Fødsel-snakk

Jeg kjenner jeg gleder meg veldig til fødsel! Det er både det at du endelig får treffe den lille skatten, men også at jeg blir ferdig med å være gravid :dead: jeg føler jeg er god på å føde, men elendig på å gå gravid..

Har to igangsatte fødsler. Har da ligget på sykehuset, og fått tabletter (oppi der). Begge gangene har fødselen startet med vannavgang, etterfulgt av intense rier. Begge gangene har gått superfort! Den første gikk helt fint, mens den andre var mer dramatisk. Har allerede snakket med jordmor om det, og hun mente at jeg mest sannsynlig blir satt i gang rundt uke 37. Det har egentlig vært veldig trygt og godt å starte fødselen på sykehuset, men jeg er litt misunnelig på alle de som har morsomme historier og minner rundt fødsel som startet overraskende:p
 
Jeg kjenner jeg gleder meg veldig til fødsel! Det er både det at du endelig får treffe den lille skatten, men også at jeg blir ferdig med å være gravid :dead: jeg føler jeg er god på å føde, men elendig på å gå gravid..

Har to igangsatte fødsler. Har da ligget på sykehuset, og fått tabletter (oppi der). Begge gangene har fødselen startet med vannavgang, etterfulgt av intense rier. Begge gangene har gått superfort! Den første gikk helt fint, mens den andre var mer dramatisk. Har allerede snakket med jordmor om det, og hun mente at jeg mest sannsynlig blir satt i gang rundt uke 37. Det har egentlig vært veldig trygt og godt å starte fødselen på sykehuset, men jeg er litt misunnelig på alle de som har morsomme historier og minner rundt fødsel som startet overraskende:p

Jeg føler det akkurat som deg! Kunne heller født 3 ganger etter hverandre enn å gå gravid :hilarious: Andre gang jeg er gravid nå, og selvom jeg har lyst på mer enn 2 barn orker jeg ikke gå gravid enda en gang. Så dette blir siste.
 
Jeg føler det akkurat som deg! Kunne heller født 3 ganger etter hverandre enn å gå gravid :hilarious: Andre gang jeg er gravid nå, og selvom jeg har lyst på mer enn 2 barn orker jeg ikke gå gravid enda en gang. Så dette blir siste.

Det sa jeg også etter nr to :sign17
Men jaggu kom 3 som en luring laughing6
 
Ønsker du å føde vaginalt om de ligger rett til det? Syns det er så fascinerende med tvillingfødsler vaginalt :rolleyes:
Jeg vet ikke. Spørs litt hva dem sier, og hva som egner seg. Jeg vet ikke om min epilepsi spiller inn her heller, ved bare at de som har epilepsi ikke burde ha for lang fødsel. Så jeg må nesten høre om det litt senere i svangerskapet tenker jeg.
 
Jeg vet ikke. Spørs litt hva dem sier, og hva som egner seg. Jeg vet ikke om min epilepsi spiller inn her heller, ved bare at de som har epilepsi ikke burde ha for lang fødsel. Så jeg må nesten høre om det litt senere i svangerskapet tenker jeg.

Da er det noen ting som må tas hensyn til ja, dere finner nok ut hva som er best etterhvert :shy:
 
Forrige fødsel gikk fort, hadde full åpning da jeg ankom sykehuset og barnet var ute på et par timer. Så spent på om det går like fort, eller raskere denne gangen! Gleder meg hvertfall :)
 
Da jeg fikk nr 2, sa jeg etterpå « det er gøy å føde « ... men 3. Fødsel var ikke noe kjekk... fått litt fødselsangst
 
Jeg har hatt tre raske fødsler uten noe form for smertestillende (de hadde ikke lystgass på ahus den gangen..)

Første gangen startet det med at vannet gikk.. fikk ikke rier før etter 8-10 timer.. Men da gikk det fort.. (4.5t fra første rie.)

