Fødeomvisning

Renatiii

Flørter med forumet
Vi har Vært på info og omvisning på føden i dag :) var veldig fornøyd og følte vi fikk bra med info osv :D
Har dere Vært på det ennå? :)

Vi skal den 06 . Oktober ☺ gleder meg litt til å se ☺ har får alle førstegangs fødende gratus svangerskapskurs. Der de snakker om fødsel, smertelindring og diverse ting som sikkert er nyttig å vite ☺

Vet ikke om vi skal. Jm sa i dag at jeg antakeligvis fikk time hos jm på avdelingen jeg skal føde på som jeg kunne velge å ta. Kanskje det er omvisning samtidig:) rakk ikke sist.

Vi skal 14.10 :) de meldte oss på da vi var på oul i uke 18. Idag skal vi på fødselsforberedende samtale med Jm.. Blir vel noe av det samme innholdet, men greit å få all info som førstegangsfødende!

Her har vi gratis omvisning på fødeavdelinga første mandag i mnd :) det er gratis, og man trenger bare å møte opp (trenger ikke noe påmelding, men bor på en ganske liten plass) :)
Der får man først fortalt om smertelindringer de tilbyr, hvordan en fødsel foregår osv, før man så får omvisning på hele avdelingen :)
Som førstegangsfødende syns jeg dette var et veldig bra tilbud, og lærte masse! :D

I forrige svangerskap var jeg alene med barnet, og fulgte svangerskapskurs over 4 uker eller noe (én dag i uken) gjennom Amatheaklinikken. En av de siste gangene skulle vi på omvisning, men det rakk jeg ikke - siden snuppa kom et par uker før termin :P Men husker at jeg gledet meg til det.

Denne gangen skal vi bare på en samtale på sykehuset pga den kompliserte fødselen/keisersnittet jeg hadde sist, for at vi skal bli enige om f eks hvor lenge vi/de lar meg ligge i fødsel før de evt henter lillebror ut med operasjon denne gangen også. Så det er vi spente på! Blir ikke noe omvisning, men satser på at sambo vet hvor vi skal, siden bonus'en er født på samme sykehus :P

Her kan man møte opp hver onsdag kl 19.00 for å få omvisning.
Selv om det her er 3 mann skal vi dra på det siden det sykehuset her er helt fremmed for meg :)
Greit og vite hvor en skal når det er tid for det ;)

Kjekt :) ! Nei, skal ikke på det. Kjenner dessverre det sykehuset ut og inn som min egen lomme.

Back
Topp