Fødeliste NY! Uten gratulasjoner.

Juli2018

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Siden den opprinnelige tråden ble brukt som gratulasjonstråd så laget jeg en ny :)

Kopier og fyll inn det dere har lyst til etter at babyen er født. :Heartblue:Heartpink

Ikke svar i denne tråden annet enn å legge dere inn etterhvert som dere føder. For gratulasjoner etc kan man lage egen tråd for å holde denne mest mulig ryddig. :)



Navn på barnet:
Kjønn:
Dato født:
Uke + dag:
Termin:
Klokken:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Last edited:
22C2C683-DAE6-4338-A1F0-7ED70DF0157F.jpeg
Navn på barnet: Benjamin
Kjønn: Gutt
Dato født: 24.05.18
Uke + dag: 33+3
Termin: 12.07.18
Klokken: 18:21
Fødested: Kalnes sykehus
Vekt: 1600 gram
Lengde: 42 cm
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode: Keisersnitt
Annet du vil fortelle: Jeg har jo hatt et høyrisikosvangerskap med min sykdom antifosfolipidsyndrom. Var på kontroll på sykehuset tirsdag 22. Med ultralyd og ctg. Da var ting ikke helt optimalt med gjennomstrømningen i navlesnoren og ctg var heller ikke helt optimal. Fikk ny time 2 dager etter, altså torsdag 24. Men dagen etter, onsdagen den 23. Syns jeg det var roligere i magen og dro derfor inn. Overlegene ble Enige om at jeg skulle legges inn og at det kom til å bli forløsning i løpet av de nærmeste dagene. Dagen etter, så var det forverring i gjennomstrømningen fra dagen før, i tillegg til at jeg kjente mye mindre liv. Så da ble det keisersnitt egentlig veldig kjapt, det gikk unna når det først ble bestemt for å si det sånn. Men det går veldig bra med han :Heartblue
Bilde: hmm, bildet havnet visst øverst det
 
Hei!
Det skal tydeligvis ikke legges inn gratulasjoner i denne tråden, derfor er ett innlegg her slettet.

Dette innlegget har i dag blitt rapportert inn hele FEM GANGER!

Vi setter pris på at dere rapporterer inn ting, men da innlegg/tråder som strider mot forumreglene våre.

Vi i moderatorteamet har ikke kapasitet til å slette innlegg som er feilpostet på denne måten.

Hilsen Tamara
 
Navn på barnet: William
Kjønn: gutt
Dato født: 22.05.2018
Uke + dag: 32+6
Termin: 14.07.2018
Klokken: 09:58
Fødested: Arendal
Vekt: 3490g
Lengde: 47,5cm
Hodeomkrets: 33cm
Forløsningsmetode: Akutt hastekeisersnitt
Annet du vil fortelle: Det som i utgangspunktet skulle være en enkel CTG på vei til jobb bare for å berolige meg selv om at alt var fint, ble plutselig en alvorlig og akutt sak. Han ble tatt med akutt keisersnitt og det ble slått full alarm på huset. Overleger, anestesisykepleier, jordmødre etc sto klare og begynte å jobbe på han kun sekunder etter at han var ute. Slik holde de på i 5,5 timer før han ble sendt til Rikshospitalet med helikopter.
Vi visste omtrent ingenting, ikke engang om han kom til å leve når ambulansen med oss kom fram i Oslo. Heldigvis hadde de gode nyheter på Nyfødtintensiven og utviklingen er kjempefin. Etter 3 dager ble han erklært «for frisk for Rikshospitalet» og fløyet til Kristiansand. Der blir vi til alt er stabilt og fint.
Bilde:
 
Last edited:
Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Dato født: 7.6
Uke + dag: 36 +6
Termin: 2. 7
Fødested: Ullevål
Vekt: 2900
Lengde: Vet ikke, baby i seteleie, så får ikke målt før han har strekt seg ut [emoji7]
Hodeomkrets: 34 cm
Forløsningsmetode: Vaginal setefødsel, styrtfødsel [emoji33]
 
Navn på barnet: Hermine
Kjønn: jente [emoji178]
Dato født: 12.06.2018
Uke + dag: 36+2
Termin: 11.07.2018
Klokken: 14.16
Fødested: haugesund
Vekt: 3324 g
Lengde: 49
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: drypp i 4 1/2 time uten resultater , så tok de vannet
Annet du vil fortelle:
Etter en tøff graviditet var det godt å endelig bli ferdig.
Fra vannet ble tatt til hun lå i armene mine tok det ca 1 time.
Det ble ikke tid til noe epedural da ting plutselig gikk veldig raskt.
IMG_0364.JPG
 
