Fødested på AHUS? ❤

Hvis dette går bra, så skal jeg det. :) Fødte på Tun B sist, men ankom sykehuset med 10 cm åpning og rakk ikke noe smertestillende, så kunne like gjerne født på Tun A. Men jeg liker at Tun B er så sykehusaktig og har masse medisinsk utstyr, det får meg til å føle meg trygg. :p
 
Jeg tilhører Ahus :) Hadde en fin opplevelse der sist.
 
Hvis dette går bra, så skal jeg det. :) Fødte på Tun B sist, men ankom sykehuset med 10 cm åpning og rakk ikke noe smertestillende, så kunne like gjerne født på Tun A. Men jeg liker at Tun B er så sykehusaktig og har masse medisinsk utstyr, det får meg til å føle meg trygg. :p
Tun A og B innebærer?

Jeg fødte på Rikshospitalet med første (september i fjor). Har nettopp flyttet.
 
Tun A og B innebærer?

Jeg fødte på Rikshospitalet med første (september i fjor). Har nettopp flyttet.

Tun A ser ut som hotellrom, ikke noe medisinsk utstyr. Tun B har forværelse, badekar og masse medisinsk utstyr (sykehusseng, kuvøse osv.). Begge var veldig fine, og passer jo ulike typer fødende. Dette var i 2015 da, så kan jo være litt annerledes nå.
 
Jeg fødte der i fjor, og da var det bare ett tun. Alle har disse rommene med forværelse/undersøkselsesrom, toalett og badekar imellom, fødeseng og medisinsk utstyr nå. Som regel får man et helt rom, altså både forværelset og selve fødestua for seg selv. Hvis det er veldig mange fødende, kan de dele det i to, så en føder på fødestua og en på det andre rommet. Førstegangsfødende fikk alltid fødestua, sa de, mens flergangsfødende i noen tilfeller kan føde på forværelset. Januar er vel ikke høysesong, så jeg tror ikke det blir aktuelt da :)

Jeg syns det er litt synd, jeg kunne egentlig tenkt meg å føde i litt mindre sykehusaktige omgivelser neste gang.
 
Jeg skal føde på Ahus. Sistemann er også født i januar. Og da ver det helt fullt overalt. Det var da så ille at jeg måtte dele et enkeltrom på barselavdelingen med en annen..... jeg valgte da å reise hjem veldig raskt.:rolleyes:
 
Back
Topp