Fødetråd for aprilbabyene :)

Hildemor:)

Blir kjent med forumet
Litt tidlig, men siden det allerede har blitt født aprilbaby, og jeg ikke kan se noen fødetråd så oppretter jeg en.

Kopier og fyll inn informasjon

Ikke skriv kommentarer i denne tråden, for en mer oversiktlig tråd.

Navn på barnet:
Kjønn:
Termin:
Dato født:
Uke+dag:
Klokkeslett:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Annet du ønsker å fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet: Sonja
Kjønn: Jente
Termin: 05.04
Dato født: 13.03
Uke+dag: 37+1
Klokkeslett: 03:07
Fødested: st. Olavs
Vekt: 3145g
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 33cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du ønsker å fortelle: etter vekstkontroll uke 36+6 grunnet insulinkrevende svangerskapsdiabetes oppdaget de at babyen ikke hadde vokst særlig på grunn av at navlestreng lå litt i klem. Babyen ble stresstestet på st. Olavs før de kunne sette igang fødsel. Hun tålte ikke rier veldig godt og keisersnitt ble vurdert. Sjekket åpning på meg etter testen og da hadde det faktisk åpnet seg nok til at de kunne ta vannet. De bestemte seg for å prøve å sette igang fødsel på denne måten. Da de tok vannet ble trykket på navlesnoren lettet og hun tålte rier litt bedre. Babyens hjerte ble hele tiden overvåket i tilfelle hastekeisersnitt måtte til. 4 timer etter vannet var tatt var babyen ute på naturlig vis. Det ble en drømmefødsel og både jeg og barnet var i veldig god form etterpå
Bilde:
 

Vedlegg

  • D2C2FE3A-5289-4084-B652-2CE90BE6D721.jpeg
    D2C2FE3A-5289-4084-B652-2CE90BE6D721.jpeg
    29,7 KB · Visninger: 134
Last edited:
Navn på barnet:
Kjønn:
Jente
Termin: 05.04
Dato født: 13.03
Uke+dag: 37+1
Klokkeslett: 03:07
Fødested: st. Olavs
Vekt: 3145g
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 33cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du ønsker å fortelle: etter vekstkontroll uke 36+6 grunnet insulinkrevende svangerskapsdiabetes oppdaget de at babyen ikke hadde vokst særlig på grunn av at navlestreng lå litt i klem. Babyen ble stresstestet på st. Olavs før de kunne sette igang fødsel. Hun tålte ikke rier veldig godt og keisersnitt ble vurdert. Sjekket åpning på meg etter testen og da hadde det faktisk åpnet seg nok til at de kunne ta vannet. De bestemte seg for å prøve å sette igang fødsel på denne måten. Da de tok vannet ble trykket på navlesnoren lettet og hun tålte rier litt bedre. Babyens hjerte ble hele tiden overvåket i tilfelle hastekeisersnitt måtte til. 4 timer etter vannet var tatt var babyen ute på naturlig vis. Det ble en drømmefødsel og både jeg og barnet var i veldig god form etterpå
Bilde:

Gratulerer så mye!!!! ❤️❤️❤️
 
Litt tidlig, men siden det allerede har blitt født aprilbaby, og jeg ikke kan se noen fødetråd så oppretter jeg en.

Kopier og fyll inn informasjon

Ikke skriv kommentarer i denne tråden, for en mer oversiktlig tråd.

Navn på barnet:
Kjønn:
Termin:
Dato født:
Uke+dag:
Klokkeslett:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Annet du ønsker å fortelle:
Bilde:
Skulle vi kanskje flyttet denne til Påskekyllingene 2020 hvor det er litt mer «privat»? :rolleyes:
 
