Fødetråd

Minibo

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Junilykke 2022
Siden de første junibabyene allerede har meldt sin ankomst, så må vi jo ha en fødetråd! Vanlig å holde fødetrådene fri for gratulasjoner, så det blir en grei og ryddig oversikt :) kopier og fyll inn det du vil :)


Navn på barnet:
Kjønn:
Termin:
Dato født:
Uke+dag:
Klokken:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Annet du vil fortelle:
 
Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Termin: 28.mai
Dato født: 19.mai
Uke+dag: 39+1
Klokken: 11:25
Fødested: ahus
Vekt: 3800
Lengde: 54
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle:
Vannet gikk for fult ca 05, fikk raskt tette rier. Stormrier på føden. Kun lystgass som smertelindring. Styrtfødsel :eek:
 
Last edited:
Kjønn: jente
Termin: 02.06
Dato født: 24.05
Uke+dag: 39+1
Klokken: 17.54
Fødested: Førde
Vekt: 3578
Lengde: 50
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: Planlagt igangsetting. Fødsel gjekk over all forventning! Drømmefødsel etter 2 vanskelige tidligere :Heartred
 
Last edited:
Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Termin: 28.mai
Dato født: 19.mai
Uke+dag: 39+1
Klokken: 11:25
Fødested: ahus
Vekt: 3800
Lengde: 54
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle:
Vannet gikk for fult ca 05, fikk raskt tette rier. Stormrier på føden. Kun lystgass som smertelindring. Styrtfødsel :eek:
Sniker fra februar! Gratulerer så mye med lille :Heartred Husket el testene dine å kjente i nicket:laughing002
 
Navn på barnet: ikke bestemt
Kjønn: jente
Termin: 13.6
Dato født: 1.6
Uke+dag: 38+5
Klokken: 02.20
Fødested: Ålesund
Vekt: 3965
Lengde: 52
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginal fødsel etter induksjon med ballong, modningspiller og drypp.
Annet du vil fortelle: fikk en litt tøff start på livet. Måtte tas med vakuum og satt fast med skuldrene i fire minutter uten oksygen. Hadde puls hele tida og fikk raskt egenrespirasjon, men hadde litt stygge blodgassverdier og måtte derfor observeres på nyfødtintensiv. Alle prøver ser nå fine ut, og vi får henne forhåpentligvis opp til oss på barsel iløpet av dagvakta :Heartred
 
Kjønn: jente
Termin: 05.06
Dato født: 24.05
Uke+dag: 38+5
Klokken: 1042
Fødested: st.olavs
Vekt: 4270
Lengde: 48
Hodeomkrets: 39
Forløsningsmetode: keiserfødsel
Annet du vil fortelle: planlagt pga seteleie. Estimert til 3400 uka før. Veldig glad for valget da det ble ei stor jente! Mistet en del blod da de kuttet et blodkar, men lite dramatikk. Følte meg trygg og ivaretatt hele veien. Frisk og rask, og sugevillig med engang :)
 
Navn på barnet: Ingeborg
Kjønn: jente
Termin: 02.06
Dato født: 30.05
Uke+dag: 40+0
Klokken: 01.50
Fødested: Haugesund
Vekt: 3775g
Lengde: 51
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: 3.gangs. Gikk med modningsrier 1-2 døgn før jeg våknet av svake rier søndag morgen. De svingte gjennom dagen, men flere lengre pauser. Fra kl.18 ble de gradvis jevnere og sterkere. Kom inn på føden med full åpning 00.35. Tok vannet 01.10 og hun ble født etter 4 pressrier kl.01.50. Drømmefødsel etter traumatisk 2.fødsel.
 
Navn på barnet: Navnløs
Kjønn: Gutt
Termin: 03.06.22
Dato født: 02.06.22
Uke+dag: 40+2
Klokken: 18.50
Fødested: KK Bergen
Vekt: 3700 gram
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: Spontan vaginal hodefødsel
Annet du vil fortelle:
Tredjemann er en luring. Tok seg gooood tid ned i bekkenet, og lurte alle med å være en stjernekikker, før han plutselig tok en svingom og ble født med «hodet rett vei» En nydelig fin fødsel alt i alt, der mannen holdt meg i hånden og heiet, mens jeg hadde tåelig kontroll på pust og rier ❤️
 
Navn på barnet: Tor Arvid
Kjønn: Gutt
Termin: 29 Juni 2022
Dato født: 21 Mai 2022
Uke+dag: 34 + 6
Klokken: 10:37
Fødested: Levanger Sykehus
Vekt: 2930 gram
Lengde: 48 cm
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: spontan vaginal fødsel
Annet du vil fortelle: Føstegangs fødende. Fødselen her gikk såppas fort og enkelt for seg at jeg kan gjerne få en til gikk fra 5 cm åpning til full åpning på 40 minutter. 5 pressrier å 15 minutter så var han ute ikke revna jeg heller bare små rifter som måtte syes. Alt i alt veldig fornøyd
 
