Alma kom 2 dager etter fødsel. De mistenkte svangerskapsforgiftning, og tok prøver. Men pga en bilulykke ble jeg nedprioritert på laben.. De ville ha fortgang i fødselen, da de sa d var svært sannsynlig at jeg hadde det (proteiner i urinen * 3 + undertrykk på 105..)
De tok vannet.. Riene ble kraftige, men åpningen ble ikke større. Ble derfor satt på drypp. Jobbet noen timer til det plutselig var tid for pressing, og i løpet av 15 min var hun ute! [:D]
Riene startet kl 03.45, og Alma var ute 14.42.... En veldig grei fødsel, selv om jeg hadde en helt j****** jordmor. Det var min første fødsel, og hadde litt spørsmål. Hun svarte frekt, og sa etterhvert at "har du enda flere kritiske spørsmål?" Kan si at jeg klikket på henne, for å si det mildt. Hvertfall etterhvert som jeg fikk mer smertestillende (morfin).[:D][:)] Lystgassen fungerte ikke..
Almagull var 3220 og 48 cm.
Jeg slet mer etter fødselen, undertrykk på nærmere 120.. De skjønte ikke hvorfor, for jeg var veldig rolig og avbalansert ift Alma. Hun skrek lite, så jeg stresset lite.... Måtte være en ekstra uke på sykehuset pga dette.