Er det stor forskjell i hvordan fødetilbudet er på de ulike sykehusene?Ja vi er litt bortskjemte her. Fikk beskjed om at jeg kan velge Ahus, Riksen, Ullevål, Bærum og eventuelt Drammen too many options
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det stor forskjell i hvordan fødetilbudet er på de ulike sykehusene?Ja vi er litt bortskjemte her. Fikk beskjed om at jeg kan velge Ahus, Riksen, Ullevål, Bærum og eventuelt Drammen too many options
Ja, veldig varierende. Noen har nyfødtintensiv, mens andre ikke har barneleger. Riksen er gode på risiko graviditeter og fødsler, mens Bærum for eksempel er veldig rolig og fint for ukompliserte fødsler, uten behov for barneleger. Forskjell på smertestillende (epidural, lystgass, badekar osv), og forskjell på barsel (familierom, barselhotell, tomannsrom). Ahus og Bærum har familierom, mens på Riksen må du nesten garantert dele rom på barsel. Forskjell på reglene rundt besøk også!Er det stor forskjell i hvordan fødetilbudet er på de ulike sykehusene?
Mye å ta stilling til. Sånn sett er det enkelt og greit med bare ett alternativJa, veldig varierende. Noen har nyfødtintensiv, mens andre ikke har barneleger. Riksen er gode på risiko graviditeter og fødsler, mens Bærum for eksempel er veldig rolig og fint for ukompliserte fødsler, uten behov for barneleger. Forskjell på smertestillende (epidural, lystgass, badekar osv), og forskjell på barsel (familierom, barselhotell, tomannsrom). Ahus og Bærum har familierom, mens på Riksen må du nesten garantert dele rom på barsel. Forskjell på reglene rundt besøk også!
Så om man bor i Oslo må man bare se hva man ønsker å prioritere. For meg er familierom på barsel superviktig - så da stod det egentlig bare mellom Ahus og Bærum. Sistnevnte er veldig avslappende, og har lystgass og eget program for naturlig fødsel (tilsvarende ABC-klinikken), noe jeg ønsker meg
Ja, ser fordelenMye å ta stilling til. Sånn sett er det enkelt og greit med bare ett alternativ
Ganske stor forskjell på de to største byene i Norge da Vi har i hvert fall akkurat fått ny fødeavdeling nå i november, den forrige var 100 år gammelJa, ser fordelen
Haha ja veldig stor forskjell! Deilig med ny fødeavdeling da - fasilitetene må være bra?Ganske stor forskjell på de to største byene i Norge da Vi har i hvert fall akkurat fått ny fødeavdeling nå i november, den forrige var 100 år gammel
Ja, det er de nok! Gleder meg til å teste i juliHaha ja veldig stor forskjell! Deilig med ny fødeavdeling da - fasilitetene må være bra?
Jeg var hos jordmor i dag og valgte sykehus. Jeg stod mellom Riksen og Ahus, men jordmor anbefalte meg Riksen av de to ihvertfallJa vi er litt bortskjemte her. Fikk beskjed om at jeg kan velge Ahus, Riksen, Ullevål, Bærum og eventuelt Drammen too many options
For meg er familierom på barsel 1. prioritet. Jeg nekter å dele rom med andre og vil ikke at mannen skal dra, så da var det kun Ahus og Bærum som var aktuelt for meg!Jeg var hos jordmor i dag og valgte sykehus. Jeg stod mellom Riksen og Ahus, men jordmor anbefalte meg Riksen av de to ihvertfall
Det skjønner jeg godt! Jeg har ikke klart å bestemme meg helt ennå. Hun sa at på Ahus er det så stort og mye som skjer, og at på Riksen får man bedre oppfølging og jordmor har bedre tid til den som føder siden det ikke er like stort. Men jeg vet ikke hva som er best…første gang for min del, så jeg er veldig forvirraFor meg er familierom på barsel 1. prioritet. Jeg nekter å dele rom med andre og vil ikke at mannen skal dra, så da var det kun Ahus og Bærum som var aktuelt for meg!
Det skjønner jeg! Er min første ogsåDet skjønner jeg godt! Jeg har ikke klart å bestemme meg helt ennå. Hun sa at på Ahus er det så stort og mye som skjer, og at på Riksen får man bedre oppfølging og jordmor har bedre tid til den som føder siden det ikke er like stort. Men jeg vet ikke hva som er best…første gang for min del, så jeg er veldig forvirra
Åå heldig! Hvorfor valgte du Bærum?Har fått fødeplass på Bærum
Så bra! Krysser fingrene for at jeg får plass. Ble sendt henvisning i går ettermiddagHørt bare positivt om Bærum og det er kort vei fra der jeg bor jordmor sa også det er en del roligere der enn Ullevål / riksen osv i juli
Hei, sniker fra mai-gruppen Fødte min første på Riksen for 1,5 år siden, og var strålende fornøyd. Det var veldig rolig der da, så vi fikk enerom der far kunne overnatte og veldig fin oppfølging generelt. Skal føde der igjen, selv om vi risikerer å måtte bo på flermannsrom denne gangen.Det skjønner jeg godt! Jeg har ikke klart å bestemme meg helt ennå. Hun sa at på Ahus er det så stort og mye som skjer, og at på Riksen får man bedre oppfølging og jordmor har bedre tid til den som føder siden det ikke er like stort. Men jeg vet ikke hva som er best…første gang for min del, så jeg er veldig forvirra
Du får nok plass skal du se når har du termin ?Så bra! Krysser fingrene for at jeg får plass. Ble sendt henvisning i går ettermiddag
4. juli!Du får nok plass skal du se når har du termin ?
Hvor lang tid tok det før du fikk fødeplass forresten, og time til OTUL?Har fått fødeplass på Bærum
Tok 3 dager eller noeHvor lang tid tok det før du fikk fødeplass forresten, og time til OTUL?