Fødeliste

Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 39+0
Dato født: 07.03
Klokken:
Fødested: kk bergen
Vekt: 3,2kg
Lengde: 48cm
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: spontan vannavgang natt til tirsdag. Svake rier startet nesten et døgn etter va, men etter 12 timer med svake rier ble det satt drypp, riene tok seg da heftig opp, og på en time gikk det fra 4cm til baby var ute.
Bilde:
 
Navn på barnet: ikkje klart
Kjønn: gutt
Uke + dag: 40+2
Dato født: 28.02.18
Klokken: 04.11
Fødested: heime
Vekt: 3950
Lengde: 53
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginal
Oi, fødte du hjemme? Var det planlagt eller gikk det bare veldig fort?[emoji28] [emoji4]
 
Navn på barnet: Mina
Kjønn: Jente
Uke + dag: 39+3
Dato født: 08.03
Klokken: 05.01
Fødested: St. Olavs hospital
Vekt: 3575 g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Riene begynte tidlig onsdag morgen. Dro på sykehuset kl 15.00 og hadde åpning på 3-4 cm. Vannet gikk ikke før 04.35 og pressriene startet ca 04.45. Så når vannet først gikk, gikk det kjempefort.
Smertelindring: Epidural
Bilde:
 
Navn på barnet: Sander og Sebastian
Kjønn: Gutter
Uke + dag: 37+2
Dato født: 08.03
Klokken: 05.38 og 05.42
Fødested: Ullevål sykehus
Vekt: 3080 g og 2350 g
Lengde: 48 cm og 49 cm
Hodeomkrets: 36 og 35
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Igangsatt fødsel med lang latensfase. Gikk raskt når vi nådde aktiv fødsel. En heftig opplevelse [emoji7]

IMG_0967.JPG
 
Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 40+2
Dato født: 11.03.18
Klokken: 01:20
Fødested: Voss
Vekt: 3370 g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: kom fort når han først kom.
Bilde:
 
Last edited:
Navn på barnet: Oliver
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 41+2
Dato født: 10.03.18
Klokken: 13:31
Fødested: Sørlandet Sykehus Arendal
Vekt: 4440 g
Lenge: 54 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Forløsningsmetode: Keisersnitt
Annet du vil fortelle: Fødsel endte med keisersnitt da det stoppet opp på 7cm. Hodet stod litt skjevt og kom derfor ikke lenger ned. Baby hadde det fortsatt topp i magen, så de hadde derfor god tid til å gjøre keisersnittet :)
 
Last edited:
Navn på barnet: ikke helt bestemt oss
Kjønn: jente
Uke + dag : 37+4
Dato født: 11.03.18
Klokken : 14:08
Fødested: Ahus
Vekt: 3500
Lengde : 52cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle:
Startet med vannavgang hjemme i trappa da jeg skulle ha på meg skoa å dra på håndball kamp med største frøkna...ble brått endringer i planene der gitt...var på sykehuset 0930,var da bare 2cm,å lette menssmerter....tok seg litt opp,6 min i mellom riene,men bare 3 cm kl 1130.plutselig ble riene til noe fra hel***te! Fra ca kl 12 så hadde jeg to timer med 40 sekund i mellom riene som varte i 1 minutt.... Utrolig intenst!gikl fra 4cm kl 13,til 9 cm kl 1350, og 14:08 var hu ute!

Jeg ble hasteoperert etter en times tid,da jeg mistet så mye blod...
fikk da ikke på hotellet,så vi ligger nå på barsel...
 
Navn på barnet: Tiril[emoji173]
Kjønn: jente
Uke + dag: 39+3
Dato født: 08.03
Klokken: 21.36
Fødested: st. Olav
Vekt: 3360g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: Ble satt i gang, og gikk fra null modning til hun var ute på 2 timer!
Bilde:
 
Navn på barnet: N
Kjønn: gutt
Uke + dag: 3 dager på overtid
Dato født: 13.03.18
Klokken: 13.42
Fødested:
Vekt: 3285
Lengde: 51
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: vanlig fødsel.
Annet du vil fortelle: det begynte med mageknip lørdag kveld. Var helt sikker på at det kun var kynnere og mageknip da jeg mandag dro til føden. Hadde slitt med å sove ordentlig om natta og trodde jeg bare skulle få noe å sove på. Hadde 2-3 cm åpning da jeg kom inn. Innen 3t var det økt til 4. På natten ble det lite søvn og "mageknipen" dro i gang etter 03.
Samboer kom på sykehuset kl 9 på morgenen og hadde da 6 cm åpning. Bare noen timer senere var det full åpning og etter 30 min med pressrier så var han ute.
Bilde:
 
