtte trygle og be om hjelp!Det har faktisk ødelagt en del av meg!

Det skjønner jeg VELDIG godt!
Jeg hadde også et langt fødselsforløp, 20 timer hvor ca 15 av de var det man kaller aktiv fødsel. Og så endte det i keisersnitt fordi han aldri kom langt nok ned.
Epidural funker dårlig på meg,det burde jeg ha huskea. Fikk den etter ca 5-7 timer men den virka ikke før rett før ks og takk for det,for da følte jeg meg ikke helt snytt for opplevelsen.
Brukte lystgass hele veien og det funka faktisk.
Ble ikke mindre vondt,bare gjorde ikke så mye at det var vondt. Litt sånn som fylla,men uten fylleprat og dårlig humor :p

Klarte meg helt fint uten noe de første timene,fram til det plutselig ble 10 ganger værre. Da klarte jeg plutselig ikke å puste meg gjennom riene for det var så vondt at jeg ikke kunne la vær å gråte.
Hadde ikke noe hjulpet da,hadde det blitt noen lange,jævlige timer..

Håper det går bedre for deg denne gangen!
Og meg også ;) selv om totalopplevelsen faktisk var kjempebra,merkelig nok :confused:

Det skjønner jeg VELDIG godt!
Jeg hadde også et langt fødselsforløp, 20 timer hvor ca 15 av de var det man kaller aktiv fødsel. Og så endte det i keisersnitt fordi han aldri kom langt nok ned.
Epidural funker dårlig på meg,det burde jeg ha huskea. Fikk den etter ca 5-7 timer men den virka ikke før rett før ks og takk for det,for da følte jeg meg ikke helt snytt for opplevelsen.
Brukte lystgass hele veien og det funka faktisk.
Ble ikke mindre vondt,bare gjorde ikke så mye at det var vondt. Litt sånn som fylla,men uten fylleprat og dårlig humor :p

Klarte meg helt fint uten noe de første timene,fram til det plutselig ble 10 ganger værre. Da klarte jeg plutselig ikke å puste meg gjennom riene for det var så vondt at jeg ikke kunne la vær å gråte.
Hadde ikke noe hjulpet da,hadde det blitt noen lange,jævlige timer..

Håper det går bedre for deg denne gangen!
Og meg også ;) selv om totalopplevelsen faktisk var kjempebra,merkelig nok :confused:

Epeduralen funka på meg i ca 15 min,og da sov jeg ;) Jeg var helt ødelagt jeg,tok laaaang tid for meg å skjønne at det er dette som har forandret meg,gjort meg til den jeg nå er.Men håper at vi begge får en fantastisk opplevelse denne gangen :)

Jeg gleder meg, jeg :)
syns igrunn det var mer intenst enn vondt. Altså, ikke behagelig akkurat, men.. Ja, intenst er vel det rette ordet ved min forrige fødsel. Fikk en helsikes vond hemoroide etter pressinga som var vond i 2 uker eller noe slikt før den forsvant - det håper jeg å unngå denne gangen! :/

Epeduralen funka på meg i ca 15 min,og da sov jeg ;) Jeg var helt ødelagt jeg,tok laaaang tid for meg å skjønne at det er dette som har forandret meg,gjort meg til den jeg nå er.Men håper at vi begge får en fantastisk opplevelse denne gangen :)

Ja,det er ikke alltid lett å skjønne hvorfor man har blitt som man er.
Jeg trodde jeg hadde skjønt det etter mange samtaler hos psykolog, men plutselig innså jeg noe annet også. En grunn inni grunnen på en måte.
Nei jeg tror jammen meg jeg skal ta meg en samtale med henne igjen snart :)

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Jeg bare gruer meg.. Bekkenet, tvillinger, to stykker hjemme. Samtidig så prøver jeg å ikke tenke så mye på det, og stort sett går det jo bra :)

Jeg har aldri født før, og gruer meg ganske mye.. Redd for at det skal gjøre hinsides vondt, bittelitt redd før å dø(!), og så ser jeg med skrekk på når ungen skal ut av det ytterste lille hullet! Kan ikke skjønne at det er plass:p Veldig redd for å revne, siden hullet ikke stemmer overens med hva som skal ut.. Dere skjønner sikkert hva jeg mener:p Håper litt på at jeg blir så lei på slutten av 3. trimester at jeg bare gleder meg;) Men igjen, har jo ikke lyst at det skal være sjukt tungt og slitsomt i siste del av svangerskapet!:p Dilemma:p

Tenker akkurat likedan som deg. Er også førstegangsfødende å er livredd for å føde, sprøytene, all den smerten osv.. Så jeg håper også jeg er så lei på slutten at jeg bare gleder meg til og komme i gang.. Jeg er også veldig redd for hvordan alt skal skje, at det ikke går som jeg vil ha det med smertelindring osv. Jeg har en helt sinnsyk fødselsangst:(

Jeg bare gruer meg.. Bekkenet, tvillinger, to stykker hjemme. Samtidig så prøver jeg å ikke tenke så mye på det, og stort sett går det jo bra :)
Uff, ikke bra å gå å grue seg :/ Går nok bra :) <3

