~Fødetråd~

☆Starlight☆

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Juligull2021
Nå er det nok rett rundt hjørnet for enkelte her, så fint med en fødetråd her inne og:love017

Min fødsel

Kjønn:

Termin:


Dato født:

Uke+dag:

Klokkeslett:

Fødested:

Vekt:

Lengde:

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode:

Smertelindring:

Annet du ønsker å fortelle:

Evt navn og bilde hvis du vil dele:love7

~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~

Vi har født:

17.juni❤️

☆Starlight☆

19.juni❤️
Spinnelill

22.juni❤️
Romara

24.juni❤️
Chachacha

27.juni❤️
Ponyo
MissFlite

1.juli❤️
Cathld

2.juli❤️
Mammamodus :)

4.juli❤️
Mammahjerter

5.juli❤️
JayCee

6.juli❤️
Spurveugla
Esuna

7.juli❤️
Reana
Catzie

9.juli❤️
Nord84

10.juli❤️
Horus09

12.juli❤️
Blåbærfrø
Eki93
Hageblomsten

15.juli❤️
Lakris<3

16.juli❤️
AneAne
24.juli❤️
Kykkelykkeliky

29.juli❤️
MamMaria3

31.juli❤️
Libery Belle

3.august❤️
Jentemamma123
 
Last edited:
Min fødsel

Kjønn: Jente

Termin: 8/7

Dato født: 17/6

Uke+dag: 37+3

Klokkeslett: 16.36

Fødested: Lillehammer

Vekt: 2205g

Lengde: 44cm

Hodeomkrets: 34cm

Forløsningsmetode: Induksjon - Vaginal

Smertelindring: Lystgass

Annet du ønsker å fortelle: Var på ekstra vekstkontroll 16/6 pga økende vekstavvik. Ble indusert kl 15 med ballong og sjekket inn på fødeavdelingen 1t etter. Begynte så smått å få kynnere, men hadde det fint frem til leggetid kl 23. Da synes jeg at det hadde tatt seg veldig opp, og på registreringene jeg gjorde så kom det rier hver 3.-4.min som varte i 1-2min. Kl 02 datt ballongen ut, og takene fortsatte. Fikk sovemedisin kl 3 og sovna i 4 tiden. Kl 8 kom jordmor for å sjekke meg for å fortsette på tablettkur. Jeg var da så moden, og hun kunne telle 3-4cm allerede, så da bar det rett på fødestuen for å ta vannet. Etter vannet ble tatt, så begynte det å bli noe tak igjen, men på ingen måte så intenst som kvelden før. Kl 12 ankom mannen, etter 29t jobb uten søvn:dead: jeg ble her satt på drypp. Etter dette synes jeg riene tok seg litt opp igjen, så jeg satt en del på yogaball og sto i prekestolen i håp om å få utnyttet tyngdekraften litt. Veldig skuffende når jordmor ved sjekk kl 15 fortsatt sier kun 3-4cm, men kunne tøye til 5-6cm når jeg hadde rier. På dette tidspunktet hadde jeg fått prøvd meg på lystgassen en stund, og jordmor anbefalte epidural for å få avlastning fra smertene etterhvert. Riene var intense nå, og jeg hang mest i lystgassen. Vaktbytte skjedde, og ny jordmor kom inn å hilste på kl 16, ny sjekk ble tatt og fikk beskjed om en stram 4cm:meh: Fikk ytret ønske om epidural, og anestesilege ble bestilt. Jeg måtte komme meg på do for å tømme blæra. Mannen fikk stablet meg inn på do, og jeg sa at jeg måtte virkelig bæsje. Trykketrangen kom overveldende fort mens jeg satt på do, og en småstresset mann sa at jeg måtte ikke presse. Han ringte på jordmor, og vi kom oss opp i sengen igjen, jeg reiv i meg lystgassen og sa jeg måtte presse. Det var altfor tidlig i følge jordmor, men hun tok en ny sjekk på meg. Til hennes store forundelse hadde jeg plutselig full åpning og hun sa jeg fint kunne begynne å presse på neste rie. Jeg presset som en gal, hørte fint lite rundt meg pga all lystgassen, registrerte ikke alle folkene som var kommet heller. Trykka alt jeg kunne et par ganger og kl 16.36 var lille Ellie oppe på brystet mitt. Heftig fødsel, og sjeleglad for endelig å få en vaginal fødsel! Jordmor måtte klippe, så det ble noe sying etterpå, mens vi lå og nøt synet av den lille skapningen og egentlig ikke skjønte helt hva som hadde skjedd:joyful:
 
