Fødeliste

Navn på barnet:
Kjønn: gutt
Uke + dag: 42 + 0
Dato født: 16.mars
Klokken: 17:50
Fødested: bærum sykehus
Vekt: 4.480
Lengde: 53
Hodeomkrets: 37
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: igangsettelse med drypp og epidural. Kom ut ca samme dag som igangsettelsen. Ingen rifter eller klipping, så veldig fornøyd.
 
Navn på barnet: Ariana
Kjønn: Jente
Uke + dag: 38+6
Dato født: 16.03.18
Klokken: 09:35
Fødested: Stord sjukehus
Vekt: 2822g
Lengde: 45
Hodeomkrets: 33
Forløsningsmetode: Fremskynda planlagt keisersnitt
Annet du vil fortelle: Da fødselen begynte før pks datoen, så blei den fremskyndet. Ariana hadde lav oksygen metning i blodet da hun kom ut, så da ble hun sendt med ambulanse til Haugesund sjukehus. Det gikk fort over og var bra allerede i ambulanse turen dit. Men hun måtte ligge til observasjon i 24t før eg fikk henne tilbake til Stord sjukehus.
Bilde:
 

Vedlegg

  • received_10156132251745786.jpeg
    received_10156132251745786.jpeg
    465,1 KB · Visninger: 234
Navn på barnet: O
Kjønn: Jente
Uke + dag: 40+4
Dato født: 08.03.18
Klokken: 04:01
Fødested: Vestre Viken
Vekt: 3530g
Lengde: 50
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: vannet gikk på termin 07.03 på morgenen og riene starta ca 1 time etter det. Reiste inn til føden og hadde allerede 3cm åpning. Riene ble sterkere og sterkere. Lang og intens fødsel. Tok 18 timer. Flere rift og måtte klippes. Mista mye blod også. Men ut kom en nydelig liten prinsesse!
Bilde:
 
Navn på barnet: Alfred

Kjønn: gutt

Uke + dag: 39+5

Dato født: 23.03.18

Klokken: 15.57

Fødested: St.olavs

Vekt: 3725

Lengde: 49

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: Vaginal

Annet du vil fortelle: ankom sykehuset kl 13 med 2 cm åpning, tre timer etter kom lille Alfred til verden i badekaret.
Kjapp men heftig fødsel.

Bilde:
 
Navn på barnet: Phoenix Bernard
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 43+1 iflg UL termin, men 42+0 iflg vår mening, det var de enig med oss i etter fødselen
Dato født: 24 Mars (dagen før min bursdag)
Klokken: 12:04
Fødested: Ålesund
Vekt: 3220 gram
Lengde: 53 cm
Hodeomkrets: 34,4 cm
Forløsningsmetode: Vaginal m/sugekopp
Annet du vil fortelle: Navlestrengen var 2 ggr stramt rundt halsen så det ble nødvendig å få han fort ut da hjerterytmen sank. Veldig lang og intens fødsel..
 
Last edited:
Navn på barnet: ikke bestemt
Kjønn: gutt
Uke + dag: 41+5
Dato født: 29.03
Klokken: 09.07
Fødested: Kristiansand
Vekt: 3790 g
Lengde: 53 cm
Hodeomkrets: 37 cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: rask og intens fødsel, men gikk veldig bra :)
Bilde:
 
Navn på barnet: Angelica Louise
Kjønn: Jente
Uke + dag: 40+0
Dato født: 25.03.2018
Klokken: 22:23
Fødested: Kvinneklinikken Bergen, Storken.
Vekt: 3470gr
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Begynte å murre med mensensmerter i stallen under jobbingen der. Tenkte ikke over at det kunne være noe på gang, siden jeg gikk med mensensmerter og kynnere hver dag. Vi kjørte mot byen ca i 14 tiden en gang. Skulle på middag til svigers kl 15. Når jeg kjørte, og hele veien inn, så la jeg merke til at mensensmertene kom i tak, og jeg merket at knokene mine strammet seg igjen fingrene holdt hardt i rattet mens takene holdt på. Tenkte vel igrunn at "Nei, dette er vel bare sånne falske greier som jeg hadde helgen 10 og 11 mars.
Kjente at takene ikke gav seg. At de hele tiden kom tilbake. At jeg kunne omtrent telle takten. Valgte å ikke si noe til samboeren, i tilfelle dette også bare var falske.
Inne hos svigers spiste vi middag, hele tiden med takene gående stadig lengre og stadig sterkere. Kroppen min ble anspent hver gang de kom, og jeg konsentrerte meg på pust og spendte fra mot gulvet. Ingen visste at jeg hadde det vondt, og jeg skjulte det temmelig godt.

Etter middagen, så satte jeg meg for meg selv i en krok med spisebordet og brukte rieklokke for å måle. Når riene kom hvert 2 minutt og varte i alt fra 35-47 sekund (hovedsakelig 35 sekund hver) så bestemte jeg meg for å si til samboer at "Jau du, jeg tror jeg har rier gitt ". Vi avtalte i det skjulte, uten at familien tilstede fikk vite det, at min far og stemor skulke hente fødebagen og helsekortet mitt hjemme, og når de kom tilslutt, så kjørte vi til KK. Da vi kom frem til KK, var klokken ca 19:30. 19:45 ca ble jeg målt til å være 3-4 cm åpning. Jeg tenkte "FAEN, jeg blir sendt hjem akkurat som sist".
Sånn ble det ikke. Riene ble veldig intense veldig fort. De kom tettere og varte lengre.
Jeg spurte om jeg kunne få gå i badekaret. Det fikk jeg. Var glad for det siden jeg ikke rakk det forrige gang.
Det var deilig å slappe av i badekar mellom riene. De var utrolig sterke syns jeg. Veldig intense.