Navn på barnet:
Kjønn:
Jente
Termin: 20.04.20
Dato født: 09.03.20
Uke+dag: 34+3
Klokkeslett: 19.41
Fødested: Levanger
Vekt: 2060
Lengde: 45
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
vaginal
Annet du ønsker å fortelle: Fødselen startet spontant 23.30 søndags kveld, og jeg lå i senga å kjente på lette rier, men som var vondere enn kynnere. 02.30 vekte jeg samboer, og sa at vi måtte stå opp, og ringe jordmor, for nå var vi igang. Hans reaksjon var "seriøst?" Som han mumlet i ørska før han våknet skikkelig :joyful:
Vi gikk ned, der jeg ringte jordmorvakta, som igjen fikk ambulansen i sige. Så ringte jeg mamma, som kom 2 min etterpå, så kom jordmor, og ambulansen noen minutter etter hun igjen. Riene var da ganske tette 2 min mellom hver rie, så fikk riedempende i ambulansen, som funket ei lita stund, så tok det seg opp igjen. Ble fraktet først til Namsos, men de undersøkte meg bare såvidt og så at fødselen var igang, så de sendte meg videre til Levanger, siden hun var prematur. Vi var i Levanger kl 09 på morgenen, men ingenting skjedde annet enn at riene kom ganske tett. Ikke noe mer åpning eller noe. Kl 17, fant de ut at de skulle prøve å ta vannet, for jeg hadde 7 cm åpning, tette rier og ikke noe mer skjedde. Kl 18 fikk jeg epidural, som ble satt mislykket på første forsøk, men på andre forsøk og en annen anestesilege, så gikk det. Da var riene så tette at jeg fikk ikke pause mellom de. Kl 19 tok de vannet på nytt, da det hadde dannet seg ny hinne. 19.30 diskuterte de om jeg skulle sendes ned å få keisersnitt, 19.35 hadde jeg fremdeles 7cm åpning, men den var veldig tøyelig. 19.39 startet endelig pressriene, men da holdt jeg på å få panikk, for frøkna hadde det ikke bra inni der, hjerterytmen var nede på 74. Men... jeg presset 2 ganger og ut i rakettfart kom hun endelig kl 19.41 :Heartred Endelig. Hun var sunn og frisk når hun endelig kom ut, hun måtte ligge 2 døgn i kuvøse, mens de fulgte med på hjertet. Men det var ikke noe galt, og hun kom ut i seng etter 2 døgn. Vi ble på sykehuset i nesten 2 uker, for å følge med at hun la på seg, og for å få igang amming og pumping på best mulig måte før hjemreise. :Heartred

Dette ble kanskje veldig detaljert, men ville så gjerne dele min historie.
Snapchat-1035915247.jpg Snapchat-1992052363.jpg
Bilde 1 er tatt når hun er 1 dag gammel bilde 2 er tatt når hun er 2 uker gammel :Heartred
 
Navn på barnet: navnløs enda
Kjønn: gutt:Heartblue
Termin: 02.04.20
Dato født: 25.03.20
Uke+dag: 39+2
Klokkeslett: 12.53
Fødested: Sus
Vekt: 3532g
Lengde: 48cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: Haste keisersnitt
Annet du ønsker å fortelle:
 
Last edited:
Navn på barnet: navnløs enda
Kjønn: gutt:Heartblue
Termin: 02.04.20
Dato født: 25.03.20
Uke+dag: 39+2
Klokkeslett: 12.53
Fødested: Sus
Vekt: 3532g
Lengde: 48cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: Endte opp med haste keisersnitt
Annet du ønsker å fortelle: Var inne på sjekk pga blødning 24/3. Mest sannsynlig tegningsblødning sa legen da. Hadde uregelmessige rier som ikke var vonde, ble målt til 2 cm åpning. Reiste hjem igjen for å se om noe skjedde..
Riene tok seg opp natt til onsdag og var veldig vonde men jeg var bestemt på å bli hjemme lengst mulig :p etter en tur i dusjen i går tidlig kom jeg frem til at nå var det på tide å reise. Riene kom hvert 3 minutt å blødningen bare fortsatte i takt med riene. kl 10.30 kom vi inn å etter en sjekk fikk jeg beskjed om 6 cm åpning å at vi skulle rett på en fødestue :) etter ca 45 min sjekket de igjen å da var det 9 cm. Kl 11.45 var det full åpning og jeg hadde kjent på trykketrang en liten stund før det.. Ca når det blir full åpning daler også hjerterytmen til baby å jeg må legge meg til den ene siden men det hjelper ikke og i tillegg kommer det masse blod så legen ble tilkalt. Hun sjekka og sa at her blir det haste keisersnitt. Fikk ikke med meg grunnen men mannen har fortalt etterpå at morkaken løsnet så det ble et hastverk med å få lille ut. Alt står bra til med lille, mammaen fikk litt hard medfart så hun er ikke helt frisk men det kommer seg nok for hver dag:)
Bilde
Åharreguuud for et deilig bilde. Kjenner det fikk meg til å glede meg til lille kommer ❤️
 
Navn på barnet: Aurora
Kjønn: jente
Termin: 02.04.20
Dato født: 11.03.20
Uke+dag: 37+2
Klokkeslett: 21.19
Fødested: Telemark sentralsykehus
Vekt: 3100
Lengde: 49
Hodeomkrets: 32
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du ønsker å fortelle: ble satt i gang, da babyen ikke hadde optimale forhold og veksten hadde stoppet. Ble satt i gang på mandag og hun kom på onsdag. Var drøyt lenge før hun endelig kom. Hadde rier helt fra mandag til onsdag, men når pressrier kom, var hun ute på 8 minutter. Begge to var i flott form etterpå, så hjemme etter 2 dager. Hadde med forloveden som var verdens beste heiagjeng :)
 