Andre gangen ble jeg satt igang 14 dager på overtid ved at jordmor «tok vannet.»
2 timer så var babyen ute:happy:

Tredjemann holdt på å bli født i bilen, ved Skedsmokorset, men med sykehuset på tlf klarte jeg å roe meg slik at riene avtok litt.. Alikevel kom jeg bare rett innenfor døra på akuttmottaket, og prinsen ble født i seng i gangen der:wacky:
Han var faktisk 4970g...!

Tre flotte fødsler :D
Jeg gruer meg ikke til neste..
 
Jeg har hatt tre raske fødsler uten noe form for smertestillende (de hadde ikke lystgass på ahus den gangen..)

Første gangen startet det med at vannet gikk.. fikk ikke rier før etter 8-10 timer.. Men da gikk det fort.. (4.5t fra første rie.)

Andre gangen ble jeg satt igang 14 dager på overtid ved at jordmor «tok vannet.»
2 timer så var babyen ute:happy:

Tredjemann holdt på å bli født i bilen, ved Skedsmokorset, men med sykehuset på tlf klarte jeg å roe meg slik at riene avtok litt.. Alikevel kom jeg bare rett innenfor døra på akuttmottaket, og prinsen ble født i seng i gangen der:wacky:
Han var faktisk 4970g...!

Tre flotte fødsler :D
Jeg gruer meg ikke til neste..

Fantastisk :joyful: Deilig å ikke måtte grue seg! Også er det så kult at store barn ikke er ensbetydende med vanskelige og tunge fødsler!

Jeg har bare født en gang enda, men det gikk også fort. I underkant av 3 t fra første tegn, rakk å være på sykehuset i et kvarter før lille ble født :p Veldig spent denne gangen. Prøver å forberede meg på det samme igjen, men også forberede meg på at denne gangen kan jeg gå overtid og få lang fødsel (første var prematur). Veldig spennende!
 
Jeg har hatt tre raske fødsler uten noe form for smertestillende (de hadde ikke lystgass på ahus den gangen..)

Første gangen startet det med at vannet gikk.. fikk ikke rier før etter 8-10 timer.. Men da gikk det fort.. (4.5t fra første rie.)

Andre gangen ble jeg satt igang 14 dager på overtid ved at jordmor «tok vannet.»
2 timer så var babyen ute:happy:

Tredjemann holdt på å bli født i bilen, ved Skedsmokorset, men med sykehuset på tlf klarte jeg å roe meg slik at riene avtok litt.. Alikevel kom jeg bare rett innenfor døra på akuttmottaket, og prinsen ble født i seng i gangen der:wacky:
Han var faktisk 4970g...!

Tre flotte fødsler :D
Jeg gruer meg ikke til neste..
Bare én av mine 3 fødsler har vært raske. En treg, en gjennomsnittlig og en rask. På den raske følte jeg definitivt mest behov for smertelindring. Særlig én av riene som varte i 2 minutter føltes som om kroppen min var i ferd med å vrenge seg:wtf:
 
Jeg synes det var kult å føde sist! Så er spent på denne. Hadde en fin opplevelse☺️
Vannet gikk på natta, var da 36+6. Inn på sykehuset på sjekk på morgenen og ble lagt inn for å få antibiotika intravenøst hver 3. time.
Hadde litt rier her og litt rier der:hilarious: ingen åpning..
følte jeg var på hotell, ble vartet opp av min kjære og så på serier. Riene tok seg ikke opp før på kvelden/natta, og det var som intense mensensmerter. Kl 04 begynte jeg å kjenne at det var vondt og spurte etter epidural, men de ville ikke sjekke åpning enda pga infeksjonsfare. Siden jeg var så rolig og riene var så ujevne trodde de ikke det hadde skjedd mye.. I 06 tiden sa jeg fra på nytt og sa jeg «måtte brekke meg nedentil» (var sånn presse/brekketrang i underlivet), og da først ville de se. Vel 10 cm! Ut var hun 0646 :happy:


Husker jeg grudde meg sååå før fødsel, men synes det var en så flott opplevelse!