Last edited:
Navn på barnet: Bittelillebror

Kjønn: gutt

Termin: 26.06

Dato født: 19.06

Uke+dag: 39+3

Klokkeslett: 04:04

Fødested: St Olavs

Vekt: 3070 g

Lengde: 49 cm

Hodeomkrets: 33 cm

Forløsningsmetode: spontan vaginal fødsel

Smertelindring: varmepakning i noen rier, et håpløst forsøk på å stå i dusjen, og masse korsryggmassasje fra samboer

Annet du ønsker å fortelle: Etter nesten to døgn med maserier av varierende styrke og varighet, ble det endelig litt mer regelmessige rier mot kvelden den 18. Juni. Gikk så fra 10 min intervaller og mulig å prate seg gjennom riene, og til 3 min intervaller og mye sterkere tak mellom kl 20 og 01. Gikk etterhvert i dusjen for smertelindring, og hadde det ganske fint der, fram til samboer mente vi muligens burde begynne å sette kursen mot sykehuset. Fikk tre rier på de 10 meterne fra bilen og til inngangen på føden, så nå kom de rimelig tett. Ved undersøkelsen fant jordmor 4 cm åpning, og tøyde også litt ekstra. Fikk varmepakning som hjalp litt, og jordmor sjekka fosterlyd, og da at han hadde det fint, så jeg kunne selv velge stilling. Så avtalte vi at hun skulle komme tilbake og sjekke etter en stund, mens vi fikk ordne som vi ville på fødestua. Bestemte meg etterhvert for å prøve dusj igjen, siden det funka bra hjemme, og brukte 5-6 rier på å kravle meg inn på badet mens jeg brølte ordre til samboer om å massere korsryggen for hver ri, for det hjalp så godt på. Da jeg endelig kom i dusjen hadde jeg følelsen av at dette ville bli en laaang fødsel, og at jeg muligens trengte epidural, da jeg regnet med jeg hadde nådd ca 5 cm, og jeg allerede nærmest brølte meg gjennom riene :p men noen rier senere endret riene seg plutselig, og trykketrangen meldte seg. Samboer spurte om han skulle dra i snora, mens jeg ikke kunne brydd meg mindre om hvem som var eller ikke var til stede akkurat da :hilarious: jordmor kom sjokkende inn etterhvert, ble stressa av mine brøl, og sa "nå må du ikke trykke! Vi skal opp i senga igjen!" Det var jeg overhodet ikke enig i, men hun fikk etterhvert overtalt meg til å bli med :p stilte meg i knestående i senga, fulgte kroppen, og etter 2-3 trykk sa jordmor at jeg kunne kjenne hodet, og styre trykkinga så jeg kunne ta i mot han sjøl (hadde skrevet i fødebrev at jeg ønsket å ta i mot sjøl om mulig). Fikk dratt han opp til meg, og vikla navlesnora vekk fra halsen hans. Han var sprek og fin, og jeg bare lo og lo for jeg var så satt ut over at det gikk så fort. Han kom under to timer etter vi ankom føden, og jeg er fortsatt så euforisk at jeg ikke klarer å sove :hilarious: drømmefødsel, og noe helt annet enn forrige fødsel :Heartblue
 