Tenker akkurat likedan som deg. Er også førstegangsfødende å er livredd for å føde, sprøytene, all den smerten osv.. Så jeg håper også jeg er så lei på slutten at jeg bare gleder meg til og komme i gang.. Jeg er også veldig redd for hvordan alt skal skje, at det ikke går som jeg vil ha det med smertelindring osv. Jeg har en helt sinnsyk fødselsangst:(
Med første så var det slik at jeg var så klar for å få henne ut at jeg prøvde alt ( alt som er forsvarlig så klart) av kjerringråd for å få i gang fødsel. Fødselen startet natten etter termin og det var mye følelser sånn: " Er det NÅ det skal skje?! " og " Hva skjer nå?" Men de er utrolig flinke på sykehuset, de er veldig rolige og det smitter veldig. Det er også viktig å ha med en person som man føler seg trygg på og som også kan holde seg rolig ( til en viss grad ;). Håper du får snakket med noen om fødselangsten din, er ikke bra å ha det slik <3

Er mye man skal igjennom for disse små, men det er jo virkelig SÅ vert det <3 Håper alle får så fin fødsel som mulig !!

Jeg er heldigvis ikke redd for sprøyter(jobber med å ta blodprøver, så blitt vandt til nåler;P), så jeg skal ha mest mulig smertestillende! Er litt betryggende å ha bestemt seg for det på forhånd, da vet jeg det er en lindring for smertene som jeg er så redd for. Vil nok også si jeg har litt fødselsangst som deg.. Men skal snakke med jordmor om dette, de har nok god erfaring med redde gravide. Snakk med jordmor du også:)

Krysser litt fingrene for at det viser seg at jeg har forestilt meg det så hinsides mye verre enn det egentlig er, for da blir jeg positivt overrasket om det går tålig greit:P

Tenker ikke så mye på det egentlig. Mine to første fødser var fine, den siste var grusom. Men prøver å fokusere på de to første, og at denne skal bli like fin som de, og ikke som sist. :)

Jeg har aldri født før, og gruer meg ganske mye.. Redd for at det skal gjøre hinsides vondt, bittelitt redd før å dø(!), og så ser jeg med skrekk på når ungen skal ut av det ytterste lille hullet! Kan ikke skjønne at det er plass:p Veldig redd for å revne, siden hullet ikke stemmer overens med hva som skal ut.. Dere skjønner sikkert hva jeg mener:p Håper litt på at jeg blir så lei på slutten av 3. trimester at jeg bare gleder meg;) Men igjen, har jo ikke lyst at det skal være sjukt tungt og slitsomt i siste del av svangerskapet!:p Dilemma:p

Om du gruer deg veldig bør du ta det opp med jordmor eller legen din.
Du bør også legge en plan for fødselen, prate om smertelindring og hvordan du vil ha det.
Du er i ganske trygge hender på sykehuset, og jeg håper virkelig ikke du dør (:P)

Jeg gruet meg ikke noen av gangene, første gangen visste jeg ikke hva jeg gikk til.
De andre gangene visste jeg jo hva som kom, men med styrtfødsler i familien og førstemann som kom kjapt visste jeg det ville være fort over :P
Tror nok fødselen din kommer til å gå kjempe bra :D

Jeg håper den ikke blir like lang som sist (51 timer) og gruer meg til riene er på topp. Gleder meg til å møte magetrollet som spreller vilt inni her og den fine stunden mellom oss tre rett etter hun er kommet:) Håper også jeg slipper tang denne gangen

Om du gruer deg veldig bør du ta det opp med jordmor eller legen din.
Du bør også legge en plan for fødselen, prate om smertelindring og hvordan du vil ha det.
Du er i ganske trygge hender på sykehuset, og jeg håper virkelig ikke du dør :)P)

Jeg gruet meg ikke noen av gangene, første gangen visste jeg ikke hva jeg gikk til.
De andre gangene visste jeg jo hva som kom, men med styrtfødsler i familien og førstemann som kom kjapt visste jeg det ville være fort over :p
Tror nok fødselen din kommer til å gå kjempe bra :D

Ja jeg skal nevne det for jordmor. Har også bestemt meg for å unngå den helt naturlige fødselsopplevelsen(smertestillende, ja takk!:P) det kan jeg eventuelt prøve meg på en annen gang om dette går tålig greit.

Får prøve å tenke på at dette er faktisk noe folk gjør igjen, og igjen, og igjen.. Og igjen:):) Så går jo så å si alltid bra. Jordmor har sikkert mange trøstende ord:)

Sist gang hadde jeg ks. Jeg håper at jeg får føde på normalt vis denne gangen, men det vil tiden vise...
Dersom det skulle vise seg at lillebror virkelig har en hjertefeil så må jeg på Rikshospitalet og da er jeg faktisk litt usikker på om jeg får føde normalt eller om det blir ks denne gangen også.

Sist gang hadde jeg ks. Jeg håper at jeg får føde på normalt vis denne gangen, men det vil tiden vise...
Dersom det skulle vise seg at lillebror virkelig har en hjertefeil så må jeg på Rikshospitalet og da er jeg faktisk litt usikker på om jeg får føde normalt eller om det blir ks denne gangen også.

Ser det ut som lillebror kan ha en hjertefeil? :(

Back
Topp