Fødeliste NY! Uten gratulasjoner.

Navn på barnet: Kine

Kjønn: Jente

Dato født: 26.06.2018

Uke + dag: 37+3

Termin: 17.07.2018

Klokken: 12:09

Fødested: Kvinneklinikken, Haukeland universitetssykehus

Vekt: 3290g

Lengde: 50cm

Hodeomkrets: 33cm

Forløsningsmetode: Vaginalt

Annet du vil fortelle:
Det gikk ganske nøyaktig 6 timer fra det første lille tegnet til at fødselen nærmet seg, til hun var ute. Det gikk overraskende fort for å være første gang, men det ble en veldig fin fødselsopplevelse!

Bilde:
648800d3ea5c72dc708ea8da54ce1507.jpg
 
Navn på barnet: Felix
Kjønn: gutt
Dato født: 3.juli
Uke + dag: 39+5
Termin: 7.juli
Klokken: 13:33
Fødested: Narvik
Vekt: 3370g
Lengde: 48 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: normal fødsel
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Født dato/uke: 06.07.18 41+3
Termin: 29.06.18
Navn: Olav
Kjønn: Gutt
Klokken: 21:59
Fødested: Sørlandet sykehus avd Arendal
Lengde: 49 cm
Vekt: 3154 gram
Hodemål: 34 1/2
Søsken: Ingen
Forløsningsmetode: Vaginal
Om fødselen: Startet som et smell etter stripping, med intense rier. Da jeg nådde aktiv fødsel hadde ikke riene noen effekt på åpningen lenger men de herjet som bare det. Fikk epidural på 5 cm åpning og sovnet. Da hadde kroppen brukt nærmere 5 timer på 1 cm.. Våknet en time senere med 9.5 cm og beskjed om å gjøre meg klar til å presse. Kroppen trengte tydeligvis bare å slappe av. En liten halvtime senere var verdens vakreste lille prins født.
Evt. bilde:0EC5A18C-F7B9-45FA-A37E-C996F36342F6.jpeg
 
Last edited:
Navn på barnet: M
Kjønn: jente
Dato født: 09.07
Uke + dag: 38+0
Termin: 26.07
Klokken: 16:18
Fødested: KK Haukeland
Vekt: 2820g
Lengde: 51
Hodeomkrets: 33
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: Veldig fin og intens fødsel. Startet med rier, vannet ble tatt ved 7cm, etter dette var det 14 min med pressrier og prinsessa var ute. :)
Bilde:[/QUOTE]
 
Navn på barnet: Vilja

Kjønn: Jente

Dato født: 04.07

Uke + dag: 40+5

Termin: 02.07

Klokken: 03.29

Fødested: SUS

Vekt: 3610

Lengde: 53

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: vaginal

Annet du vil fortelle: igangsatt, sormrier, gikk altfor fort 30 min fra 5 til 10 cm... men veldig fin premie etterpå

Bilde:
 
Navn på barnet:
Kjønn: Jente
Dato født: 7.7
Uke + dag: 36+6
Termin: 1.8
Klokken: 01.17
Fødested: Kalnes
Vekt: 3132gr
Lengde: 47cm
Hodeomkrets: 33
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du vil fortelle:
Ble hentet med ambulanse kl 18.30 pga blødninger. Jordmor sjekket meg i ambulansen og konstanterte at jeg hadde 3 cm åpning. Da vi kom frem til sykehuset fikk jeg ultralyd og det viste seg at det kunne være skjøre blodkarer som hadde sprukket.

Vi kunne dra hjem igjen,for det kunne ta flere dager før jeg kunne få rier og større åpning. Innen vi var hjemme hjemme igjen kjente jeg at riene startet og at dette ikke kun var kynnere. Vi rakk å spise middag før jeg ringte fødeavdelingen kl 22.45 og sa at jeg hadde rier og ville gjerne komme inn igjen. Da jeg ble sjekket hadde jeg 7 cm åpning. Vannet gikk da jeg kjente nedpress ved 8cm. Da jeg nådde 9cm orket jeg ikke å vente lenger og begynte å kjenne trangen for å presse. Etter 3 pressrier «stupte» hun bokstavelig talt ut :)

Bilde:
 
Navn på barnet: Trym
Kjønn: Gutt
Dato født: 10.07.18
Uke + dag: 38+3
Termin: 24.07.18
Klokken: 15.18
Fødested: Kalnes
Vekt: 3165gr
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 37cm
Forløsningsmetode: pks
Annet du vil fortelle:

Bilde:
 
Navn på barnet: Sabrina
Kjønn: jente
Dato født: 10. Juli
Uke + dag: 40+3
Termin: 10 juli
Klokken: 16.28
Fødested: stokmarknes
Vekt: 3545
Lengde: 49,5
Hodeomkrets: 34,5
Forløsningsmetode: Vaginal fødsel
Annet du vil fortelle: ble igangsatt med at de tok vannet klokken 09.00.
De satte drypp klokken 11.00.
Klokken 12.00 gikk jeg og mannen og spiste lunch. Hadde ikke noe veldig effekt av dryppet. Klokken 01.00 skrudde de opp dryppet. Etter det var det full fart med et minutt mellom riene og null pauser fram til hun var ute 16.28. Hadde egentlig lyst til å prøve badekar, men jeg klarte ikke. Fikk lystgass som jeg hadde stor effekt av.
Ved 7 cm åpning kom pressriene og etter noen få press var hun ute.
Bilde:
 
