fødsel

ORIGINAL: Bambling

ORIGINAL: sisu

Leander ble født 9 dager etter termin.
Han var 3670 gram, 52 cm og hodeomkrets var 34 cm.
Han ble tatt med tang mens jeg lå og sov [;)]. Fra jeg kom til sykehuset til han var ute gikk det 10 og en halv time. 

????????????????
Går det an å sove da???????????????????????????????

Haha, glemte å skrive at det var i narkose visst [8D]

Snuppa kom 6 dager på overtid, 8.oktober[:)]
Gikk to døgn med rier (syns hunden var så utrolig søt der han diltet etter meg, og satt og så på meg med DE øynene under riene.. "stakkar, skal passe på deg jeg!- blikk")

Fødte normalt, og hadde en veldig fin (og stille) fødsel[:)]

Hun var 3430g og 50cm lang[:D]

Jonas kom til verden 22.10, 2 dager etter termin.
han ble forløst med tang og var 3580g og 49cm :)

Oliver ble født 22.sept, 10 dager før termin. Hadde planlagt keisersnitt pga en muskelknute som stengte for vaginal fødsel.
Slet litt i ettertid, det pga ei drittkjerring av barnepleier/jordmor som paste så sykt på med ammingen, og så måtte jeg drive å snu meg i senga ørten ganger, og hun tenkte jo ikke på at magen var j**** vond så det å snu seg var et sant h*****. Så fra første natt var jeg totalt utslitt og trøtt, tok 4-5 uker før jeg kom meg ovenpå.

JM jeg hadde under svangerskapet var overrasket over behandlingen jeg fikk, tror hun skjønte hvem jeg mente også når jeg beskrev henne.

Her sklei hun visstnok bare ut, med rompa først. 26. oktober, 3 dager før termin.
Lå på tvers fram til uke 28, da satte hun seg opp og der blei hun sittende fram til rompa var festa i uka 37 eller no. KS var ikke noe alternativ her, så var overlykkelig da jeg var veldig godkjent for å prøve vanlig vei.

Fødselen var fin syns jeg da, riene var ikke værre enn menssmertene jeg var vandt til og fikk jo tvungen epidural på 7 cm. Da kjente jeg ingenting fram til hun begynte å vandre nedover, det var ikke veldig behagelig i grunnen.

Helller ikke veldig behagelig å presse ho ut, men tviler på at det var værre enn vanlig vei. Tok 15 min fra jeg fikk lov å begynne å presse til ho var ute. Syns det var vanskelig å presse når jeg ikke hadde pressetrang lenger, gubben satt å fulgte med på skjermen og sa i fra når jeg hadde ei rie, samtidig som ett hav av folk sto rundt å heia for å få meg til å trykke enda hardere.

Gikk litt for kjapt på slutten, så dessverre greide jeg å revne innvendig oppe i bekkenbunnen, men fikk lappa meg fint sammen igjen. Merka heller ikke noe til selve revninga og har ikke gjort vondt i ettertid.

Lille kom 16 uker for tidlig i sommer (terminen var 27.10). Sambo hadde akkurat begynt på ferien sin og vi reiste på hytta. Var uggen og dårlig den dagen og da jeg begynte å få veldig vondt i magen på natten trodde jeg at det var urinveisinfeksjon(er veldig plaget med det)..Skjønte ikke at jeg hadde rier før jeg merket at jeg hadde vondt med 5 min mellomrom. Vi kjørte fra hytta ca. kl.6, var på sykehuset kl.8 og hun var ute ca kl.12! De prøvde å stoppe fødselen, uten å lykkes. Jeg fikk ingen smertestillende og fødte vaginalt. Hun var 740 gram og 32 cm.

Marlon ble født 10. oktober, 4 dager før termin. Han var 52 cm lang og veide 3710g. Rask og fin fødsel uten smertelindring, tok to timer fra vi kom på sykehuset[:)]

Emma ble født 23.okt. 10 dager etter termin. Var 3875g og 51 cm. Ble tilslutt tatt med keisersnitt, da hun var stjernekikker og ikke kom godt nok ned i bekkenet, ble forsøkt med vakum 3 ganger men hjalp ikke. Fra jeg kom til sykehuset til hun var ute tok det 21 timer.

Jesper Marthinius ble født 24.oktober, 2 dager på overtid. Var overhodet ingen drømmefødsel, fra første ri til han var ute, tok det 41 t[&:]Ble tatt med hastekeisersnitt..

elias ble født 1 okt. seteleie. han var 360 å 49 cm lang. 37 rundt hode.
fra første rie til han va ute tok det 4 timer

Lillegutt her kom til verden 2 oktober, 4 dager over termin.
Fra jeg kom inn på sykehuset tok det 4,5 timer til han var ute.

Ble forløst med vakum som det så fint heter i papirene. Hadde navlestrengen rundt halsen og var generelt stressa, + dårlig fosterlyd.
Jeg rakk aldri smertestillende, og da de skrudde riestimulerende drypp på for fullt så kobla hjernen min ut[;)]
Det jeg ALDRI kommer til å glemme er de 1,5 time med sying etterpå- UTEN bedøvelse (kroppen responderte ikke på bedøvelsesprøytene)..og mens jeg lå og vrei meg i smerte- lå verdens fineste gutt på brystet mitt.. litt rar start men tror ikke han ble traumatisert[:D]

Eskil kom 21.10, 9 dager før UL-termin og 14 dager før mens-termin. Vannet gikk klokka 3 på natta den 20.oktober. Det tok i underkant av 23t fra vannet gikk til han var ute. Klokka var da 01.48. Var en fin vaginal fødsel, uten smertestillende (regner ikke svak lystgass som smertestillende)! Eskil var 49cm lang og 2928g[:D]

ORIGINAL: tango

Lillegutt her kom til verden 2 oktober, 4 dager over termin.
Fra jeg kom inn på sykehuset tok det 4,5 timer til han var ute.

