Fødetråd

Navn på barnet:
Kjønn: jente
Termin: ul termin 1 juli/ menstermin 29 juni
Dato født: 27.juni
Uke+dag: 39+6 (ul termin)
Klokken: 17.41
Fødested: KK
Vekt: 3355
Lengde: 51
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle:
Intens fødsel med rier som nesten ikke hadde pause mellom. Fra 3 cm til ute litt mer enn 2 timer. Ingen smertelindring.
 
Navn på barnet: Tristan

Kjønn: Gutt

Termin: 15.06.2022

Dato født: 22.06.2022

Uke+dag: 41+3

Klokken: 09.49

Fødested: Kalnes

Vekt: 3950g

Lengde: 52

Hodeomkrets: 34.5

Forløsningsmetode: vaginalt

Annet du vil fortelle:

Planlagt igangsettelse. Vi ble med i et prosjekt hvor man skal se hvor den fødende er mer mest fornøyd med igangsettelsen, hjemme eller på sykehuset. Vi ble trukket til å være på sykehuset og godt var det.

Fikk første pille kl 11, hadde tatt min tredje kl 15. Kl 16 gikk vannet og det startet noen heftige stormrier. Jeg ble anbefalt å komme meg i dusjen og stod der 20min tid før jeg nærmest ikke klarte å stå lenger.

Kom oss inn på fødestue og fikk prøve lystgass, men jeg ble fort uvel av det. Først kvalm, deretter oppkast. Mannen kunne så vidt forlate meg for alt var så vondt og jeg klarte så vidt å puste i mellom riene. På et punkt tror vi kanskje at jeg svimte av.

Hadde null kjemi med jordmor som bare fortsatte å fortelle meg at ho hadde født to barn og visste hvordan jeg hadde det.

Hadde bare 3-4 cm åpning så kunne ikke presse, men hadde sinnsyk pressetrang. Etterspurte når jeg kunne få epidural, men fikk ikke ordentlig svar på dette.

Kl 20.30 sa mannen ifra at nå syntes han det var nok, han så hvor sliten og utafor jeg var og syntes at det var på tide å be om epidural. Jordmor avventet allikevel til klokken 21.50, 10min før vaktskifte til natt.

Ny, fantastisk, nydelig jordmor inn kl 22, som syntes det var fælt at jeg hadde liggi så mange timer. Etterspurte anesti, men pga en alvorlig ulykke så ble begge anestilegene på vakt stående der til kl 00.20, da fikk jeg endelig epidural.

6cm åpning og tillatelse til å presse forsiktig ved rier.



Fikk sovet litt i løpet av natten, på morningen var jeg 8-9cm og jordmor trodde kanskje baby ville komme innen kort tid.

Dessverre var ikke riene effektive nok, så det ble enda et vaktskifte og drypp ble satt igang. Fantastisk jordmor denne gangen også, som virkelig klarte å motivere meg. Det ble lakentrekking med en annen jordmor, vakuumtralla stod klar, leger ble tilkalt, men fordi baby hadde så fin puls så ble det avgjort at vi skulle klare å få han ut selv.

Det ble et lite klipp, med supermann positur på baby på vei ut var det en smule trangt.

Jeg fikk en langhåret og lys baby opp på magen og kunne ikke vært lykkeligere.

Vi hadde valgt å ikke vite kjønn, men det ble glemt i ekstasen over at han endelig var her og at alt var bra.

Vi lå derfor ganske lenge før vi visste hvem det var.

Nesten 7år etter at vi begynte å prøve på barn så var endelig Tristan hos oss :Heartred
 
Navn på barnet: Brage
Kjønn: Gutt
Termi : 29.juni
Dato født: 29.juni
Uke+dag: 40+3
Klokken: 16.33
Fødested: Førde
Vekt: 3928g
Lengde: 50
Hodeomkrets: 37
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: Ble igangsatt og det gikk 2,5 time fra de tok vannet ved 2-3cm til han var ute. Raskt og intenst.
 
Kjønn: jente
Termin: 24. juni
Dato født: 3. juli
Uke+dag: 41+4 (tror jeg?)
Klokken: 02.15
Fødested: UNN
Vekt: 3935 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: vaginalt, akutt med sugekopp
Annet du vil fortelle: Ble en veldig lang fødsel og ingenting ble som jeg hadde ønsket meg. Sitter likevel igjen med en bra følelse og resultatet er jo helt fantastisk :Heartpink
 
Navn på barnet: Josefine
Kjønn: Jente
Termin: 19.juni
Dato født: 9.juni
Uke+dag: 39+0
Klokken: 11:44
Fødested: Drammen
Vekt: 3872 gram
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 34,5
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle:
To timer aktiv fødsel, og tre pressrier før vårt tredje gull kom til verden :Heartred Fantastisk opplevelse!
 
Kjønn: jente
Termin: 29. juni
Dato født: 4. juli
Uke+dag: 41+1
Klokken: 21.04
Fødested: Kalnes
Vekt: 4060 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 37 cm
Forløsningsmetode: Vaginalt, ble satt i gang pga stor baby
 
Back
Topp