Fødebrev

Missy95

Elsker forumet
Julikulene 2020
Er dette noe man må fylle ut?

Fylte ut med førstemann, men ingenting av det jeg skrev følte jeg at de tok hensyn til hvis de i det hele tatt leste lappen. :bag:

Fylte ut med førstemann, men ingenting av det jeg skrev følte jeg at de tok hensyn til hvis de i det hele tatt leste lappen. :bag:

Seriøst? Aldri hørt at det er noe man pleier å gjøre. Trodde det var noe man gjorde ved spesielle behov :p
Jeg tenker at man aldri kan forutse hvordan en fødsel blir, og om man feks har noen ønsker men at det ikke ligger til rette for det, så blir det vanskelig å ta hensyn til. Men at alt av medisinske opplysninger bør gis ordentlig på forhånd. Kommer ikke til å skrive noe fødebrev hvertfall :p

Seriøst? Aldri hørt at det er noe man pleier å gjøre. Trodde det var noe man gjorde ved spesielle behov :p
Jeg tenker at man aldri kan forutse hvordan en fødsel blir, og om man feks har noen ønsker men at det ikke ligger til rette for det, så blir det vanskelig å ta hensyn til. Men at alt av medisinske opplysninger bør gis ordentlig på forhånd. Kommer ikke til å skrive noe fødebrev hvertfall :p
Her har jeg fått brevet som skal fylles ut sammen med innkallelsen til oul. Så tenkte at jeg ikke gadd å la det til kast her om dagen, men mannen ble ho helt fra seg og mente det måtte fylles ut :hilarious:

Her har jeg fått brevet som skal fylles ut sammen med innkallelsen til oul. Så tenkte at jeg ikke gadd å la det til kast her om dagen, men mannen ble ho helt fra seg og mente det måtte fylles ut :hilarious:

Whaat?! Kan du ta bilde av hvordan det ser ut? Hvor hører du til? Så rart :p

Hører til ahus :hilarious:

Vedlegg

• D5ECF561-81EF-4BBD-AAB2-D58D501A6538.jpeg
    D5ECF561-81EF-4BBD-AAB2-D58D501A6538.jpeg
    22,4 KB · Visninger: 63
Jeg fikk beskjed om å skrive det på baksiden av helsekortet :confused013

Fikk ingen skjema, men skrev fødebrev sist og det ble godt mottatt av jordmødrene. De leste det sammen med oss, spurte litt og var veldig flinke til å ta hensyn. Jeg har litt utfordringer bl.a med oversensitivitet, og det respekterte de veldig bra. Brukte det litt som en oversikt over alt jeg ville mannen skulle gi beskjed om, men var redd han skulle glemme :hilarious:

Nå hadde jeg igangsatt sakte fødsel, og tenker det nok er annerledes om en kommer inn når fødsel er igang.
Usikker på fødebrev denne gangen. Siden jeg venter to så har jeg nok lite jeg skulle sagt når det først er igang

Nei, det er frivillig. Jordmor snakket om dette på første svangerskapskontroll. Hun sa det gjerne er mest aktuelt for andregangsfødende som vet hva de vil og ikke vil under fødselen. Jeg har null peiling på hva jeg vil, så jeg har ingen planer om å skrive noe brev. Så tar jeg heller til meg alle anbefalinger fra jordmor under fødsel. Men det er en eldre tråd om temaet hvor flere skrev forslag til hva det er greit å få med i et sånt brev.

Men veldig rart at de ikke tok hensyn til din lapp, da er det jo ingen hensikt med å skrive det..!

Jeg skrev ikke det med første mann, kommer ikke til å gjør det denne gangen heller:) (regner jeg med.. aldri godt å vite om jeg ombestemmer meg i siste liten:hilarious:)

Back
Topp