fødsel

Elisabeth23

Flørter med forumet
lurer litt på når babyen deres er født jeg og hvordan h*n ble født?!
Silje er født 28.10.09 tatt ved keisersnitt, pga ho lå i seteleie og lå slik under hele svangerskapet. hadde termin 4.11.09 så kom en uke fortidlig, ho veide 3515kg og vi vet ikke hvor lang hu var for det kunne dem ikke måle.

(kan hende det har vært noen lignende spm men fant ikke noe)

Jenta mi kom 6 dager på overtid den 20/10 og var 4100 g og 53 cm[:D]
Rask og fin fødsel, unnagjort på 4 timer på sykehuset. [;)]

Sarah er født 23.10.09, to dager før termin.
Gikk med 4 cm åpning og "maserier" fem dager før hun kom så da riene begynte skikkelig gikk det fort unna gitt. Våknet kl 05.10, pakket bagen og reiste på sykehuset, var ferdig kl 07.25. Hun var 4075 g og 50 cm [:D]

Adrian er født 22.okt og j hadde en vaginal fødsel. Han kom en dag før termin (takk og lov), var 3305 tung og 50 lang. Fra første "gode" rie, så var han ute på 4 t. Helt perfekt fødsel. Vusj vusj, så var den jo over [:D] Han lå også i seteleie frem til uke 36, da var vi på sykehuset og snudde han.

Pål ble født 18. oktober, 13 dager før tiden. Hadde en utrolig flott og fin fødsel [:)] Han var 3246 gram og 48 cm lang.

Halvor er født 2.oktober, seks dager før termin. Han var 3600gram og 50cm lang!

En lett, kjapp og fin fødsel uten smertestillende; 4t og 25min fra vannet gikk hjemme på sofaen (Ca 3t på sykehuset).

Aksel kom 6 dager over tiden, 6. oktober. Proppen gikk over 3 uker før termin, hadde åpning fra 3 uker før termin, hodet hans festet seg i juli(!!!) og alt var klart for et barn før termin. Men ville Aksel det? Neeeei.. [:-][;)] Fra første rie varte fødselen 16 timer, men hadde en kjempeflott fødselsopplevelse! Vaginal fødsel, de tok vannet på meg for å feste en elektrode til hodet til A pga lav fosterlyd. Når han til slutt fant veien ut veide han 4450gram og var 55 lang! Og 35 rundt hodet. Gleder meg til å gjøre det igjen. Kjenner det skrangler litt i eggstokkene.. [:D]

Julie kom til verden 8 dager på overtid,ved keisersnitt..
Ble det ettersom jeg gikk 17 dager over med Adrian,skulle få slippe en slik traumatisk opplevelse igjen!
Slapp heldigvis styret med igangsettelse,modning og alskens rariteter denne gangen[:)]
Hun var 3990 cm og 52 lang[:)]

moro å høre litt hvordan disse små sjarmtrollende våre kom til verden! jeg slet med fødselsdeprisjoner etter fødsel! jeg fikk ikke den mors følelsen for henne, før jeg kom hjem! på sykehuset bare gråt jeg og ville ikke ha henne på rommet mitt kun når jeg skulle amme henne, jeg nektet å ha henne på natta! (tror kanskje det var litt fordi jeg var redd også tror jeg det er noe annet å føde "normalt" for da jobber man liksom veldig for det og blir sikkert en slags lykkerus når man er ferdig, men jeg lå bare å lo under hele keisersnittet og følte meg skikkelig full! også fikk jeg hilse på henne litt også forsvant samboer og silje for å vaske seg og slikt så fikk liksom ikke holde henne før det hadde gått en stund og da var jeg så sliten og trøtt!)
har følt en del dårlig samvitttighet for det senere, det med at jeg ikke ville ha ho inne hos meg, men så fort jeg kom hjem forandret det seg veldig fort!
noen andre som har tatt keisersnitt og opplevd det samme??

igangsatt fødsel 12 oktober(hhv. uke 39/40), hadde menstermin 13 oktober, UL termin 19 oktober... Ble satt igang pga eg skulle utredes for ansiktslammelse og nakkesenebetennelse eg fikk i uke 34...

Hadde 2 cm åpning og avflata når vi kom på sykehuset, så de tok bare vatnet, da startet riene og eg fikk riestimulerende drypp etter noen timer for å pushe litt på...

Fæle, fæle smerter- epidural kl ca 16.00... Jenta måtte tas med sugekopp, siden eg fikk feber og ho ble stressa, ho kom ut kl 22.45... 3640 gram og 50 cm.

tok 13 timer fra de tok vatnet til ho var ute [:)]

Thea ble født 18.10.09

Satt igang 16.10.09 (1 dag på overtid) vannet ble tatt 17.10.09 og klokka 14.21 18.10.09 ble hun tatt med tang..Thea ville ikke ut for ALT i verden og hun reagerte på dryppet.Så leger og JM sto å krangla så bysta føyk om KS eller ikke så eg ble klargjordt,avblåst sånn 5 ganger iløpet av natta..Mye psykisk stress på meg og sambo så det er kommer ikke til og bli gjordt igjen,da må ungen ut andre veien [;)]Hun var 3521 gram og 49 cm lang [:D]

Eg hadde termin 3 Oktober, ble satt igang 5 Oktober og han kom 7 Oktober kl 15:15. Vanlig fødsel.
[hr]Måtte klippes hele veien, sydde visst 38 sting [&:]
[hr]Etter fødselen måtte eg til utskraping og.