Min fødsel

Kjønn: Jente

Termin: 8/7

Dato født: 17/6

Uke+dag: 37+3

Klokkeslett: 16.36

Fødested: Lillehammer

Vekt: 2005g

Lengde: 44cm

Hodeomkrets: 34cm

Forløsningsmetode: Induksjon - Vaginal

Smertelindring: Lystgass

Annet du ønsker å fortelle: Var på ekstra vekstkontroll 16/6 pga økende vekstavvik. Ble indusert kl 15 med ballong og sjekket inn på fødeavdelingen 1t etter. Begynte så smått å få kynnere, men hadde det fint frem til leggetid kl 23. Da synes jeg at det hadde tatt seg veldig opp, og på registreringene jeg gjorde så kom det rier hver 3.-4.min som varte i 1-2min. Kl 02 datt ballongen ut, og takene fortsatte. Fikk sovemedisin kl 3 og sovna i 4 tiden. Kl 8 kom jordmor for å sjekke meg for å fortsette på tablettkur. Jeg var da så moden, og hun kunne telle 3-4cm allerede, så da bar det rett på fødestuen for å ta vannet. Etter vannet ble tatt, så begynte det å bli noe tak igjen, men på ingen måte så intenst som kvelden før. Kl 12 ankom mannen, etter 29t jobb uten søvn:dead: jeg ble her satt på drypp. Etter dette synes jeg riene tok seg litt opp igjen, så jeg satt en del på yogaball og sto i prekestolen i håp om å få utnyttet tyngdekraften litt. Veldig skuffende når jordmor ved sjekk kl 15 fortsatt sier kun 3-4cm, men kunne tøye til 5-6cm når jeg hadde rier. På dette tidspunktet hadde jeg fått prøvd meg på lystgassen en stund, og jordmor anbefalte epidural for å få avlastning fra smertene etterhvert. Riene var intense nå, og jeg hang mest i lystgassen. Vaktbytte skjedde, og ny jordmor kom inn å hilste på kl 16, ny sjekk ble tatt og fikk beskjed om en stram 4cm:meh: Fikk ytret ønske om epidural, og anestesilege ble bestilt. Jeg måtte komme meg på do for å tømme blæra. Mannen fikk stablet meg inn på do, og jeg sa at jeg måtte virkelig bæsje. Trykketrangen kom overveldende fort mens jeg satt på do, og en småstresset mann sa at jeg måtte ikke presse. Han ringte på jordmor, og vi kom oss opp i sengen igjen, jeg reiv i meg lystgassen og sa jeg måtte presse. Det var altfor tidlig i følge jordmor, men hun tok en ny sjekk på meg. Til hennes store forundelse hadde jeg plutselig full åpning og hun sa jeg fint kunne begynne å presse på neste rie. Jeg presset som en gal, hørte fint lite rundt meg pga all lystgassen, registrerte ikke alle folkene som var kommet heller. Trykka alt jeg kunne en 4-5 ganger og kl 16.36 var lille Ellie oppe på brystet mitt. Heftig fødsel, og sjeleglad for endelig å få en vaginal fødsel! Jordmor måtte klippe, så det ble noe sying etterpå, mens vi lå og nøt synet av den lille skapningen og egentlig ikke skjønte helt hva som hadde skjedd:joyful:
Gratulere så mye! Kan jeg spørre hvor stort vekstsvviket var som gjorde at de bestemte seg for igangsetting? Og ble igangsettelse bestemt på dagen? Har selv vekssvvik og synes alt er så uforutsigbart :angelic:
 
Min fødsel

Navn på barnet: lillesøster ❤️

Kjønn: jente

Termin: 8/7


Dato født: 24/6

Uke+dag: 38+3

Klokkeslett: 17.44

Fødested: Ahus

Vekt:3110

Lengde:47

Hodeomkrets:32

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: lystgass

Annet du ønsker å fortelle: Ble satt i gang 23/6 kl 20.30 med ballong på grunn av lite fostervann. Den datt ut kl 06 da jeg tisset. Fikk da tabletter, tok en pille hver andre time. Skjedde lite. Etter 4 pille gikk vi lang tur og spiste is. Begynne å få murringer men ikke noe mer. Ble sjekket og hadde kun 2 cm. Fikk pille nr 5 ca 15.00 og sa til mannen at han bare kunne reise hjem. Ingenting skjedde. Han ble litt til og riene kom fort. Tok et bad da det var 5 min mellom riene. Etter 15 min kom de med ett minutt i mellom, 16.30 hadde jeg 4 cm, og ble flyttet til føden. Riene kom da så sjukt fort. Rakk ikke epidural, men lystgassen funket bra. Hun hadde hånda foran ansiktet, så brukte lang tid på å presse henne ut. Kjente hun skled inn flere ganger. Men 17.44 var hun ute. Begge to litt medtatte av hvor fort alt gikk. verdens fineste lillesøster❤️
 
Kjønn: Jente

Termin: 3.juli


Dato født: 27.juni

Uke+dag: 39+4

Klokkeslett: 02.39

Fødested: Kristiansand

Vekt: 3220 g

Lengde: 49 cm

Hodeomkrets: 33 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: ingenting


Begynte så smått å få rier lørdag kveld, dro inn på føden kl ett og bebi blei født en og en halv time seinere, tror jeg hadde tre pressrier. Drømmefødsel :love7
 
Da var ventetiden over :Heartred

Min fødsel

Kjønn: gutt

Termin: 8/7

Dato født: 27/6

Uke+dag: 38+6

Klokkeslett: 7:39

Vekt: 4005g

Lengde: 56cm

Hodeomkrets: 35 cm

Forløsningsmetode: Vaginalt

Smertelindring: Badekar, lystgass og lokalbedøvelse.