Kjønn: Jente
Dato født: 09.07.18
Uke + dag: 39+5 (var i aktiv fødsel fra 39+4).
Termin: 14.07.18
Fødested: Haukeland
Vekt: 3315
Lengde: 50
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Lang og tøff fødsel med ineffektive rier på tross av stimulerende drypp. Liten fremgang og keisersnitt ble luftet som et alternativ. Slapp heldigvis det og snuppa kom til verden med litt drahjelp fra kyndige leger. Nå er vi lykkelig familie på tre :Heartpink
 
Navn på barnet:
Kjønn: jente
Dato født: 12.07
Uke + dag: 40+5
Termin:10.07
Klokken: 18.13
Fødested: Ullevål
Vekt: 3910
Lengde: 52
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: fødselen gikk spm en drøm. Ba om epidural på 4 cm. Det tok litt tid før de rakk å komme. Men 2 timer etter forespørsel var epiduralen inne og jordmor ville sjekke meg på nytt. Da var jeg plutselig på 9 cm, og begynte såvidt å kjenne trykketrang. Noen rier, så 3 press senere var hun ute. 8 min fra første til tredje pressrie, og hun kom ut i fostervannsekken [emoji178]
Bilde:
 
Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Dato født: 13.juli.
Uke + dag: 40+6
Termin: 10.juli
Klokken: 10.10
Fødested: ahus
Vekt: 4575g
Lengde: 53
Hodeomkrets: 38
Forløsningsmetode: Hastekeisersnitt
Annet du vil fortelle: vil du lese om min fødsel står det i en annen tråd jeg startet. «Lekker fostervann?»
Bilde:
 
Navn på barnet: Alexander
Kjønn: Gutt
Dato født: 16 juli
Uke + dag: 40+4
Termin: 15 juli
Klokken: 1755
Fødested: Stavanger Universitetssykehus
Vekt: 3452g
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: Katastrofe keisersnitt
Annet du vil fortelle: Alt gikk fint til og starte med, 1-2cm åpning for hver time som gikk, men pressriene startet aldri, så etter to timer med full åpning og ingen pressrier så ville de prøve vakuum og trykking uansett.
Hadde hatt litt dårlige målinger av gutten min tidligere, og etter 5-10 min med å prøve vakuum så sa de bare at nå ble det keisersnitt, og så sprang de..
Tiden etterpå har vært veldig fin, barnet er mye sprekere i form enn det jeg er .
 
Navn på barnet: L
Kjønn: gutt
Dato født: 14.07.18
Uke + dag: 42+0
Termin: 03.07.18
Klokken: 21:28
Fødested: Kongsvinger
Vekt: 4105g
Lengde: 55cm
Hodeomkrets: 38
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: To dager med modningstabletter, og 2 cm åpning. Våknet av vannavgang på dag 3, og ble satt på drypp 2 timer etterpå. Etter 3 timer var det fortsatt ikke mer åpning. Fikk da epidural, og ble sjekket igjen 2 timer etterpå. Hadde da 5 cm åpning. Etter 2 timer til fikk jeg veldig pressetrang, men kun 9cm åpning. Fikk da en sprøyte i låret, som skulle fjerne siste kanten rundt livmortappen. Etter 1 1/2time med pressing var gutten ute. Verdens fineste lille skatt :Heartblue
Bilde:
 
Navn på barnet: Theo
Kjønn: gutt
Dato født: 22.07.18
Uke + dag: 40+2
Termin: 23.07.18
Klokken:
Fødested: KK Haukeland
Vekt: 4120g
Lengde: 52cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: Begynte lørdagskveld med svake rier som kom med store mellomrom så rett før vi skulle ligge oss i halv 12 tiden på kvelden tok jeg meg en dusj å gikk å la meg. Men da begynte riene å komme med jevne mellomrom å økte kraftig i styrken. Reiste opp på KK i 1 halv 2 tiden å hadde da 2cm åpning men hun kunne tøye den til 4cm. Da kl nærmet seg 5 på natten fikk jeg komt ned på føden å fikk da epidural å fikk slappet av en god del. Men epiduralen virket bare i ene siden så kjente riene ganske greit på høyre siden. Etter mange kraftige rier å pressrier satt småen fast med skulderen å jordmor måtte inn med hånden sin for å rotere han så de fikk han ut (verste smerten ever [emoji24]) da han ble født tok det nesten 1 time før vi fikk sett han pga han hadde litt dårlig pust å skulderen/armen var vond og ikke helt som den skulle. Men fikk han tilslutt på brystet å det ser ut som om alt er bra med skulderen nå. [emoji170]
Bilde:Snapchat-1525617951.jpg
 
Navn på barnet: Anna Elida
Kjønn: Jente
Dato født: 29/7
Uke + dag: 41+1
Termin: 24/7
Klokken: 12:40
Fødested: Kongsvinger
Vekt: 3525
Lengde: 52
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: Keisersnitt
Annet du vil fortelle: Satt inn ballong 26/7, tok ut etter 30 timer uten effekt. Fikk først 1 tablett på morgenen 28/7 og en tiĺ utpå dagen. Begynte med rier som ble fryktelige vonde på kvelden og fortsatte utover natta. Ble satt epidural og måtte øke dosen pga for kraftige rier. Legen undersøkte ca kl 8 den 29/7 og sa at det ikke hadde hadde skjedd noe så da ble det et keisersnitt.alt gikk fint for seg og allerede etter 9 timer var jeg oppe og dusjet
 
Back
Topp