Navn på barnet: O og L
Kjønn: Jente og gutt
Termin: 14.04.2020
Dato født: 07.03.2020
Uke+dag: 35+0
Klokkeslett: 05:00 og 05:06
Fødested: KK Bergen
Vekt: 1670 gram og 1950 gram
Lengde: Vet ikke pga seteleie på begge to.
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: Vaginal fødsel.
Annet du ønsker å fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet:
Kjønn:
Gutt
Termin: 9.April
Dato født: 17.Mars
Uke+dag: 37+1
Klokkeslett: 14:11
Fødested: kk Bergen
Vekt: 2890
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 34cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du ønsker å fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet: Maja
Kjønn: Jente
Termin: mens 2/4 oul 30/03
Dato født: 27/3
Uke+dag: 40+0
Klokkeslett: 0313
Fødested: Kalnes
Vekt: 3340
Lengde: 50
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du ønsker å fortelle: Selvom det er coronatider syns jeg det var en veldig positiv opplevelse på sykehuset, selvom pappan ikke fikk være sammen med oss på barsel.
Bilde:
 
Navn på barnet: E
Kjønn: jente
Termin: 04.04.20
Dato født: 03.04.20
Uke+dag: 40+2
Klokkeslett: 18.25
Fødested: SUS
Vekt: 3380g
Lengde: 48 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du ønsker å fortelle: En fantastisk fin fødsel. Ble regnet som styrtfødsel da jeg var 4 cm ca kl 17, og ute var hun 1825. Men jeg hadde kontroll hele tiden, jobbet godt med tens og lystgass og ble passet på av to jordmødre og barnefar. Selv om spesielt slutten var intens var det helt perfekt. Var ute på to press :) Ingen rifter etc. Merket ingenting til corona, alle var rolige og vi fikk fantastisk oppfølging. Nå koser vi oss alle tre på barselhotellet, der vi får være til mandag hvis vi vil.
Bilde:
 
Navn på barnet: Ingrid
Kjønn: Jente
Termin: 26.04
Dato født: 04.04
Uke+dag: 37+2
Klokkeslett: 21:02
Fødested: Ullevål
Vekt: 3190g
Lengde: 50cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du ønsker å fortelle: Vi trodde vannet gikk 02:00 03.04, og ble tatt inn til Ullevål for sjekk. Fikk bekreftet at det var fostervann, og riene startet 04:30 samme morgen. Jeg gikk hjemme til rier 3-4 min fra hverandre, som sammenfalt med blodprøvetimen jeg skulle på Ullevål ~24 timer etter vannavgang. Jordmor fant 4 cm åpning, og jeg ble lagt inn. Utover kvelden hadde jeg fin progresjon frem til nesten 6 cm, og da ble jordmor litt mistenksom etter null fremgang på en time, så da fikk hun bekreftet at kun den første av de to hinnene hadde gått. Fikk sovedose, og de tok vannet kl 14 dagen etter. Derfra gikk det slag i slag, men riene var litt lite hyppige, så jeg ble satt på oksytosindrypp. Fikk også testet noen elektroder(tens) i ryggen for smerteavledning, men disse fungerte best på de mildere riene. Jenta vår kom ut, frisk og fin, om enn litt kald og med lavt blodsukker, så vi kulern på barsel mens hun kvikner til.
 
Last edited:
Navn på barnet: Ingrid
Kjønn: Jente
Termin: 26.04
Dato født: 04.04
Uke+dag: 37+2
Klokkeslett: 21:02
Fødested: Ullevål
Vekt: 3190g
Lengde: 50cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du ønsker å fortelle: Vi trodde vannet gikk 02:00 03.04, og ble tatt inn til Ullevål for sjekk. Fikk bekreftet at det var fostervann, og riene startet 04:30 samme morgen. Jeg gikk hjemme til rier 3-4 min fra hverandre, som sammenfalt med blodprøvetimen jeg skulle på Ullevål ~24 timer etter vannavgang. Jordmor fant 4 cm åpning, og jeg ble lagt inn. Utover kvelden hadde jeg fin progresjon frem til nesten 6 cm, og da ble jordmor litt mistenksom etter null fremgang på en time, så da fikk hun bekreftet at kun den første av de to hinnene hadde gått. Fikk sove dose, og de tok vannet kl 14 dagen etter. Derfra gikk det slag i slag, men riene var litt lite hyppige, så jeg ble satt på oksytosindrypp. Fikk også testet noen elektroder(tens) i ryggen for smerteavledning, men disse fungerte best på de mildere riene. Jenta vår kom ut, frisk og fin, om enn litt kald og med lavt blodsukker, så vi kulern på barsel mens hun kvikner til.

