Fødsel og koronarestriksjoner

Babypie

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Marsmagi 2025
Julemiraklene 2025
Fødsel kan i grunn skje når som helst for meg nå og alt jeg greier tenke på er hvordan det vil bli med koronarestriksjoner.
Får ha med mannen under aktiv del av fødsel, men deretter besøk av en person kun 1 t per dag. Mao får ikke storesøster besøke.
Tror ikke dette kommer til å endre seg særlig på kun få uker. Får jo ikke gjort noe med sånn ting er, men det føles ikke bra. Håper alt går som smurt for da drar jeg hjem så fort jeg bare kan.
Flere som kjenner på det? Hvordan er restriksjonene der dere er?

Mannen får være med fra aktiv fødsel. Vi bor fem min fra sykehuset, så enkelt for oss å evt vente hjemme en stund. Får deretter familierom på sykehuset, så mannen får være med helt til utskriving. Får ikke forlate rommet/avdelinga da, så pakker med masse snacks! Mine snille foreldre kommer og tar bikkja de dagene.

Helt ok å ikke få besøk på sykehuset synes jeg. Gir mer ro til å hvile, lande i ny livssituasjon og fokusere på amming, tenker jeg.

Skal føde på Ullevål, har skjønt at mannen får være med på aktiv fødsel og komme på besøk fra 16-19 hver dag, men ikke noe mer enn det. Håper derfor på å reise tidlig hjem for å få støtte fra mannen, men siden vi har hund og familie langt unna så hadde han ikke kunne vært på sykehuset om natten eller tidlig på morgen og på kvelden uansett..

Skal føde på KK i Bergen. Mannen får kun være med under aktiv fødsel, ingen besøk etter det, til tross for at vi skal ha tvillinger.

Skal føde på KK i Bergen. Mannen får kun være med under aktiv fødsel, ingen besøk etter det, til tross for at vi skal ha tvillinger.
Jo, de har åpnet for en times besøk hver dag fra en person på KK. Det må være i besøkstiden, og det må være den samme personen hver dag. :) Det ble endret forrige mandag.

Skal føde på Ullevål, har skjønt at mannen får være med på aktiv fødsel og komme på besøk fra 16-19 hver dag, men ikke noe mer enn det. Håper derfor på å reise tidlig hjem for å få støtte fra mannen, men siden vi har hund og familie langt unna så hadde han ikke kunne vært på sykehuset om natten eller tidlig på morgen og på kvelden uansett..

Hvis man får komme på barselhotellet på Ullevål, kan ikke partner være med hele døgnet der da? Det fikk i alle fall vi beskjed om for noen uker siden, men mulig det er endringer :oops:

På Ullevål (på hotellet) får mannen lov til å være med på oppholdet hele tiden, men får ikke forlate bygget og komme tilbake igjen. Hvis ikke har det kommet nye restriksjoner nå de siste dagene?!

Har de sagt det? Ikke det jeg har fått beskjed om:wideyed:

Jeg var hos jordmor for et par uker siden og spurte om det (har heller ikke fått noe beskjed). Da ringte hun til KK mens jeg var på timen og fikk det svaret :( Visst de kommer veldig tidlig og vi må på barneklinikken, så er det nok annen praksis. Vanlig er at man er på barsel i 2-3 dager med tvillinger, og ingen besøk pga Corona :(

Jeg var hos jordmor for et par uker siden og spurte om det (har heller ikke fått noe beskjed). Da ringte hun til KK mens jeg var på timen og fikk det svaret :( Visst de kommer veldig tidlig og vi må på barneklinikken, så er det nok annen praksis. Vanlig er at man er på barsel i 2-3 dager med tvillinger, og ingen besøk pga Corona :(

Hva har du fått beskjed om?

Hmm de har betrygget meg på føde 1 at samboer får være med hele tiden fra aktiv fødsel og barsel. Fått en del bekreftelser på det nå, men nå kjenner jeg at jeg blir urolig igjen...

