Fødested

For oss som har lang reisetid til sykehus er det ikke vanlig at far får overnatte sammen med mor og barn, han må finne seg et hotell. Der jeg skal føde er det lite sannsynlig med enerom. Det er dessverre helt vanlig på norske sykehus. Det med ørten forskjellige råd fra ørten forskjellige folk fikk jeg også sist, og sleit som bare juling med ammingen [emoji849]
 
Ble brått litt usikker etter jordmortimen. Trodde jeg måtte til lillehammer denne gangen pga høy bmi. Men siden jeg er andregangs fødende så var det fult mulig jeg fikk komme til Elverum likevel.. Har mest lyst til Elverum pga reisevei/tid, men må tenke litt til på det [emoji4] OUL skal jeg ha på Hamar uansett, altså ikke et av fødestedene. [emoji4]
 
Jeg fødte på riksen sist, fødeavdelingen der er HELT fantastisk!!

Barsel er derimot et mareritt, men hvis du får tvillinger så får du sikkert familierom, og da blir det jo noe helt annet enn det flermannsrommet jeg lå på.

Jeg hadde uflaks med timingen. Fødte hele natten og ble trillet ned på barsel tidlig på morgenen. Da er det ikke så stas å ligge ytterst ved døren på dobbeltrom, da romvenninnen selvsagt ikke skulle sove da midt på dagen. Hun hadde hatt keisersnitt og hadde tydelig vondt, og babyen hennes gråt hele natten bare avløst av hennes jamring. Så da jeg dro hjem fra barsel hadde jeg sovet tilsammen 4 timer i løpet av 72 timer. Og det var ikke pga min egen baby som sov hele tiden.

Ba pleierene pent om hjelp, men fikk ingen avlastning. Riksen er jo full av premature og andre som har hatt komplikasjoner i svangerskapet. Så oss med "friske" babyer ble virkelig ikke prioritert.

Så denne gangen håper jeg å få reise hjem ganske raskt, da vi fikk en utrolig slitsom start på barseltiden sist. :)

Barsel var direkte jævlig, kjenner meg igjen i det du skriver. Var der i 11 dager og fikk nye romvenninner hver 3.dag Sure ansatte, mye vikarer, brudd på rutiner. Selv endte jeg opp med en skade pga dette. Dette var på Sus! Skulle helst ikke vært der igjen men får planlagt ks og satser på bedre behandling. Lov å håpe ;)
 
Ble brått litt usikker etter jordmortimen. Trodde jeg måtte til lillehammer denne gangen pga høy bmi. Men siden jeg er andregangs fødende så var det fult mulig jeg fikk komme til Elverum likevel.. Har mest lyst til Elverum pga reisevei/tid, men må tenke litt til på det [emoji4] OUL skal jeg ha på Hamar uansett, altså ikke et av fødestedene. [emoji4]
Åh? Hvorfor og hvordan får man OUL på Hamar? Bor selv på Hamar, og skal føde på Lillehammer, men trodde man måtte til Lillehammer for OUL forde?
 
Åh? Hvorfor og hvordan får man OUL på Hamar? Bor selv på Hamar, og skal føde på Lillehammer, men trodde man måtte til Lillehammer for OUL forde?

Neida det er bare å fortelle hvor du ønsker at henvisningen skal sendes, i mitt tilfelle var det jordmor som sendte.. Jeg var på ordinær ultralyd på Hamar sist svangerskap også, deilig å slippe å kjøre så langt for ultralyd [emoji1303][emoji4]
 
Neida det er bare å fortelle hvor du ønsker at henvisningen skal sendes, i mitt tilfelle var det jordmor som sendte.. Jeg var på ordinær ultralyd på Hamar sist svangerskap også, deilig å slippe å kjøre så langt for ultralyd [emoji1303][emoji4]
Absolutt! Men sendes ikke henvisninger til fødested? Bor du på Hamar? :)
 
Absolutt! Men sendes ikke henvisninger til fødested? Bor du på Hamar? :)

Jeg bor i Stange. Ved forrige graviditet spurte jordmor hvor jeg ville henvisningen skulle sendes (den gang enten elverum eller hamar). Denne gangen bare spurte jeg om jeg kunne få på Hamar. Det var ingen problem, de er to jordmødre som utfører OUL daglig der.. var også på Hamar for ultralyd senere i svangerskapet sist, men fødte på Elverum [emoji4]
 
St. Olavs[emoji173] Håper på å gå teste batselhotellet denne gangen. Var på barsel sist, men ble godt ivaretatt! Er bare alenerom heldigvis!
 
Jeg bor i Stange. Ved forrige graviditet spurte jordmor hvor jeg ville henvisningen skulle sendes (den gang enten elverum eller hamar). Denne gangen bare spurte jeg om jeg kunne få på Hamar. Det var ingen problem, de er to jordmødre som utfører OUL daglig der.. var også på Hamar for ultralyd senere i svangerskapet sist, men fødte på Elverum [emoji4]
Da skal jeg høre! Skal på svangerskapskontroll på tirsdag :)
 
Back
Topp