Last edited:
Navn på barnet:
Kjønn: Gutt
Dato født: 10.06.18
Uke + dag: 36+2
Termin: 09.07.18
Klokken: 17:32
Fødested: Kvinneklinikken Bergen
Vekt: 3135
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle:
Dagen begynte med litt utflod med striper av blodspor i Kl.05:30 på morgenen. Fikk litt sterkere kynnere enn vanlig etter det men tenkte ikke noe særlig over det enn at han sikkert kom til å komme litt før termin.
Gikk på toalettet i 14 tiden med veldig vondt i magen for å tisse.
Rett etterpå hørte jeg et lite popp, da gikk vannet. Riene startet med en gang med jevne mellomrom.
Ble hentet med ambulanse, fødte han 3,5 time etter vannavgang.
Det var heftig, fikk nesten ingen pauser mellom riene, var for sent med epidural og måtte klippes uten bedøvelse da de mistet fosterlyden hans.
Men alt gikk heldigvis bra [emoji170]
 
Født dato/uke: 12.06.18

Termin: 04.07.18

Navn:

Kjønn: Gutt

Klokken: 23.00

Fødested: Stavanger

Lengde: 49

Vekt: 3080 g

Hodemål: 34

Forløsningsmetode: Vaginal

Om fødselen: Startet med tegningsblødning, vannet gikk under observasjon. Startet med riedrypp og epidural 24 timer senere pga ineffektive rier. Få timer etter var han ute[emoji170]
 
Navn på barnet:
Kjønn: jente
Dato født: 24.06.18
Uke + dag: 38+6
Termin: 05.07.18
Klokken: 16.06
Fødested: Siv Tønsberg
Vekt: 3350
Lengde: 50
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: fødselen ble lang med mye rykk og napp. Sterke rier, oppkast og riesvekkelse. Etter en stund med litt ineffektive rier ble vannet tatt. Derfra var det full fart ut. Lillesøster kom til verden på nøyaktig samme tidspunkt som storebror. Søndag ettermiddagen kl 16.06
 
Født dato/uke: 25.06-18 / 39+1
Termin: 4.07
Navn: ikke bestemt
Kjønn: gutt
Klokken: 09.33
Fødested: Haukeland
Lengde: 52 cm
Vekt: 3990 g
hodeomkrets: 36 cm
Søsken: 1 storesøster
Forløsningsmetode: planlagt keisersnitt
Om fødselen: planlagt keisersnitt. Alt gikk etter planen, og en stor og fin gutt kom. Syns det var en veldig ubehagelig opplevelse å være våken under operasjonen, men samtidig så uendelig deilig å høre han gråte med en gang.
Evt. bilde:
 

Vedlegg

  • 2A52940D-84D4-4EA8-BAF0-69A353973DCD.jpeg
    2A52940D-84D4-4EA8-BAF0-69A353973DCD.jpeg
    137 KB · Visninger: 344
Navn på barnet: Luka
Kjønn: Gutt
Dato født: 26.06.2018
Uke + dag: 38+4
Termin: 9 Juli
Klokken: 11.19
Fødested: St. Olavs hospital Trondheim
Vekt: 3880g
Lengde: 49 cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: Planlagt Keisersnitt
Annet du vil fortelle: Skulle egentlig tae’s 25/6 men pga mange akutte ble jeg utsatt til 26/6.
Lider av angst, såpass mye at det ble bestemt på fohånd at jeg skulle ha narkose. Litt kluss og rot med beskjeder i personalet. Men ble tilslutt tatt ordentlig godt tatt hånd om❤️
 
Navn på barnet: Isak
Kjønn: Gutt
Dato født: 30.06.2018
Uke + dag: 37+0
Termin: 24.07.2018
Klokken: 09:51
Fødested: St.Olavs Hospital
Vekt: 3745gram
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 37
Forløsningsmetode: Hastekeisersnitt

Annet du vil fortelle: Planlagt igangsettelse en gang mellom uke 37 og 38, men pga stort barn og avtakende fostervekst, for mye fostervann, moderat preeklampsi og type 1 diabetes hos mor så ble fødselen igangsatt i uke 36+5. Han reagerte litt dårlig på igangsettelsen av fødselen, så det endte opp med hastekeisersnitt. Verdens nydeligste gutt kom til verden med sine skrik før han var ute av magen. :Heartblue
 