Annet du ønsker å fortelle: Vannet gikk rundt kl 02, dro på sykehuset med rier kl 06 og baby ble født etter halvannen time med intense rier. Måtte klippes denne gangen også, han sto litt fast på vei ut. Passe mørbanka mor, men frisk og fornøyd liten (stor) gutt :Heartred
 
Kjønn: Jente

Termin: 5. juli

Dato født: 22. juni

Uke+dag: 38+4

Klokkeslett: 00.49

Fødested: Skien

Vekt: 3455 g

Lengde: 51 cm

Hodeomkrets: 36 cm

Forløsningsmetode: Indusert vaginal fødsel

Smertelindring: Lystgass og epidural

Annet du ønsker å fortelle: Igangsettelsen (pga dødfødsel over termin forrige gang jeg var gravid) tok fire dager, delvis fordi det var fullt på føden, så de skyndet ikke på meg. Første dag fikk jeg en ballong som sprakk, det skulle den jo ikke.. Fikk ny neste dag, den falt ut som den skulle. Skjedde ikke noe mer. Tredje dag fikk jeg enkel dose cytotec hver fjerde time. Fjerde dag ble det dobbel dose. Jeg fikk økende rier utover ettermiddagen, og på kvelden begynte det å bli tett og vondt, så jeg ble undersøkt og lagt inn på egen fødestue. Der sto jeg alene et par timer, med økende rier hengende over prekestolen. Plutselig gikk vannet, og jeg styrta inn på do og trakk i snora for å få hjelp derfra. Hehe. Samboeren hadde to timer reisevei og kom inn et kvarter etter dette. Jeg maste en del på jordmora om at baby kom raskt, og det gjorde hun! Litt under to timer aktiv fødsel, intenst, men gikk veldig fint. Ingen rifter og lite vondt i ettertid.

På barsel fikk hun økende gulsott og ble mer og mer slapp, og det gjorde ammingen vanskelig. Så jeg endte med å måtte pumpe for å få i henne nok mat, og hun måtte få lysbehandling en halv dag. Etter fem dager fikk vi dra hjem. Nå prøver vi å finne oss til rette i en helt ny hverdag. ❤️

Evt navn og bilde hvis du vil dele: Emma
19451175-A47F-402D-B481-F2AFC373F5C2.jpeg
 
Last edited:
Navn på barnet: Hermine :Heartpink

Kjønn: Jente

Termin: 22.juli


Dato født: 1.juli

Uke+dag: 37+3

Klokkeslett: 18:06

Fødested: Kalnes

Vekt: 3280 g

Lengde: 49 cm

Hodeomkrets: 34 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: lystgass
 
Kjønn: Jente

Termin: 5. juli

Dato født: 22. juni

Uke+dag: 38+4

Klokkeslett: 00.49

Fødested: Skien

Vekt: 3455 g

Lengde: 51 cm

Hodeomkrets: 36 cm

Forløsningsmetode: Indusert vaginal fødsel

Smertelindring: Lystgass og epidural

Annet du ønsker å fortelle: Igangsettelsen (pga dødfødsel over termin forrige gang jeg var gravid) tok fire dager, delvis fordi det var fullt på føden, så de skyndet ikke på meg. Første dag fikk jeg en ballong som sprakk, det skulle den jo ikke.. Fikk ny neste dag, den falt ut som den skulle. Skjedde ikke noe mer. Tredje dag fikk jeg enkel dose cytotec hver fjerde time. Fjerde dag ble det dobbel dose. Jeg fikk økende rier utover ettermiddagen, og på kvelden begynte det å bli tett og vondt, så jeg ble undersøkt og lagt inn på egen fødestue. Der sto jeg alene et par timer, med økende rier hengende over prekestolen. Plutselig gikk vannet, og jeg styrta inn på do og trakk i snora for å få hjelp derfra. Hehe. Samboeren hadde to timer reisevei og kom inn et kvarter dette. Jeg maste en del på jordmora om at baby kom raskt, og det gjorde hun! Litt under to timer aktiv fødsel, intenst, men gikk veldig fint. Ingen rifter og lite vondt i ettertid.

