Navn på barnet: navnløs enda
Kjønn: gutt
Termin: 02.04.20
Dato født: 25.03.20
Uke+dag: 39+2
Klokkeslett: 12.53
Fødested: Sus
Vekt: 3532g
Lengde: 48cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: Endte opp med haste keisersnitt
Annet du ønsker å fortelle: Var inne på sjekk pga blødning 24/3. Mest sannsynlig tegningsblødning sa legen da. Hadde uregelmessige rier som ikke var vonde, ble målt til 2 cm åpning. Reiste hjem igjen for å se om noe skjedde..
Riene tok seg opp natt til onsdag og var veldig vonde men jeg var bestemt på å bli hjemme lengst mulig
etter en tur i dusjen i går tidlig kom jeg frem til at nå var det på tide å reise. Riene kom hvert 3 minutt å blødningen bare fortsatte i takt med riene. kl 10.30 kom vi inn å etter en sjekk fikk jeg beskjed om 6 cm åpning å at vi skulle rett på en fødestue
etter ca 45 min sjekket de igjen å da var det 9 cm. Kl 11.45 var det full åpning og jeg hadde kjent på trykketrang en liten stund før det.. Ca når det blir full åpning daler også hjerterytmen til baby å jeg må legge meg til den ene siden men det hjelper ikke og i tillegg kommer det masse blod så legen ble tilkalt. Hun sjekka og sa at her blir det haste keisersnitt. Fikk ikke med meg grunnen men mannen har fortalt etterpå at morkaken løsnet så det ble et hastverk med å få lille ut. Alt står bra til med lille, mammaen fikk litt hard medfart så hun er ikke helt frisk men det kommer seg nok for hver dag
Bilde