Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg mener også at d er dumt å skremme opp førstegangsfødende.
Fødselen må man igjennom, så da er d bedre å komme med hjelpende tips osv.
Alle vet at d å føde er vondt, men de fleste gjør d flere ganger. D er dessuten et stort fokus på sykehusene om at man skal unngå revning.
Jeg hadde to fine fødsler. Ja, d var vondt som f, men 5 min etter at ungen var ute kunne jeg gjort d igjen.
Enig med deg, jeg ville viteTja, jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg hvor fælt det var og hva som kan skje før min første fødsel jeg.
Ville i utgangspunktet ikke ha barn fordi jeg var redd for å føde, men så ombestemte jeg meg. Heldigvis sier jeg i dag.
Men jeg ante ingenting om hva som kunne skje under og etter fødsel.
Jeg skulle gjerne vært forberedt på det som skjedde meg. Er den dag i dag ikke bra, og nr to måtte tas med KS.
Så jeg mener helt klart at man skal vite litt om hva som kan skje med tanke på skader. Ellers blir nedturen stor!
Men man trenger kanskje ikke gå i detalj heller. Selv om jeg har gjort det med mange mange rundt meg. Aldri fått noen negative tilbakemeldinger på det, men kan jo være fordi mange av de har født selv også.
Ja, det er nok en del av grunnen. Men jeg hadde en rask og grei fødsel, og ikke minst en veldig flink jordmor så jeg sitter igjen med veldig positive følelser angående fødselen.Tror dere intrykkene deres om at det ikke var så ille ble påvirket av det dere hadde hørt?
Dette var det jeg hørte. Jeg gledet meg til fødselen. Så alt ble veldig veldig feil når jeg oppdaget at jeg ikke var laget for å føde barn...noe av det mest naturlige i verden. Vi er laget for å føde barn!
Eh jo mange hadde gjort det igjn, for de vil ha flere barn. Jeg kjenner flere som har holdt på åmiste barna sine i noen forferdelige fødsler, men de får da flere barn senere.Visst fødsel ha våre so jævlige som noken skal ha de til,so ha ingen gjort de om ijen! Selfølgeli e de vondt,mn dør ikkje..ej skal ha min tredje no å ej he ikkje grudd mej til nåken av mine fødsela å gjer de ikkje no helder! Noken he høg smerteterskel og noken he lav..ingen fødsela e like![]()
Det er nettopp dette jeg mener. Det er dumt og unødvendig å skremme førstegangsfødende som meg. Det er flott når noen forteller om hvor vond en fødsel kan være, MEN til tross for smertene så sitter man igjen med en stoor skatt i armene sine etterpå. Ingen forteller meg om den følelsen ETTER fødsel. Når man holder barnet sitt i armene for første gang og den første tiden man tilbringer sammen etterpå.
Jeg prøver meg på den der "ta det som det kommer" holdningen og ikke tenke så mye over det, samtidig som jeg leser litt av andres erfaringer og historier så jeg vet hva jeg kan forvente meg. På den måten klarer jeg faktisk å forholde meg avslappa til fødselen - til den tid kommer![]()
Min søster og mor drev pg med masse skremselhistorier men hadde en fantastisk og god fødsels så da slengte jeg tilbake etterpå at sybs ikkje det var så ille så dåkk sko ha det t eg ;-) får fortsatt sure komentater fra min søster om at alt er så mye lettere for meg ;-)