Navn på barnet: Ikke fått navn enda
Kjønn: Jente
Termin: 20.06
Dato født: 11.06
Uke+dag: 39+1
Klokken: 00.55
Fødested: Haugesund
Vekt: 2955
Lengde: 50
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle:
Startet dagen (10.06) med vonde mens murringer/kynnere nede i magen. Etter et par timer begynte jeg å bruke rie telleren, som viste at jeg hadde regelmessig rier og flere ganger i timen. Roet seg ned når jeg stod opp. Da kom dem innimellom. Spiste frokost, dusjet og gjorde siste forberedelsene før jeg hentet minsten i barnehagen. Klokka 17 tok det seg opp igjen når jeg laget middag. Fikk i oss middagen før ungene ble hentet. Nå var det mer sterkere rier, murring fremme/vonde kynnere og tak i korsryggen. Kom inn på sykehuset kvart på 22. 3 cm åpning. Fikk tildelt et rom der det var badekar. Jeg spørte om det var mulig å føde i badekar eller om en måtte utav når pressriene kom. Berre nysgjerrig og hadde ingen planer om det i forveien. Viste seg at jordmora som vi fikk tildelt var veldig flink på det med vannfødsler og var gira på å få meg til prøve. Angrer ikke, det var en veldig fin opplevelse. Første ria var fin oppi der, men så ble det mer og mer intents. Mistet litt motet når jeg berre var 5 cm, når jeg begynte å kjenne at nå var det rett før jeg fikk trykketrang. Tok heldigvis ikke så lang tid før jeg kunne presse. De siste 5 cm gikk knall fort og etter 2 press rier så var hun ute. En fantastisk opplevelse, hilsen en forelsket 3 barnsmor
 
Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Termin: 05.06.22
Dato født: 12.06:22
Uke+dag: 41+3
Klokken: 04:44
Fødested: SUS
Vekt: 3970 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Startet med rier, som snart kom veldig tett. 8 cm åpning da vi kom til sykehuset, full åpning 30 min senere. Rask fødsel, selv om han brukte tid på å komme seg ned i bekkenet.
 
Last edited:
Kjønn: jente
Termin: 26.06.22
Dato født: 14.06.22
Uke+dag: 38+5
Klokken: 17.24
Fødested: Rikshospitalet
Vekt: 4245
Lengde: 51
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: hadde en fin fødsel, gleder meg til å bli kjent med lillemor
 
Kjønn: Jente
Termin: 26.juni
Dato født: 15.juni
Uke+dag: 38+6
Klokken: 14.10
Vekt: 2750
Lengde: 48
Hodeomkrets: 33
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Fødsel gikk i rekordfart. Skulle på sykehuset for smertelindring for riene mine så jeg fikk sovet litt siden latens(?)fasen kunne ta tid, men fra 3 cm til baby var ute gikk det 4 timer ca. Utrolig hva kroppen kan!
 
Navn på barnet:
Kjønn: Jente
Termin: 17.6-22
Dato født: 15.6-22
Uke+dag: Onsdag
Klokken: 04:56
Fødested: Kalnes
Vekt: 3835
Lengde: 51
Hodeomkrets: 34,5
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du vil fortelle: Vannet gikk kl 01.07. Riene kom når vi var på vei til Kalnes med 4 min i mellom. Var på sykehuset ca 02.30, og hun var ute 04.56 ☺️ Rask, men vellykket og fin fødsel.
 
Navn på barnet: Lillebror
Kjønn: Gutt
Termin: 06.06.22
Dato født: 13.06.22
Uke+dag: 41+3
Klokken: 05:30
Fødested:
Vekt:4184
Lengde:55
Hodeomkrets: 37
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle:
Maserier over helgen som ble vonde søndag kveld uansett om jeg gikk, sto eller dusjet. Hadde og mye nedpress. Uregelmessige rier, men førte til åpning så ble sendt på føden. Fødte stående i prekestol mandag morgen, navlestrengen røk under eller rett før han kom ut, takknemlig for at det faktisk gikk bra selv om han var dårlig første dagen :Heartpink
 
Navn på barnet:Benjamin
Kjønn: Gutt
Termin: 08.06
Dato født: 14.06
Uke+dag:41 +2
Klokken: 23.01
Fødested: Stord
Vekt: 4146 gram
Lengde: 57 cm
Hodeomkrets:37 cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: planlagt igangsettelse. Vond og heftig fødsel uten smertelindring. Godt at dette er sistemann i flokken.

Like Svar
 
Navn på barnet: Lucas
Kjønn: Gutt
Termin: 07.06.2022
Dato født: 17.06.2022
Uke+dag:
Klokken: 06.57
Fødested: Kvinneklinikken Bergen
Vekt: 3940
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: Vaginal med klipp
Annet du vil fortelle: En liten stjernekikker som kom snikende ut, derav klipp da huden stram etter klipp tidligere fødsel. En uke etter fødsel kan jeg sitte litt mer normalt, bruke bind uten smerter og alt kjenner litt mer normalt. En rolig og snill lillebror, tredjemann og trolig sistemann i vår gjeng❤️Rask fødsel, 5,5 time fra første rie til han var ute. Fikk epidural på 7 cm.
 
Navn på barnet:
Kjønn: Jente
Termin: 18.06
Dato født: 23.06
Uke+dag: 41+1
Klokken: 05:48
Fødested:
Vekt: 3810
Lengde: 49
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: Rask fødsel, rå opplevelse og vakker premie ❤️
 
Kjønn: Gutt
Termin: 28.juni
Dato født: 24.juni
Uke+dag: 39+6
Klokken: 01:40
Fødested: Ullevål sykehus
Vekt: 3855
Lengde: 53
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle:
Det startet med vannavgang 01:30 22.juni. Gutten kom ut 48 timer og ti minutter senere. To langdryge døgn som endte i en skikkelig intens økt. Brukte laboro-pusten fra Smertefri fødsel, og tror jeg hadde slitt med å komme meg gjennom riene de siste 12 timene uten. Hadde med både mannen og moren min, som på første fødsel. Helt uvurderlig med to fødselshjelpere!
 
Last edited:
Back
Topp