Navn på barnet:Emelia
Uke+dag:40+5
Dato født:12.3.18
Klokken:06:44
Fødested:Viborg Danmark
Vekt:4060g
Lengde:53
Hodeomkrets:36
Forløsningsmetode:vaginal
Annet du vil fortelle: Vannet gikk kl 01 da jeg hadde lagt meg, ankom føden 02.30,Hadde 3 cm,4 cm etter en time og fikk en fødestue. Smertelindring i vann. Kunne ikke føde i vann da baby ble stresset hver gang jeg gikk ned i vannet igjen. Tok ca 1 time fra 7 cm til hun var ute. Hadde to svake pressrier før de stoppet helt opp. Skjønte derfor det var noe galt da hodet var ute, men ingen flere pressrier.. Tenkte derfor at "nå blir det aks" da jeg hørte veldig mange folk i rommet.. Jm visste heller ikke helt om eller hvorfor jeg ikke fikk pressrier, så jeg presset bare alt jeg kunne til hun kom ut.. Var helt stille ved fødsel(jeg fikk det ikke med meg da jeg sto på knærne i sengen og så inn i veggen.. Men mannen syns det var veldig skremmende..,men heldigvis iløpet av 2 min var det skrik og rosa baby:) veldig rar opplevelse å føde uten pressrier som sist, men alt gikk fint tilslutt og det er det viktigste:)
 
Navn på barnet: T
Kjønn: gutt
Uke + dag: 40+2
Dato født: 14.03
Klokken: 18.55
Fødested: Kongsberg
Vekt: 2980
Lengde: 48
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: akutt keisersnitt
Annet du vil fortelle: Heftig fødsel med stormrier fra første øyeblikk. Lillegutt satt seg fast på vei nedover, så måtte hentes ut med KS. Hektisk og skummelt, men veldig takknemlig for at alt er bra med lille T [emoji170]
Bilde:
 
Navn på barnet: I T
Kjønn: Jente
Uke + dag: 39+6
Dato født: 14.03.2018
Klokken: 13.31
Fødested: Bærum sykehus
Vekt: 3620 gram
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 33 cm
Forløsningsmetode: Vaginal fødsel
Annet du vil fortelle: Fødselen ble satt i gang ved at vannet ble tatt kl 11.10. Riene kom ganske fort etter det, men jeg trodde kanskje ikke at det var vondt nok ennå. Heldigvis var jordmor inne hos meg mens jeg hadde rie og da sa hun kjapt at vi skulle på fødestua. Ca 12.30 var vi inne på fødestua. Riene for kjappere og kjappere og ble mer og mer intense. Jeg brukte lystgassen og jordmor ringte etter anestesi. Den kom heldigvis veldig fort, og kl 13.05 var epiduralen satt. Jeg kjente at jeg måtte presse, selvom jeg ikke helt forstod at det var babyen jeg presset ut. I løpet av 10-15 minutter med pressing var jenta mi ute! <3
Fikk ikke så mye glede av epiduralen da :p
Men jeg er veldig fornøyd med fornøyd med fødsel. Drømmefødsel <3
 
Navn på barnet: Aline
Kjønn: Jente
Uke + dag: 39+3
Dato født: 18.03.2018
Klokken: 02.53
Fødested: Kalnes sykehus
Vekt: 3709 gram
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: Vaginal fødsel
Annet du vil fortelle: Fødselen startet med rier kl 22. De økte veldig raskt i intensitet, og vi gjorde oss klare til å reise til sykehuset. Like etter midnatt ankom vi sykehuset og jeg hadde 4-5 cm åpning. Jeg kom inn på fødestue og stod i dusjen en god stund, før jeg etterhvert satt på en ball med overkroppen lent over sengen. Når klokken bikket 02.30 ble vannet tatt, og trykketrangen startet nesten umiddelbart. I løpet av 3 pressrier var hun ute og oppe på brystet mitt. Ble sydd to pyntesting.
Rask og fin fødsel!

20180318_080542.jpg
 
Navn på barnet: navnløs ennå :happy:
Kjønn: gutt :Heartred
Uke + dag: 42 +2, 13 dager overtid
Dato født: 18.03.2018
Klokken: 18.03
Fødested: sykehuset i Vestfold Tønsberg
Vekt: 3895 gram
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 36 cm
forløsningsmetode: akutt keisersnitt
Annet du vil fortelle:ble igangsatt fredag 16/3.
På lørdagen kveld fikk man stekte rier. Etter 17-20 timer med intense rier og mislykka tiltak ga de endelig opp og bestemte keisersnitt. Alt bra med gutten, men jeg har ennå ikke noe særlig melk
Bilde:
94B4B132-9121-4AA4-8125-0233A45A6F1F.jpeg
En søt liten overtid hånd
 
Navn på barnet: Ikke bestemt enda
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 41+2
Dato født: 19.03
Klokken: 01.25
Fødested: Gjøvik
Vekt: 3706
Lengde: 50
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: Keisersnitt
Annet du vil fortelle: Igangsettelse som gav helt syke rier, men ikke resulterte i nok åpning så endte til slutt med KS
Bilde:
IMG_0078.JPG
 
Back
Topp