Fødsel ift termin

Nr 1 - 3 dager før
Nr 2 - 14 dager over (igangsatt)
Nr 3 - 9 dager over
Ny far :)
Nr 4 - På termin
Nr 5 - Blir satt i gang omtrent på termin.

Nr1: 38+0
Nr2: 39+4

jeg leste en teori om at en kvinnekropp går gravid et omtrentlig antall dager hver gang, og at variasjoner i når babyen kommer kan komme ut ifra når i syklusen befruktningen skjedde.
Nr 1 er laget på CD8 mens Nr 2 er laget på CD17 eller 18 her, så det kan se ut til å passe.
Nr 3 er laget på CD12, så det blir spennende å se når hun kommer.

Selvfølgelig vil ikke denne teorien passe for alle og enhver, men det er det ingen teorier som gjør heller
Hæ? Hvordan går det an med eggløsning på cd8? Det er vel umulig?? Cd1 er dagen av første mens, så tviler på at det er medisinsk mulig å ha eggløsning på dag 8…

Hæ? Hvordan går det an med eggløsning på cd8? Det er vel umulig?? Cd1 er dagen av første mens, så tviler på at det er medisinsk mulig å ha eggløsning på dag 8…

Det må du bare tro, men jeg fikk et barn av å ha sex en gang på syklusdag 8 i hele den syklusen.
Faktisk var det den eneste gangen jeg hadde sex i løpet av 6 mnd, så det er ingen alternativer for min del.

jeg leste i en bok på biblioteket at eggløsning kan i noen tilfeller utløses av sex, og kan også finne sted under mensen ved noen tilfeller.
Det er ikke alt som er helt A4 :)

Last edited:
Det må du bare tro, men jeg fikk et barn av å ha sex en gang på syklusdag 8 i hele den syklusen.
Faktisk var det den eneste gangen jeg hadde sex i løpet av 6 mnd, så det er ingen alternativer for min del.

jeg leste i en bok på biblioteket at eggløsning kan i noen tilfeller utløses av sex, og kan også finne sted under mensen ved noen tilfeller.
Det er ikke alt som er helt A4
Det kan også hende spermen lå klar i egglederen i flere dager før egget ble sluppet ;) Det skjedde her. Hadde sex én gang på cd9 :)

Det kan også hende spermen lå klar i egglederen i flere dager før egget ble sluppet ;) Det skjedde her. Hadde sex én gang på cd9 :)
Kjente ikke noe til el i det hele tatt den gangen. Ikke at jeg lette etter den heller da.
Det var mildt sagt ikke det jeg fokuserte på på den tiden, jeg var opptatt med å reise Australia rundt :confused013

Det er ikke alt som er helt A4 :)
Da tror jeg også at den lå der og ventet på egget! Sperm kan leve opp til 7 dager og venter på gullegget. Så da kan det ha vært du hadde eggløsning på dag 14 eller 15, for eksempel.

Nr 1: 38+5 (akutt KS)
Nr 2: 38+5 (indusert)
Nr 3: 39+4 (indusert)

Samme far på alle 3.

To barn, samme far, 2 år og 3 mnd mellom.
Første født 38+2, spontan, vannavgang, styrtfødsel.
Andre født 39+3, spontant, rier, styrtfødsel.

Har et barn. Hun ble født 8 dager over termin. Gikk i flere uker og var moden og hadde 3 cm åpning. Vannet ble tatt 8 dg over termin, 15 min etter startet riene og hun ble født 7 timer etterpå. En super fødsel som gikk veldig bra!

Back
Topp