Fødetråd

Kjønn: gutt :Heartblue
Navn på barnet:
Termin: 09.08.20
Dato og klokkeslett født: 25.07.20
Uke+dag: 38+2
Fødested: Storken, KK
Vekt: 3100
Lengde: 47
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: Vaginal
Fødselsforløp:
Startet med murringer om morgenen. Var en liten stund i tvil om dette var «the real deal», men hyppigheten ble raskt regelmessig. Tok kontakt med KK i 13- tiden. Riene kom da mellom 2-4 min. De ønsket at jeg kom inn pga rask fødsel før. Første sjekk ca 1415, 2-3 cm. Jeg luftet tanken om smertestillende men det ble det aldri tid til. Vannet gikk rett før pressriene. Han kom som en kule Kl 16, styrtfødsel:p. Heftig opplevelse. Dro hjem etter to dager og nå bare koser vi oss og blir kjent med den lille.
 
Navn på barnet: S

Kjønn: Jente

Termin: 25.07


Dato født: 23.06

Uke+dag: 35+6

Klokkeslett: 19:48

Fødested: SUS

Vekt: 2890g

Lengde: 45cm

Hodeomkrets: 30cm

Forløsningsmetode: Vaginalt

Smertelindring: lystgass, TENS og pudendalbedøvelse

Annet du ønsker å fortelle:
Startet med rier. Dro på sykehuset og hadde 5-6cm åpning kl 11:30. Gikk først veldig fort, og de forventet rask fødsel. Stoppet veldig opp etter 9cm. Presset i 1time og 10 minutter før de besluttet å bruke sugekopp/vakuum.
Hun måtte overnatte på nyfødt-intensiv for observasjon pga litt anstrengt pust, men alt så fint ut, og vi fikk tilbringe resten av oppholdet sammen på barselhotellet.
 
Navn på barnet: Solveig

Kjønn: jenta

Termin: 31.07.2020


Dato født:31.07.2020

Uke+dag:40 +3

Klokkeslett:15:49

Fødested: Stord

Vekt: 3530

Lengde: 49

Hodeomkrets: 35 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: ingenting

Annet du ønsker å fortelle: var på ul 29.07,og konkludert med lite forstervatn. Møtte opp på sjukehuset 30.07 kl.8 for å settast i gong. Fekk to modningspillara,men da starta ingen rie. Fredag 31.07 hadde eg mens eg sov fått 2 cm opning. i håp om å starta rie, tok dei vatnet kl.09.25,men eg hadde ikkje antydning til rie. Kl.12:50 satte dei meg på drypp,og da starta da..... mildt sagt. Kl.15:49 var hu ute. Var intenst og vondt når da pågjekk,men no berre nyte me da litla vesenet :dummy1::love7
 
Navn på barnet:

Kjønn: Gutt

Termin: 18.07.2020


Dato født: 30.07.2020

Uke+dag: 42 + 1

Klokkeslett: 21.14

Fødested: KK, Haukeland sjukehus

Vekt: 4815

Lengde: 52

Hodeomkrets: 38

Forløsningsmetode: Vaginalt

Smertelindring: ingenting

Annet du ønsker å fortelle:
Blei satt i gang med ballong onsdag, hadde då 1 cm. Den falt ut torsdag morgon, utan at noko skjedde. Fekk første modningstablett. Den klarte på 6 timer å gi meg mange kynnera, og nesten 2 cm.
Fekk ny modningstablett.
Etter å ha låge i ein time ringe eg i snora og sa eg måtte på do, og at ting begynte å ta seg opp. På do gjekk litt av vatnet, men høgare oppe. Eg hørte kneppet, men der kom ikkje noko ut. Blei flytta på fødeavdelinga, fekk klyster, gjekk ut i senga og fekk då bekrefta at vatnet hadde gått litt, og at fostervatnet var misfarga. Jordmora tok fostervannet og satte på elektrode. Hadde då 3-4 cm, og blei skuffa sidan det ikkje var særlig pause mellom riene. Fekk eit par rier, før mannen måtte hjelpe jordmora å kalle på den andre jordmora fordi han var på veg ned i bekkenet.
Er 3.gangs, men syntes virkelig det var intenst å presse ut han her.


Bilde:
 
Navn på barnet: Maja

Kjønn: Jente

Termin: 18.07.2020


Dato født: 15.07.2020

Uke+dag: 40+3

Klokkeslett: 15.47

Fødested: Levanger Sykehuse

Vekt: 2675

Lengde: 47

Hodeomkrets: 33

Forløsningsmetode: Keisersnitt

Smertelindring: ingenting

Annet du ønsker å fortelle:

Fikk svangerskapsforgiftning så det ble akutt keisersnitt med full narkose.
 
Back
Topp