Fødeloft eller avdeling pga vektøkning?

Ja, slik var det i alle fall før koronaen. Man kategoriseres, og hvis man regnes som grønn fødende (normal bmi, ikke noe ekstra risiko, hodeleie osv), så starter man automatisk på fødeloftet :)
Per nå er han i seteleie, 31+0. Om det fortsetter, er fødeloftet da utelukket? Ønsker vannfødsel etc
 
Per nå er han i seteleie, 31+0. Om det fortsetter, er fødeloftet da utelukket? Ønsker vannfødsel etc

Setefødsel kan ikke gjøres i vann nei, og gjennomføres på normal fødeavdeling :)
Men fortsatt god tid til at han kan snu seg da!
 
Krysser fingrene for det. Han var med hodet ned i uke 28, så gode muligheter, tenker jeg
 
Ja, slik var det i alle fall før koronaen. Man kategoriseres, og hvis man regnes som grønn fødende (normal bmi, ikke noe ekstra risiko, hodeleie osv), så starter man automatisk på fødeloftet :)
Stemmer. Snakket endel med jordmor om det fordi hun sa jeg var rød, ble grønn fordi vektgrensene ble endret, også rød igjen fordi jeg la på meg graviditeten.
Fødte i starten av lockdown, så måtte uansett ha født på fødeavdelingen :p
 
Per nå er han i seteleie, 31+0. Om det fortsetter, er fødeloftet da utelukket? Ønsker vannfødsel etc

Seteleie utelukker fødeloftet ja. Badekar har de både på fødeloftet og føden. Jeg fødte i seteleie på føden på SUS, det gikk veldig bra :) Var inne og prøvde ytre vending også, i uke 37, men baby ville ikke snu seg:wacky:
 
Seteleie utelukker fødeloftet ja. Badekar har de både på fødeloftet og føden. Jeg fødte i seteleie på føden på SUS, det gikk veldig bra :) Var inne og prøvde ytre vending også, i uke 37, men baby ville ikke snu seg:wacky:
Takk for svar. Krysser fingrene for at hun snur seg og at jeg holder ut på fødeloftet :nailbiting:
 
Back
Topp