Jeg kom til et sted veldig raskt i badekaret hvor jeg følte trykk/press. Da mente jordmor at jeg burde komme opp og legge meg på senga, for fikk ikke føde i badekaret. Riene var vannvittig sterke. Fikk 30 minutt i badekaret sa jordmor.
Lå og kjempet med riene, og var konsentrert. Jeg fikk trykketrang, og kjente at det allerede nærmet seg noe. Jordmor mente at det kunne se ut til at det ville bli et søndags barn. Under vaktskifte så hadde de oppdatering og briefing av kveldsvakten inne på mitt rom, siden det var stor sjanse for at noe skjedde rimelig snart. Da var klokken 21:45. Vannet gikk klokken 22. Ting var heftig. Jeg presset, men usikker på hvor mange pressrier jeg hadde før ho kom ut 22:23. Veien dit føltes så rask og intenst. Jordmor skrev i min journal at jeg fødte på 23 minutt, da de regnet fødselslengden fra vannet gikk til ho var ute. Jeg var utkjørt og rimelig sjokka. Hadde tusenvis av tanker, følelser og inntrykk. Men lå brått med ei lita, veldig våken jente på brystet som stirret på meg med blå veldig dype øyne.....og DA ble jeg forelsket ❤️
Bilde:

BF766A2B-180C-47D7-B96E-2A9F8E0B775E.jpeg
 
Navn på barnet:
Kjønn: Jente
Uke + dag: 41 + 2
Dato født: 23.03.18
Klokken: 03.23
Fødested: Tønsberg
Vekt: 3600g
Lengde: 50
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: Drømmefødsel:) rier startet rolig kl 1500. Kl 23 var de hvert 3 minutt og kraftige. Var på sykhuset kl 0045 og 6 cm åpning. Så den 23.03, kl 03.23 kom lille tulla til verden:)
Bilde:
 
Navn på barnet: Ikke bestemt
Kjønn: gutt
Uke + dag: 41+2
Dato født: 29.03.18
Klokken: 15.12
Fødested: Vestre Viken
Vekt: 4380
Lengde: 53
Hodeomkrets: 37
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du vil fortelle: kom inn på sjukehuset kl 11 med hyppige og vonde rier, hadde 5 cm. 2,5 time etter var det bare økt til 6 cm! Riene blei forferdelige vonde, og jeg mistet nesten motet. Kl. 14.10 blei vannet tatt for å få fremgang, heldigvis skjedde det da mye på kort tid. Åpningen økte fort og jeg fikk pressetrang etterhvert. Kl. 15.12 fikk jeg gutten min i armene mine :Heartred
 
Navn på barnet: Theodor

Kjønn: [emoji170]

Uke + dag: 32+5

Dato født: 31 mars 2018

Klokken: 04.05

Fødested: Tønsberg

Vekt: 1485 gram

Lengde: Usikker

Hodeomkrets: Usikker

Forløsningsmetode: Haste keisersnitt

Annet du vil fortelle: Bitte liten gutt som er overraskende sterk [emoji170]
 
Navn på barnet:
Kjønn: gutt
Uke + dag: 41+5
Dato født: 30.03.18
Klokken: 17.20
Fødested: Nordlandssykehuset
Vekt: 4615
Lengde: 53
Hodeomkrets: 37,6
Forløsningsmetode: Keisersnitt
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet: Ella Othilie
Kjønn: jente
Uke + dag: 40 +1
Dato født: 23.03
Klokken: 16:48
Fødested: Skien
Vekt: 3780 gr
Lengde: 48 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: Ble satt i gang pga sv diabetes, kom inn klokken 09 som avtalt. Lå til ctg og der ble de bekymret fordi lillemor var for rolig. De tok vannet ca halv 11, og det ble snakk om keisersnitt da hun fortsatt var for rolig. Jeg hadde en svensk lege og hun var vandt med å ta en blodprøve av barnets hode for å sjekke barnets melkesyre ( For å sjekke om barnet var stresset) etter to fine prøver la de keisersnittet på hylla og lot fødselen gå sin gang. Fra pressriene kom til jenta var ute tok det ca 20 minutter, hun ble født 16:48 og jeg følte det var en rask og god fødsel. Jeg fikk lystgass og epidural som smertelindring. Epiduralen ble satt feil så jeg fikk spinalhodepine og var ganske dårlig i nesten en uke etterpå.
 
Navn på barnet:M
Kjønn: jente
Uke + dag: 41+2
Dato født: 04.04.18
Klokken: 11.04
Fødested: Kristiansand
Vekt: 3850
Lengde: 51
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle:
Skulle settes i gang 41+3. Var hos jordmor på formiddagen 41+1, og det var 1 cm åpning. Hun trodde kanskje det ble igangsetting. Begynte å få rier med ca 30 min mellom på sen kveld. La meg til å sove, våknet ca 02.30. På sykehuset rett før 07, 4 cm åpning! Født 11.04 uten epidural! Rask og kjempe fin fødsel! Så utrolig takknemlig for å få en jordmor som var helt fantastisk og hjalp oss igjennom [emoji4]
 
Back
Topp