Må også nevne at den morgenen jeg våknet (morgenen før vannet gikk, det gikk 16 t etterpå) så var mormor på besøk hos oss for å henge opp gardiner og lameller (snille mormor), og jeg var helt paranoid. Satt i ei krå i sofaen og drakk litt iskaffe, og fikk helt angstanfall. Var mye uro i kroppen, skjønte vel at noe skulle skje :hilarious:
Dette var i 10 tia på morgenen, og i 12 tiden gikk slimproppen! Så slima jeg hele ettermiddagen, med litt blod. Hadde også besøk av ei gravid venninne på kvelden og hun sa «du kommer til å føde snart!» :wideyed: så samboer kjørte henne hjem i 01 tiden, og da gikk jeg på do. Når jeg reiste meg opp og hosta så SPLÆTT - vann over hele gulvet ❤️
 
Jeg våknet opp på julaften med store forventninger til dagen. Var fullt klar over at jeg var 4 dager over termin, og alle forventningene for dagen endret seg brått når en «ballong» sprengte inni meg og vannet bare rant :hilarious: optimistiske meg tenkte da «riene kan komme lenge etter vannavgang, så ikke stress enda» Lettere sagt enn gjort da riene startet i 9-10 tiden med lite til ingen pauser. Vell oppe på sykehuset i 11 tiden, med første sjekk 11:30. 3 cm bare. Neste sjekk var en halvtime senere ca og da var det 5-6 cm. 10 cm 15:00 ca, før det sa stopp :hungover: Hadde full åpning og pressrier i 3 timer før jeg fikk lov å presse, og da var han ute på 16 min :hilarious: Syns fødselen gikk veldig greit så håper denne går like bra. Husker jeg spurte «var det alt?» når vi var ferdig, for jeg hadde forventa smertehelvete og nær døden følelser :p
 
Jeg ser på fødsler på youtube nå.
Elsker alle serier som har med fødsel å gjøre :D
Fødeavdelingen..jordmødrene (på nrk, nydelig serie som gikk for en del år siden) osv..
Og Call the Midwife, britisk serie basert på noen bøker.
 
Jeg har to igangsatte fødsler før termin bak meg, pga svangerskapsforgiftning, så jeg tar det som det kommer. Fødslene har gått noenlunde likt for seg, og litt dramatikk i begge. Med første så tålte ikke baby riene, så det ble hastverk og bestemt hks, men hun kom vaginalt før de rakk å få meg ut fra fødestua :hilarious: med nummer to så måtte jeg føde på intensivavdelinga med alle typer overvåkning du kan tenke deg pga truende eklampsi. Hadde samme fødselslege med begge to, og hun la en plan basert på første fødsel, og i ettertid kom det fram at det hadde det nok blitt ks om det ikke var for henne. :hilarious:
 
Med første så valgte jeg en naturlig fødsel fordi jeg ville se hvilke krefter kroppen går igjennom ved en naturlig fødsel. Riene startet rett over midnatt søndagen på termin. Sønnen vår ble født mandag morgen kl 07.15 på bursdagen min, en lang men fin fødsel :)
Med nr 2 så startet riene i 01 tiden natt til torsdag og hun var ute kl 15 torsdag ettermiddag. Gikk fra 4 cm til 10cm på 30 min og snuppa ble presset ut på 5 min. Hadde akkurat fått satt epidural da pressriene startet, så den fikk ingen effekt før snuppa var ute :)Har ikke tenkt så mye på fødsel med nr 3 enda da det ikke har helt gått opp for oss at det faktisk blir nr 3.
 
Håper ihvertfall du slipper komplikasjoner i svangerskapet denne gangen! Blir spennende :love7
Har hatt komplikasjoner med de begge så håper inderlig jeg slipper det nå :joyful: med den første løsnet morkaken litt, og hadde blødninger på slutten :meh: så håper jeg slipper blødninger denne gangen :hilarious:
 
Back
Topp