Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde skrevet det sist. Men ingen ting ble fulgt da det ikke passet seg slik. Med ett unntak, ønsket ikke epidural. Fikk det ikke heller, da jeg ikke trengte det![]()
Har mer lyst å skrive et barsel brev, da jeg har noen sterke ønsker om dagene på sykehuset.
Usikker jeg :-/
Min erfaring er at jordmødre er flinke til å spørre deg hva du selv ønsker feks ift hvor du vil føde (vann, seng) og evt stillinger. Foreslår forskjellige hjelpemidler underveis (prekestol, ball, saccosekk etc), om man vil være alene/ikke. Alt egentlig;-) Så med mindre du har noen veldig "spesielle" ønsker og krav, ser ikke jeg poenget med brev. For som du sier, det er ikke sikkert det blir som msn tenker, og samtidig er hver fødsel forskjellig. Første gang fikk jeg helt panikk av å ligge i badekar. Klarte det ikke. Andre gang fødte jeg i badekar. Første gang var det best å bare ligge igjennom riene, andre gang var det helt uutholdelig og prekestol måtte til. Jeg er ikke "imot" fødebrev om det gjelder noe spesielt. Men små detaljer er unødvendig, da det er mye bedre å kjenne etter når man er der![]()
Selvom jeg har skrevet brev med ønsker, så har jeg fortsatt et åpent sinnSkrev ikke sist og skriver ikke nå. Kommer bare til å bli skuffet hvis det ikke blir slik som eg har skrevet![]()
Det funker sikkert bra for andre, men for meg personlig er det ikke det rette, for vet at eg hadde blitt skuffet hvis det ikke gikk som eg tenkte. Bakdelen med å være perfeksjonistSelvom jeg har skrevet brev med ønsker, så har jeg fortsatt et åpent sinnføler meg mer trygg når de har fått lese hva jeg opplevde sist som gjør meg nervøs og gir meg litt angst om å skulle oppleve denne gangen
så vis man ikke låser seg helt fast og kommer med ønsker, så tror jeg det går bra
![]()
Hahahaha! Ser denDet funker sikkert bra for andre, men for meg personlig er det ikke det rette, for vet at eg hadde blitt skuffet hvis det ikke gikk som eg tenkte. Bakdelen med å være perfeksjonist![]()
Jeg skrev om min forie fødsel, hva jeg ønsker nå, smertelindring, fødestillinger osvHadde ikke tenkt å skrive egentlig, men så snakket jeg med en som hadde gjort det, da bare enkle ting som hennes tanker omkring fødestillinger og sånn. Synes det kan være greit å ha tenkt gjennom disse tingene og skrevet det ned for min egen del selv om man ikke vet hvordan fødselen blir da. Så nå har jeg begynt så smått på ett ..
Ja tenker sånne ting kan være greit. Har jo ikke født før og jordmor sa at kanskje jeg hadde forestilling om en stilling jeg ville bruke, men så kan det jo være jeg finner ut at det ikke passer i det hele tatt. Men da har jeg i alle fall fått tenkt gjennom det litt på forhånd og vet litt mer hva jeg går tilJeg skrev om min forie fødsel, hva jeg ønsker nå, smertelindring, fødestillinger osv![]()
Å få ned tanker og ønsker er super lurtJa tenker sånne ting kan være greit. Har jo ikke født før og jordmor sa at kanskje jeg hadde forestilling om en stilling jeg ville bruke, men så kan det jo være jeg finner ut at det ikke passer i det hele tatt. Men da har jeg i alle fall fått tenkt gjennom det litt på forhånd og vet litt mer hva jeg går til![]()