Jo, de har åpnet for en times besøk hver dag fra en person på KK. Det må være i besøkstiden, og det må være den samme personen hver dag. :) Det ble endret forrige mandag.

Åå, så bra! Jeg fikk denne beskjeden for et par uker siden, så da er det nok endret ja☺️❤️

Hmm de har betrygget med på føde 1 at samboer får være med hele tiden fra aktiv fødsel og barsel. Fått en del bekreftelser på det nå, men nå kjenner jeg at jeg blir urolig igjen...

Du må bare stole på det de har sagt ☺️ Ser ut som reglene endres. Vi får håpe vi er heldig!

Åå, så bra! Jeg fikk denne beskjeden for et par uker siden, så da er det nok endret ja☺️❤️
Jeg tror vi må bare stå litt på vårt for jeg vet de har lov å gjøre unntak. Og tvillinger er helt klart unntak. Så jeg håper vi begge får ha barnefar med pp barsel ❤

Hvis man får komme på barselhotellet på Ullevål, kan ikke partner være med hele døgnet der da? Det fikk i alle fall vi beskjed om for noen uker siden, men mulig det er endringer :oops:

På Ullevål (på hotellet) får mannen lov til å være med på oppholdet hele tiden, men får ikke forlate bygget og komme tilbake igjen. Hvis ikke har det kommet nye restriksjoner nå de siste dagene?!

Åå, er det sant? Det visste jeg ikke! Tolket det som sto på nettsiden, men har ikke lest den på noen uker nå kanskje:hilarious: Nå ble jeg glad! Fryktet jeg skulle bli sittende alene jeg:sorry: Men da er det nok fortsatt sånn at far får være med på barselhotelletxsmile9

Skal føde på Kalnes, der kan partner være med fra aktiv fødsel og han får være der under hele barseloppholdet. Men hvis han drar får han ikke komme inn igjen.

Her får han være med fra aktiv fødsel, men må dra 2 timer etterpå dersom det ikke er ledig familierom:sorry: Deretter kan han besøke fra 17-19 de andre dagene (upraktisk besøkstid med to barn hjemme:hilarious:). Håper veldig på å få familierom første 1-2 døgna og så reise hjem, så kan vi være sammen hele oppholdet, men det vet vi jo ikke om vi får før ungen er ute:nailbiting: Med de andre to var oppholdet 5 dager pga vektnedgang og gulsot, så håper veldig på å slippe det denne gangen! blir tøft å være sp lenge borte uten å få de de to andre små isåfall:Heartpink:Heartblue

Jeg tror vi må bare stå litt på vårt for jeg vet de har lov å gjøre unntak. Og tvillinger er helt klart unntak. Så jeg håper vi begge får ha barnefar med pp barsel ❤

Ja, her har far to barn fra før som bor sammen med oss, så han må nok dessverre litt frem og tilbake. Hadde håpet han kunne få lov å komme innom ihvertfall, men må nok klare meg mest aleine ❤️ Krysser fingrene for at alt går bra og at vi slipper å være så lenge på sykehuset ☺️

Barnefar får være med under fødsel og på barsel, men som mange andre skriver her så kan han ikke forlate barselshotellet. Jeg satser ikke på å være på sykehuset mange dager og vil hjem fortest mulig. De vil jo helst at vi skal hjem tidlig på sykehuset også så jeg har blitt fortalt at jeg maks er der 2 dager hvis alt går etter planen og det er overkommelig. Rekker ikke få noe særlig besøk på den tiden uansett og vil bruke tiden på å slappe av, bli kjent med lillegutt og lære alt jeg må til jeg skal hjem (førstegangsfødende) :rolleyes: Nå har ikke vi noen som trenger oss hjemme heller (utenom hunden vår som er til mamma og pappa) så forstår det er litt annerledes for dere som kanskje har flere barn hjemme som venter :)

Back
Topp