På barsel fikk hun økende gulsott og ble mer og mer slapp, og det gjorde ammingen vanskelig. Så jeg endte med å måtte pumpe for å få i henne nok mat, og hun måtte få lysbehandling en halv dag. Etter fem dager fikk vi dra hjem. Nå prøver vi å finne oss til rette i en helt ny hverdag. ❤️

Evt navn og bilde hvis du vil dele: Emma
Vis vedlegget 360337

Så nydelig jente :Heartbigred
 
Navn på barnet: Hermine :Heartpink

Kjønn: Jente

Termin: 22.juli


Dato født: 1.juli

Uke+dag: 37+3

Klokkeslett: 18:06

Fødested: Kalnes

Vekt: 3280 g

Lengde: 49 cm

Hodeomkrets: 34 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: lystgass
Ååh, gratulerer. Kjenner tårene presse på, vår jente skal også hete Hermine, men hun har ikke termin før 6.september :)
 
Min fødsel

Kjønn:
jente :Heartpink

Termin: 5 oktober

Dato født: 4 juli

Uke+dag: 27+1

Klokkeslett: 20:20

Fødested: Ullevål

Vekt: 933g

Lengde: 35 cm

Hodeomkrets: 25,5 cm

Forløsningsmetode: keisersnitt

Smertelindring: ryggbedøvelse og morfin

Annet du ønsker å fortelle:
Vannet mitt gikk i uke 26+0 og vi visste at vi skulle få en prematur lillesøster, men ikke så prematur... alt har vært veldig stille og fredelig men for noen dager siden så begynte min crp og stige, ingenting ekstremt så jeg og legene trodde ikke at det var noe fare for fødsel i nærmeste tid. Pratet med overlegen på observasjonsavdelingen for gravide på fredag og hun var bombesikker på at vi skulle ses etter helgen for en ultralyd undersøkelse. I dag fikk jeg litt murringer i magen men ingenting ekstremt, kjente meg varm i det varme trykkende vært men ikke syk på noen måte og jeg hadde en rolig søndags morgen og tenkte at hun ligger der inne i ukesvis :rolleyes: Pga seteleie og fare for navlesnorprolaps så har jeg vært på strengt sengeleie i 8 dager og måtte ha dratt i snora etter hvert eneste dobesøk for å høre at ikke navlesnoren lå i klem. Jeg dro i snora som vanlig og sykepleier kommer inn og sier at blodprøvene ikke så bra ut, hun tittet på bindet som har litt misfarget fostervann de seneste dagene og tok tempen, ingen feber men varmere enn vanlig. Og da startet det, plutselig sto en lege i rommet som sa at jeg fikk ringe mannen min, datteren min troligvis skal ha bursdag i dag, hele 13 uker før beregnet dato:( det kom som et enormt sjokk... jeg prøvde å avdramatisere det hele og spurte om mannen ikke kunne vente på svar på nye blodprøver og ctg før han kastet seg i bilen på en lang kjøretur men nei, han måtte komme asap... det har kommet mange premature denne sommeren og det var fullt på nyfødtintensiven på både Ullevål og riksen og det var stor usikkerhet hvor jeg skulle føde. Etter 4 timer kommer legen tilbake og sier at det blir i dag på Ullevål med keisersnitt pga seteleie. Jeg forberedes, får kateter, nye venefloner og flyttes til føden og tror du ikke fødselen starter av seg selv der :shifty: så ikke bare lå jeg og stresset over keisersnitt men jeg fikk ligge i 3,5 time med rier og med magnesium drypp (drypp de gir for å beskytte babyens hjerne mot hjerneblødninger og minsker risken for CP) som gjorde at det kjentes som huden min brente...ikke å anbefale o_O
Riene tok seg opp og endelig ble jeg rullet opp til operasjonen! Der fikk jeg en hel haug med medisiner og ryggbedøvelse, livmoren min var spent og igang med fullt riearbeid og den ville ikke samarbeide og de fikk både gjøre snittet litt ekstra stort og rykke og dra mye i meg. Da fikk jeg få morfin for smertene. De tok seg god tid og etter 30 minutter etter de snittet meg så plukket de henne ut. Jeg så ingenting av henne, de bare tok med henne ut, hun var helt stille men sterk fikk jeg høre :Heartpink mannen fikk til slutt komme å være med henne før han ble sittende med meg på oppvåkningen, hun behøvde et dren i ene lungen så først når hun var 6 timer gammel så fikk jeg se henne og røre ved henne for første gang :Heartpink
upload_2021-7-5_5-16-12.jpeg
 