ORIGINAL: Bambling

Leander ble født 9 dager etter termin.
Han var 3670 gram, 52 cm og hodeomkrets var 34 cm.
Han ble tatt med tang mens jeg lå og sov [;)]. Fra jeg kom til sykehuset til han var ute gikk det 10 og en halv time. 

????????????????
Går det an å sove da???????????????????????????????

ORIGINAL: Bambling

Leander ble født 9 dager etter termin.
Han var 3670 gram, 52 cm og hodeomkrets var 34 cm.
Han ble tatt med tang mens jeg lå og sov [;)]. Fra jeg kom til sykehuset til han var ute gikk det 10 og en halv time. 

WHAT??[8|]
Lyst å utdype? [:D]
Kan ikke med min villeste fantasi forstå hvordan noen kan sove under riene..
(Hadde ikke smertestillende under fødselen da), men jsus, hva fikk du?

[:D][:D][:D]

ORIGINAL: matvrak

Adrian er født 22.okt og j hadde en vaginal fødsel. Han kom en dag før termin (takk og lov), var 3305 tung og 50 lang. Fra første "gode" rie, så var han ute på 4 t. Helt perfekt fødsel. Vusj vusj, så var den jo over [:D] Han lå også i seteleie frem til uke 36, da var vi på sykehuset og snudde han.

de ville ikke snu silje i og med ho hadde liggi slik hele svangerskapet også hadde ho festa seg godt så de mente at det var i underkant 30 % sjangs for at de ville greie å snu henne de var redd ho bare ville snu seg tilbake! og da anbefalte de vaginal fødsel men det ville ikke jeg pga jeg selv kom i seteleie og mamma sleit veldig i etterkant med å sitte normalt så hadde litt skrekken!

ho ble født 3okt, 23min etter ul termin. evi me kynnera leeenge før ho kom, å flere ganga trodde vi alle at ho kom. var 2tima på sykehuset. hadde i grunn ikke noe spes rie da vi drog, skulle bare kjøre svigerfar på flyplassen. så gikk ganske kjapt. ho var 4010g å 52cm (ej å jordmor som målte ho[:)])

ORIGINAL: Elisabeth23

ORIGINAL: matvrak

de ville ikke snu silje i og med ho hadde liggi slik hele svangerskapet også hadde ho festa seg godt så de mente at det var i underkant 30 % sjangs for at de ville greie å snu henne de var redd ho bare ville snu seg tilbake! og da anbefalte de vaginal fødsel men det ville ikke jeg pga jeg selv kom i seteleie og mamma sleit veldig i etterkant med å sitte normalt så hadde litt skrekken!

J fikk beskjed at uke 36 var siste mulighet for å snu. Så da j var hos jordmor og skulle sjekke om han hadde snudd seg selv (som han da ikke hadde), så fikk j time på sykehuset ganske kjapt. Der sa j klart ifra at hvis de ikke klarte å snu han, så skulle j ha ks, for j var livredd tanken på setefødsel. Han hadde jo ikke festa seg med rompa nede, så derfor var d helt greit å snu han. Ikke behagelig skal j love deg, men d gikk da. Han snudde seg heldigvis ikke tilbake igjen. Hodet festa seg ganske så kjapt faktisk.

jeg hadde termin 02 eller 03 oktober, og lillemann kom 30 august, 5 uker før tiden!
For meg var fødselen en drømmefødsel uten dop og alt gikk veldig raskt!

Men jeg slet veldig med det å kose meg virkelig den første tiden. Jeg var ikke forbredt på at han kom så fort, og jeg hadde ikke ordnet alt hjemme heller.. Men etterhvert så "vente" jeg meg til ungen og da gikk alt bra! Det var en grei situasjon å få han så tidlig da alt var flott og fint med ungen og meg, og jeg slapp den siste tunge tiden, men neste gang så skal jeg slappe mer av og ta det med ro for jeg vil holde til rundt termin, ikke alltid man er like heldig med tanke på prematur[:)]

Nicolai ble født 2. oktober. Hadde termin den 7. Han ble tatt med hastesnitt for han lå feil og ville ikke ned i bekkenet.
14.38 var han ute. var 3438g og 51 cm. Verdens nydeligste!! lillevennen vår

Vesla blei født 22.10.09 6 dager over termin. Riene begynte ca 03.00 den 21.10.09 men stoppa litt opp utover dagen. Ca kl 18 tok det av for alvor og 01.05 var hun født. Brukte kun lystgass og badekar som smertestillende, og synes fødselen var helt grei sjølv om eg blei litt utolmodig på slutten sidan det tok litt tid!

Back
Topp