Nå er det nok rett rundt hjørnet for enkelte her, så fint med en fødetråd her inne og
Min fødsel
Kjønn:
Termin:
Dato født:
Uke+dag:
Klokkeslett:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Smertelindring:
Annet du ønsker å fortelle:
Evt navn og bilde hvis du vil dele
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~
Vi har født:
17.juni
☆Starlight☆
19.juni
Spinnelill
22.juni
Romara
24.juni
Chachacha
27.juni
Ponyo
MissFlite
1.juli
Cathld
2.juli
Mammamodus
4.juli
Mammahjerter
5.juli
JayCee
6.juli
Spurveugla
Esuna
7.juli
Reana
Catzie
9.juli
Nord84
10.juli
Horus09
12.juli
Blåbærfrø
Eki93
Hageblomsten
15.juli
Lakris<3
16.juli
AneAne
24.juli
Kykkelykkeliky
29.juli
MamMaria3
31.juli
Libery Belle
3.august
Jentemamma123

Min fødsel
Kjønn:
Termin:
Dato født:
Uke+dag:
Klokkeslett:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Smertelindring:
Annet du ønsker å fortelle:
Evt navn og bilde hvis du vil dele

~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~
Vi har født:
17.juni
☆Starlight☆
19.juni
Spinnelill
22.juni
Romara
24.juni
Chachacha
27.juni
Ponyo
MissFlite
1.juli
Cathld
2.juli
Mammamodus
4.juli
Mammahjerter
5.juli
JayCee
6.juli
Spurveugla
Esuna
7.juli
Reana
Catzie
9.juli
Nord84
10.juli
Horus09
12.juli
Blåbærfrø
Eki93
Hageblomsten
15.juli
Lakris<3
16.juli
AneAne
24.juli
Kykkelykkeliky
29.juli
MamMaria3
31.juli
Libery Belle
3.august
Jentemamma123
Last edited:
jeg ble her satt på drypp. Etter dette synes jeg riene tok seg litt opp igjen, så jeg satt en del på yogaball og sto i prekestolen i håp om å få utnyttet tyngdekraften litt. Veldig skuffende når jordmor ved sjekk kl 15 fortsatt sier kun 3-4cm, men kunne tøye til 5-6cm når jeg hadde rier. På dette tidspunktet hadde jeg fått prøvd meg på lystgassen en stund, og jordmor anbefalte epidural for å få avlastning fra smertene etterhvert. Riene var intense nå, og jeg hang mest i lystgassen. Vaktbytte skjedde, og ny jordmor kom inn å hilste på kl 16, ny sjekk ble tatt og fikk beskjed om en stram 4cm
Fikk ytret ønske om epidural, og anestesilege ble bestilt. Jeg måtte komme meg på do for å tømme blæra. Mannen fikk stablet meg inn på do, og jeg sa at jeg måtte virkelig bæsje. Trykketrangen kom overveldende fort mens jeg satt på do, og en småstresset mann sa at jeg måtte ikke presse. Han ringte på jordmor, og vi kom oss opp i sengen igjen, jeg reiv i meg lystgassen og sa jeg måtte presse. Det var altfor tidlig i følge jordmor, men hun tok en ny sjekk på meg. Til hennes store forundelse hadde jeg plutselig full åpning og hun sa jeg fint kunne begynne å presse på neste rie. Jeg presset som en gal, hørte fint lite rundt meg pga all lystgassen, registrerte ikke alle folkene som var kommet heller. Trykka alt jeg kunne et par ganger og kl 16.36 var lille Ellie oppe på brystet mitt. Heftig fødsel, og sjeleglad for endelig å få en vaginal fødsel! Jordmor måtte klippe, så det ble noe sying etterpå, mens vi lå og nøt synet av den lille skapningen og egentlig ikke skjønte helt hva som hadde skjedd
jordmor kom sjokkende inn etterhvert, ble stressa av mine brøl, og sa "nå må du ikke trykke! Vi skal opp i senga igjen!" Det var jeg overhodet ikke enig i, men hun fikk etterhvert overtalt meg til å bli med 

så ikke bare lå jeg og stresset over keisersnitt men jeg fikk ligge i 3,5 time med rier og med magnesium drypp (drypp de gir for å beskytte babyens hjerne mot hjerneblødninger og minsker risken for CP) som gjorde at det kjentes som huden min brente...ikke å anbefale