Ble forløst med vakum som det så fint heter i papirene. Hadde navlestrengen rundt halsen og var generelt stressa, + dårlig fosterlyd.
Jeg rakk aldri smertestillende, og da de skrudde riestimulerende drypp på for fullt så kobla hjernen min ut[;)]
Det jeg ALDRI kommer til å glemme er de 1,5 time med sying etterpå- UTEN bedøvelse (kroppen responderte ikke på bedøvelsesprøytene)..og mens jeg lå og vrei meg i smerte- lå verdens fineste gutt på brystet mitt.. litt rar start men tror ikke han ble traumatisert[:D]

Steike, du er tøff! Hørtes ikke særlig behagelig ut!

Hehe- følte meg ikke særlig tøff da[:D] Måtte på debriefing hos gynekologen som sydde etterpå, og hun sa det var cirka en av 500 som ikke responderte bra på "sybedøvelsen" pga for mye adrenalin i kroppen..Så da var jeg en av de "heldige" [:D]

Eline er født 5oktober på termindato,hun var 4280g og 52cm..hadde en rask og fin fødsel[:)]

11.10.09 ble lille jenta vår født. 2 dager før termin. veide 4620gram og 54cm lang:)
vannet gikk natt til lørdag, men ingenting mer skjedde på lang tid. hadde nesten 1 cm åpning. måtte dra inn på sykehuset med en gang fordi de var redd for at navlestrengen skulle gå rundt halsen. det ble en lang lørdag og natt til søndag. kom til verden kl 8.08 søndag morgen[:D][:D][:D]

theo kom 12.oktober - 8 dager på overtid! Fødselen var lang og tøff og han kom ut med hjelp av sugekopp og klipping (ikke rart det når han var 38 i hodet[8D]) Veide 3894 g og var 52 cm[:)]

Alma kom 2 dager etter fødsel. De mistenkte svangerskapsforgiftning, og tok prøver. Men pga en bilulykke ble jeg nedprioritert på laben.. De ville ha fortgang i fødselen, da de sa d var svært sannsynlig at jeg hadde det (proteiner i urinen * 3 + undertrykk på 105..)
De tok vannet.. Riene ble kraftige, men åpningen ble ikke større. Ble derfor satt på drypp. Jobbet noen timer til det plutselig var tid for pressing, og i løpet av 15 min var hun ute! [:D]

Riene startet kl 03.45, og Alma var ute 14.42.... En veldig grei fødsel, selv om jeg hadde en helt j****** jordmor. Det var min første fødsel, og hadde litt spørsmål. Hun svarte frekt, og sa etterhvert at "har du enda flere kritiske spørsmål?" Kan si at jeg klikket på henne, for å si det mildt. Hvertfall etterhvert som jeg fikk mer smertestillende (morfin).[:D][:)] Lystgassen fungerte ikke..

Almagull var 3220 og 48 cm.

Jeg slet mer etter fødselen, undertrykk på nærmere 120.. De skjønte ikke hvorfor, for jeg var veldig rolig og avbalansert ift Alma. Hun skrek lite, så jeg stresset lite.... Måtte være en ekstra uke på sykehuset pga dette.

Tobias ble født ved planlagt keisersnitt 8. oktober, 12 dager før termin.
Han var 3120g og 50 cm lang.

Fødselsopplevelsen og timene etterpå har for meg vært veldig vanskelig å fordøye [:(]
Har du lyst til å lese om den kan du gjøre det her -> http://www.worldofliahra.com/?p=1043

ORIGINAL: Elisabeth23

lurer litt på når babyen deres er født jeg og hvordan h*n ble født?!
Silje er født 28.10.09 tatt ved keisersnitt, pga ho lå i seteleie og lå slik under hele svangerskapet. hadde termin 4.11.09 så kom en uke fortidlig, ho veide 3515kg og vi vet ikke hvor lang hu var for det kunne dem ikke måle.

(kan hende det har vært noen lignende spm men fant ikke noe)

Da ble hun født på min bursdag![:D][;)] hehe
Casper ble født dagen etter, den 29.10.09, han ble tatt med sugekopp til slutt, da jeg hadde så dårlige pressrier. Mens termin var 29.10 og UL termin var 30.10[:D]
Det morsomme var at han var en gutt, vi ble så overrasket, på begge ultralydene vi var på sa de at det ble en jente[8D][:D]
Han var 3826 gram og 50 cm, og heeeeeelt perfekt

Her gikk vannet 5 dager over termin. Tok bussen inn alene til sykehuset på morgenen etterpå for å sjekke det ut. Fikk ikke rier før på kvelden nesten et døgn etter vannet hadde gått. Fra vannet gikk så gikk det nesten 3 døgn før hun var ute... Over 1 døgn med rier... Hadde vanlig fødsel, men skal ha ks ved neste mann pga stort blodtap (måtte ha blodoverføring). Hadde det litt pyton på barselavd fordi jeg var så svimmel og helt utav meg, men det ble MYE bedre når vi kom hjem [:)]

Hun var/er perfekt og var 3580g og 51cm lang [:)]

Back
Topp