Min fødsel :scared007

Kjønn : Gutt

Termin: 5.7

Dato født: 6.7


  1. Uke+dag: 40+3

    Klokkeslett: 02:55

    Fødested: Ålesund

    Vekt: 3950 g

    Lengde: 51 cm

    Hodeomkrets: 37 cm

    Forløsningsmetode: vaginal

    Smertelindring: ingen

    Annet du ønsker å fortelle:
    Etter noen dager med urolig mage kom termindagen, på kvelden ble baby veldig aktiv og ville ikke roe seg ned. Så kom murringene over skambenet, lå i senga litt før ett gikk vannet. Ringte føden og sa jeg var spontanføder og riene hadde begynt. Tre minutter mellomrom med 36 sekunders varighet gjennom kjøreturen til sykehuset. Riene tok seg opp, var 4 cm ved ankomst og økte til 10 cm på kort tid. Kun oss og jordmor på et lysdempet rom, fikk tilbud om badekar og klyster, men takket nei da jeg følte det verken var nødvendig eller tid til det. Riene ble pressrier og jeg kjente nedtrykket godt, lå på siden med ett bein opp. Etter 7-8 pressrier og med hodet sittende rett i utgangen, var en del : "Få han ut! Få han ut! " Så kom hodet og neste to riene resten av kroppen. Fy det var deilig å få han ut !:smiley-angelic003
Vet ikke hvor lang tid det tok, tror rundt en 30 minutter. Oppdaterer siden..

Ble ett bunnsting denne gangen.
  1. Evt navn og bilde hvis du vil dele:love7
Juli gutten Julian
 
Min fødsel

Kjønn: Jente

Navn: Thea Liliana

Termin: 17.07.21

Dato født: 06.07.21

Uke+dag: 38+6

Klokkeslett: 10.29

Fødested: Ringerike Sykehus

Vekt: 3345g

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 34,5 cm

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Ingen

Annet du ønsker å fortelle:
Våknet i natt av noe rundt 3-4 tiden og veldig løs mage. Kjente igjen riene når de begynte og samboeren våknet ved 6 tiden og skulle gjøre seg klar til jobb. Sa ifra at det ble det ikke på han idag, storesøster våknet og når hun spiste frokost så begynte riene å ta seg opp i styrke. Ringte føden 07.10, leverte store søster til besteforeldrene ca 07.40 og var på sykehuset ca 08. Lillesøster kom til verden 10.29 :joyful:
 
Last edited:
Min fødsel

Kjønn: Jente

Termin: 24 juni 21


Dato født: 5 juli 21

Uke+dag: 42+0

Klokkeslett: 18:47

Fødested: Skulle egentlig vært KK Bergen, det ble Voss

Vekt: 4690gram

Lengde: 54cm

Hodeomkrets: 36cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: lystgass og epidural

Annet du ønsker å fortelle: Vannet ble tatt på sykehuset, riene begynte etter 5 min. Stormrier etter en time og fram til fødsel. Total lengde på hele fødsel 3 timer og 45 min

Evt navn og bilde hvis du vil dele: Emily :Heartpink
 
Gratulere så mye! Kan jeg spørre hvor stort vekstsvviket var som gjorde at de bestemte seg for igangsetting? Og ble igangsettelse bestemt på dagen? Har selv vekssvvik og synes alt er så uforutsigbart :angelic:
Sniker litt. :) La oss si det sånn: Jeg fikk tvillinger i uke 33+1, og gutten min var 2390 g, nærmest 400 g mer enn denne jenta her som er født til termin. 2000 g er svært lite for en terminbaby, men alt gikk jo bra med dem, så det er supert!
 
Min fødsel

Kjønn:
Gutt

Termin: 2.juli

Dato født: 7.juli

Uke+dag: 41+1

Klokkeslett: 04:19

Fødested: St.Olavs

Vekt: 4005g

Lengde: 48cm

Hodeomkrets: 36cm

Forløsningsmetode: Vaginal fødsel, igangsatt

Smertelindring: Epidural
 
Min fødsel

Kjønn:
Gutt

Termin: 2.juli

Dato født: 7.juli

Uke+dag: 41+1

Klokkeslett: 04:19

Fødested: St.Olavs

Vekt: 4005g

Lengde: 48cm

Hodeomkrets: 36cm

Forløsningsmetode: Vaginal fødsel, igangsatt

Smertelindring: Epidural
Ååå, gratulerer såå mye fine deg ❤ Tenk den starten, og nå er lillegutt her ❤
 
Back
Topp