Gratulerer! Jeg har termin samme dag som din opprinnelige termin, så ekstra gøy å lese din historie. Håper dere får det fint på barsel og i tiden videre :dummy1:
 
Navn på barnet: Emrik
Kjønn: Gutt
Termin: 02.04
Dato født: 02.02
Uke+dag: 40+5
Klokkeslett:16.41
Fødested: Tønsberg
Vekt:2725g
Lengde:47
Hodeomkrets:33
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du ønsker å fortelle: hadde rier i 5 døgn men de 4 første kun 2 cm. Kom på sykehuset på lørdag formiddag med 4 cm åpning. Satt meg i varmebad. Kvart over 2 hadde jeg 5cm åpening og han kom ut 16.41. Rakk ikke å få noe annet en lystgass. Var FANTASTIK jordmor som hjalp meg.
Bilde:DAD9B002-801C-4442-8ADC-776CAE0BF48B.jpeg
 
Litt tidlig, men siden det allerede har blitt født aprilbaby, og jeg ikke kan se noen fødetråd så oppretter jeg en.

Kopier og fyll inn informasjon

Ikke skriv kommentarer i denne tråden, for en mer oversiktlig tråd.

Navn på barnet:Johan
Kjønn:gutt
Termin:23.april
Dato født:6.april
Uke+dag:Uke 38+0,mandag
Klokkeslett:17.58
Fødested:Stord Sjukehus
Vekt:3324gr
Lengde:50cm
Hodeomkrets:34
Forløsningsmetode:Vaginal
Annet du ønsker å fortelle:Vannet gikk kl.1 natt til mandag og riene begynte hvert 20.minutt med en gang.Tok seg opp til hvert 10.minutt på morningen.Reiste inn på sykehuset til 9.30.Da dabbet riene av til veldig uregelmessige.Var der til kl.16 uten at noe skjedde.Tok en gåtur rundt sjukehuset for å få fortgang.Da hagla det på hvert 5.minutt i 1t og da hadde jeg 8cm kl.17 og ute var han 17.58.
Bilde:
 
Navn på barnet: Elise
Kjønn: Jente
Termin: 12.April
Dato født: 6. April
Uke+dag: 39+4
Klokkeslett: 9.04
Fødested: Ringerike Sykehus
Vekt: 2980gram
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 33cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: En flott fødsel, tok mye lengre tid (ca 18 timer totalt) enn med første som var en styrt fødsel (ca 8 timer totalt), men vi ble så godt ivaretatt på sykehuset. Far fikk komme inn ved 4cm åpning, men jeg var langt fra aktiv fødsel. Vi fikk fødestue kl 22 og far fikk da komme inn, måtte vente 2 timer i bilen da jeg først bare hadde 3cm åpning. Reell aktiv fødsel fra kl 6.00. Denne gangen valgte jeg etterhvert epidural fordi jeg var sliten og trøtt, det hjalp veldig på smerter og da kom også de siste cm jeg trengte for å kunne presse. Hadde da sovet kun 2 timer de siste 24 timene. Far fikk være på fødestua til kl 12 på mandag så vi fikk 3 timer sammen med babyen før jeg ble flyttet til barsel. Personalet her har vært helt fantastiske og forstod veldig godt at vi trengte å være sammen både før og etter fødsel.
Bilde:upload_2020-4-8_4-1-24.jpeg
 
Navn på barnet:
Kjønn: Jente
Termin: 20/04
Dato født: 15/04
Uke+dag: 39+5
Klokkeslett: 09.15
Fødested: Arendal
Vekt: 3280gr
Lengde: 49cm
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: keisersnitt
Annet du ønsker å fortelle:
Ble satt i gang pga mistanke om lite vekst og fostervann. Fikk ballong 14/04 klokken 18.00. Den datt ut klokken 24.00. 02.45 gikk vannet. Riene var ikke veldig effektive, og selv om de steg i styrke kom hun ikke ned i bekkenet. Hun reagerte også dårlig på riene. Derfor ble det bestemt keisersnitt. 09.15 var hun ute, og det viste seg at pga kort navlesnor hadde hun ikke kommet vaginalt uansett hvor mye rier jeg hadde fått.

Selvfølgelig verdens nydeligste jente ❤️❤️❤️
Bilde:
 
Back
Topp