fødsel

ORIGINAL: Lizz83

Her gikk vannet 5 dager over termin. Tok bussen inn alene til sykehuset på morgenen etterpå for å sjekke det ut. Fikk ikke rier før på kvelden nesten et døgn etter vannet hadde gått. Fra vannet gikk så gikk det nesten 3 døgn før hun var ute... Over 1 døgn med rier... Hadde vanlig fødsel, men skal ha ks ved neste mann pga stort blodtap (måtte ha blodoverføring). Hadde det litt pyton på barselavd fordi jeg var så svimmel og helt utav meg, men det ble MYE bedre når vi kom hjem [:)]

Hun var/er perfekt og var 3580g og 51cm lang [:)]

Hvor mye blod mistet du da? Bare nysjerring [:)]

Vannet begynte og gå mandag formiddag, ingen rier kom. Ble lagt inn mandagskveld. Ble satt i gang onsdagformiddag. Riene styrta på i ett-to tiden etter andre modningrie. Snuppa mi var ute kl 22.26, etter litt trøbbel med pressinga. Viste seg at godjenta mi ville komme ut på skikkelig supermannvis med hånda ut foran ansiktet.
Hun kom til verden 12 dager før termin. (Og 1,5 time før bursdagen min.. verdens BESTE bursdagsgave).

Jeg hadde en passe lang men veldig fin fødsel...
reiste på sykehuset natt til mandag 01. hadde gode rier, men ingen åpning... Rier hele mandag å kom opp i 2-3 cm åpning.

Tirsdag morgen i 8 tiden hadde jeg 4 cm, kl 11 tok den vannet mitt hadde vell da 6 cm.. Kl 14 ble de epidural.. Noe jeg angrer på, den sprengte nesten blæra mi, tappet av meg 1 liter urin og måtte gå med kateter i 1 uke etterpå for å av laste blæra..

Men kl 20.58 tirsdag 03.11.09 kom lille Mali 3430 g 47 cm lang å 33 cm rundt hode, 1 dag etter termin:-) Å dagen etter bursdagen min [:D]

Amalie ble født to dager før terminen altså 11.10.09...ganske stilig dato forresten [:)] Begynte med rier 05.30 om morgenen og kom på sykehuset 22.00 etter mye mas med å ringe dem. Mente jeg IKKE var under fødsel og dette kunne ta lang tid. Gråt meg til at jeg endelig fikk komme. Hadde da 6 cm åpning, så fikk ikke dra hjem. Pressriene begynte rundt 23.45 og fødsel var ferdig 04.32 neste dag. var imot å ta smertestillende, men hadde såpass problemer så ble satt til drypp pga dårlig pressrier, funket ikke, så neste runde var å sette det på fullt, funket heller ikke. Ble det lystgass, så etterhvert epidural. Begynte å få veldig dårlig fosterlyd, presset som en helt, men hjalp ingenting, og så ble det å klippe, hjalp neimen ikke det heller da, så ble vakuum...etter antall forsøk så fikk jeg det jaggu til med en hard pressrie og vilje.

Amalie var 50 cm, veide 3120gr og en hodeomkrets på 35 cm.

Hadde en ekstrem hard fødsel, og i etterkant av fødselen var jeg deprimert og utslitt i to mnd. Hadde veldig lav hemoglobidnivå på ca 7, blodnivå (skal ligge på ca 14) . Så rett og slett ut som et takras! Takket være en flott samboer, så hjalp de veødig mye for min del

Jeg hadde et tungt svangerskap,med maserier og innleggelse allerede fra uke 32, men skjedde aldri noe mer. Hadde termin 10, og den 12. fikk jeg komme inn på sykehuset for en overtidskontroll. Siden jeg var så utmattet av maseriene fikk jeg planlagt igangsetting den 15. okt.

Forberedte meg mye på at det kom til å bli en hard og lang fødsel,siden det som oftest blir det når en blir satt i gang.

Når jeg kom inn på sykehuset på torsdagen,hadde jeg såpass åpning at de kunne ta vannet. Etter dte gikk det slag i slag, og jeg hadde virkelig en DRØMMEfødsel[:)] Alt gikk så fort,og vi smilte og lo hele tiden(utenom riene selvf[;)]) Fem og en halv time etter at de tok vannet,var han ute.. Fikk både lystgass og epidural,og det angrer jeg ikke på.

Gleder meg til neste gang[:D]

ORIGINAL: Anne 23

ORIGINAL: Lizz83

Her gikk vannet 5 dager over termin. Tok bussen inn alene til sykehuset på morgenen etterpå for å sjekke det ut. Fikk ikke rier før på kvelden nesten et døgn etter vannet hadde gått. Fra vannet gikk så gikk det nesten 3 døgn før hun var ute... Over 1 døgn med rier... Hadde vanlig fødsel, men skal ha ks ved neste mann pga stort blodtap (måtte ha blodoverføring). Hadde det litt pyton på barselavd fordi jeg var så svimmel og helt utav meg, men det ble MYE bedre når vi kom hjem [:)]

Hun var/er perfekt og var 3580g og 51cm lang [:)]

Hvor mye blod mistet du da? Bare nysjerring [:)]

Husker ikke helt nøyaktig - de har ikke skrevet det i papirene mine heller, men mener at det var mellom 1500ml og 2000ml.