Født dato/uke: 30.06.18, uke 38+5)
Termin: 12.07.2018
Navn: Joel
Kjønn: Gutt
Klokken: 12.31
Fødested: St. Olav Hospital
Lengde: 50 cm
Vekt: 3175 gram
Hodemål: 36 cm
Søsken: Liam på snart 5 år
Forløsningsmetode: Igangsettelse, tok lang tid å få det i gang (3 døgn), men når jeg først fikk ordentlige åpningsrier gikk det fort (3-3,5 timer)
Om fødselen: Lang igangsettelse, hadde regelmessige kynnere fra torsdag på dagen, maserier/starten på åpningsrier fra fredags morgen. Midt på natten til lørdag hadde jeg fortsatt ingen fremgang fra formiddagen (stoppet på 4 cm åpning), og det ble bestemt at jeg fikk epidural for å klare å sove meg gjennom riene noen timer. På morgenen når jeg våknet kjente jeg at epiduralen satt skjevt - høyre side var helt borte, kunne ikke bruke foten. Venstre side hadde ingen virkning av den lenger, så der kjente jeg alt. De tok vannet i 9-tiden, fra ca 9.30 begynte riene å ta seg opp, og 12.31 var han ute. Fikk litt drypp helt på slutten for å gjøre pressfasen litt kortere, da det ble litt lange pauser mellom pressriene. Var mye tyngre å få ut han her på 3175 gram enn storebroren på 4260 gram. Den halve epiduralen gjorde det litt kinkig, da jeg var helt avslappet i høyre side, men spente meg i venstre side, så gjorde det sikkert litt vanskeligere for han å komme seg ut bekkenet. Men han kom til slutt - trengte kun tre små sting.
Evt. bilde:
 
Navn på barnet: Vegard
Kjønn: gutt
Dato født: 01.07.18
Uke + dag: 41+0
Termin: 27.06.18
Klokken: 05.40
Fødested: SSA
Vekt: 4508 g
Lengde: 53 cm
Hodeomkrets: 38 cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du vil fortelle: vannet gikk kl. 00.00 natt til søndag. Riene tok seg fort opp og vi dro på sykehuset kl. 03.30. Hadde da 4 cm åpning. 05.40 etter noen pressrier var han ute. Var en liten stjernekikker så ble klippet litt. Stor gutt som sover masse og vi koser oss.
Bilde:
 
Last edited:
Født dato/uke: 26.06.2018/veke 39+1
Termin: 5.juli
Navn: Ikkje bestemt
Kjønn: Jente
Klokken: 20.03
Fødested: Førde
Lengde: 49
Vekt: 3280
Hodemål: 37
Søsken: ei halvsøster
Forløsningsmetode: Vaginal (igangsatt pga svangerskapsforgifting)
Om fødselen: Fin og rask fødsel! Gikk 6 timer frå 3 cm til 6 cm, frå 6 til ho var ute gikk det 2 timer!
Evt. bilde:
 
Kjønn: jente
Dato født: 3.7.2018
Uke + dag: 40+4
Termin: 4.7.2018
Klokken: 9.15
Fødested: Sykehuset Innlandet
Vekt: 2790gram
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 34cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: To døgn latensfase, langvarig lekkasje av misfarget fostervann så ble innlagt 2. juli og fikk ballong. 3. juli kl 8.30 var det fortsatt bare 3 cm, men så ble det styrtfødsel: fra 3cm åpning til fødsel på 45 minutter. Forferdelig vonde rier uten pause eller mulighet for smertelindring. Alt gikk bra, ingen rifter osv. :)
 
Last edited:
Navn på barnet:

Kjønn: jente

Dato født: 27.6

Uke + dag: 38+6

Termin: 8.7

Klokken: 11.33

Fødested:ahus

Vekt:4120

Lengde: 37 fra hode til sete

Hodeomkrets:37

Forløsningsmetode:planlagt ks

Annet du vil fortelle:veldig fin opplevelse med planlagt ks. Fikk henne på brystet med engang. Ble utsatt en dag pga de hadde satt opp 5 ks på en dag, og kom inn akutt saker. Veldig god form etter keisersnittet. Etterrier var verre enn sårsmerter.
 
Back
Topp