ORIGINAL: Scorp80

Begynte med små rier ca Kl 01 15/10, men di var ikke vonde, så trodde det var kynnere frem til ca Kl 06.

Lagt inn på sykehuset Kl 09, Emma var ute Kl 11.01 [:D]

Veldig rask fødsel, ingen smertestillende, ikke måtte jeg sy eller noe.

Så betegner fødselen min som drømmefødsel [:)]

Det hørtes veldig likt ut som den siste fødselen min! [:D] Rier/kynnere rundt midnatt, sovna, men våkna igjen i 3-4-tida, duppa litt i et par timer og det gikk sakte opp for meg at fødselen faktisk var i gang [8D] Innlagt på fødeavd litt før 10 og godgutten var ute 12.14 [:)] I tillegg måtte jeg få sydd et par pyntesting.. Drømmefødsel!

Ida kom 7 dager på overtid den 7 november.
3600g, 48cm og 36cm rundt hodet[:)] Fødte vanlig

ORIGINAL: Spent24

Jeg hadde et tungt svangerskap,med maserier og innleggelse allerede fra uke 32, men skjedde aldri noe mer. Hadde termin 10, og den 12. fikk jeg komme inn på sykehuset for en overtidskontroll. Siden jeg var så utmattet av maseriene fikk jeg planlagt igangsetting den 15. okt.

Forberedte meg mye på at det kom til å bli en hard og lang fødsel,siden det som oftest blir det når en blir satt i gang.

Når jeg kom inn på sykehuset på torsdagen,hadde jeg såpass åpning at de kunne ta vannet. Etter dte gikk det slag i slag, og jeg hadde virkelig en DRØMMEfødsel[:)] Alt gikk så fort,og vi smilte og lo hele tiden(utenom riene selvf[;)]) Fem og en halv time etter at de tok vannet,var han ute.. Fikk både lystgass og epidural,og det angrer jeg ikke på.

Gleder meg til neste gang[:D]

Hohoho! Festlig! Fikk høre det jeg og; "Du ligger og smiler, jo!"

Jeg hadde en veldig fin fødsel. Begynte å kjenne rier tidlig på morgenen. Var innom sykehuset i 11-tiden for å sjekke, men ble sendt hjem med ca 1 cm åpning. Ca kl 14 begynte riene å gjøre veldig vondt og kl 18 var vi tilbake på sykehuset. Da hadde jeg 7 cm åpning, og en halv time etterpå gikk vannet. Presset litt over en time. Slitsomt, men ikke vondt. Merket ikke noe til pressriene... 2 timer etter at vi kom til sykehuset var Sebastian ute.
Vi var kjempeheldige på barsel og fikk et dobbeltrom helt for oss selv hele perioden. Da kunne sambo være sammen med oss, så vi var storfornøyd!

Henger litt på okt og nov siden mens termin var i okt :)

riene startet på dagen den 2 nov, jeg kjente så lite til dem, var å hentet bil og gikk lang tur og div, tenkte det bare var maserier (hadde hatt det i to uker minst) [8D]

Var på sykehuset på kvelden ca kl 23.30, hadde da 4 cm åpning (Hadde hatt to cm i en uke), jaja tenkte jeg og reiste hjem. Fikk beskjed av jm om at det ikke kom noe bebis på lenge!

reiste på sykehuset kl 02.00 da riene begynte å ta seg opp og jeg ville sjekke åpning igjen, siden jeg følte det kom til å gå fort. Fikk da fødestue og badekar!

Vannet gikk 04.50, og da begynte også pressriene.

Mina var ute 03 November, med sugekopp kl 05.50 :-)

Hadde veldig rask fødsel, og en kjempe fin :-) Bortsett fra at riene var veldig intense, og når hodet sto i åpningen kom noen nerver i klem så jeg mistet følselsen fra underlivet og ned. Så pressingen min ble nedsatt og hun ble tatt med sugekopp siden hun begynte å stresse [;)]

Eirun kom 8 dager på overtid,fødselen starta av seg selv 2 dager før.Dro på sykehuset,men der stoppa det gitt!Var vel mest maserier,men hadde 3 cm. SKulle tilbake til igangsetting mandagen uansett da,og da ble det mer fart i sakene...[:-]HAdde stormerier(7 pr 10 min)fra første stund ,og det jeg fikk var paracet.[:@]
hjalp MYE med rumperakett da ja[8D]

Etter 4 timer i helvete fikk jeg epidural,og jeg ble et nytt menneske[:D]
Var hele veien koblet til alskens maskiner,og godt var det,for etter en stund fikk Eirun nesten ingen hjertelyd i det hele tatt[&o]Den kom tilbake ganske fort,men svinga veldig.Ble beslutta KS ,og hun kom med et plopp og vræl kl 19.22 19.10

Jeg skreik HØYT hele tiden,type VRÆL,hadde seriøst øresus i to dager etterpå.(nei det er IKKE kødd....[&o])

Gubben tok timeout for han orka ikke lyden av hylinga,men det gav jeg beng i for jeg merka ingen andre enn meg selv[:D][:D]

Back
Topp