Fødebrev?

Gaia81

Betatt av forumet
Skriver dere fødebrev? Har ikke gjort det med de to andre, men jordmor anbefaler å gjøre det. Holder det ikke å si hvordan man vil ha det underveis?

Ser ikke vitsen om det ikke er noe spesielt...

Neh... De tingene jeg føler må sies tar jeg opp på innskrivningssamtalen.

Burde holde det, ja, ser ikke helt poenget med det brevet. Med mindre man har mange og litt spesielle ønsker kanskje.. :)
Sikkert greit om man har mange ønsker ja. Har ikke så mange ønsker jeg, tar det litt som det kommer :) eneste "ønsket" (ønsker det jo ikke) er lavere terskel for ks om de ser det går samme veien som sist (hadde baby som ikke kom ned i bekkenet, så endte med akutt ks etter 42 timer). Også ønsker jeg å steriliseres om det ender med ks denne gangen også. Og det er vel de ønskene jeg har (som jeg egentlig ikke ønsker, for jeg ønsker jo en vaginal fødsel :p ).

Jeg har litt "bagasje" og skriver om det sånn at de tar litt hensyn. .er jo sikkert flere som skiftes ut på skift, så da er det greit å kunne slippe å forklare om og om igjen tenker jeg da :p er jo noe hver enkelt må kjenne på selv ;)

Jeg har skrevet fødebrev:) tar ikke sjansen på at jeg er helt 100% til å fortelle om alt når jeg ankommer sykehuset. Skulle det bli vaktskifte midt i fødselen min syns jeg det er greit at neste jordmor vet hva jeg vil ha av smertestillende osv.

Så syns jeg fødebrevet ble en fin forberedelse for min egen del. Er førstegangsfødende.

Jeg har litt "bagasje" og skriver om det sånn at de tar litt hensyn. .er jo sikkert flere som skiftes ut på skift, så da er det greit å kunne slippe å forklare om og om igjen tenker jeg da :p er jo noe hver enkelt må kjenne på selv ;)
Det skjønner jeg godt! Jeg har to normale, fine fødsler bak meg og skal føde på Abc - så har egentlig ingen hensyn som må tas. Håper på å føde i vann denne gang, og det får man jo om alt forløper normalt. ;)

Sikkert greit om man har mange ønsker ja. Har ikke så mange ønsker jeg, tar det litt som det kommer :) eneste "ønsket" (ønsker det jo ikke) er lavere terskel for ks om de ser det går samme veien som sist (hadde baby som ikke kom ned i bekkenet, så endte med akutt ks etter 42 timer). Også ønsker jeg å steriliseres om det ender med ks denne gangen også. Og det er vel de ønskene jeg har (som jeg egentlig ikke ønsker, for jeg ønsker jo en vaginal fødsel :p ).
Håper du får oppleve oppleve en vaginal fødsel denne gang! :)

Jeg har skrevet fødebrev:) tar ikke sjansen på at jeg er helt 100% til å fortelle om alt når jeg ankommer sykehuset. Skulle det bli vaktskifte midt i fødselen min syns jeg det er greit at neste jordmor vet hva jeg vil ha av smertestillende osv.

Så syns jeg fødebrevet ble en fin forberedelse for min egen del. Er førstegangsfødende.
Godt poeng ang vaktskifte, det kan jo godt dra ut litt i tid første gang, kjedelig å måtte forklare seg flere ganger. :)

Har hørt fra flere at det er litt frustrerende at informasjonen man muntlig har gitt ikke alltid flyter over til neste på jobb. Men deg skal jo i prinsippet gjøre det. Jeg syns det er godt å ha skrevet det i alle fall:-) men er flere på jobb som "ler" litt av meg fordi jeg er så forberedt. Spesielt de som er i mødre-generasjonen ( 50+). Men så gir jo noen av de inntrykk av at "da jeg fødte var det nesten ikke noe smertestillende og ungen ble bare røska ut- og det måtte vi tåle!".

Jeg er tøff, men gidder ikke tøffe meg når det gjelder føding

Har hørt fra flere at det er litt frustrerende at informasjonen man muntlig har gitt ikke alltid flyter over til neste på jobb. Men deg skal jo i prinsippet gjøre det. Jeg syns det er godt å ha skrevet det i alle fall:) men er flere på jobb som "ler" litt av meg fordi jeg er så forberedt. Spesielt de som er i mødre-generasjonen ( 50+). Men så gir jo noen av de inntrykk av at "da jeg fødte var det nesten ikke noe smertestillende og ungen ble bare røska ut- og det måtte vi tåle!".

Jeg er tøff, men gidder ikke tøffe meg når det gjelder føding
Jeg kjenner til et par sånne, hun ene har jeg kommet helt på kant med etterhvert. Fordi de har født før og har voksne barn, så er de plutselig eksperter med fasiten. Blir helt matt av slikt, jeg

Hvis det er viktig for deg for å få en god forberedelse til fødselen, så er det jo helt supert med et fødebrev. Så får du jo gjerne jobbet deg litt igjennom tenkelige scenarioer også.

Jeg hadde ett ønske sist, det var at jeg skulle få epidural om jeg ønsket det. Det klarte jeg å overføre muntlig ;) samme gjelder nå. Hadde forresten ønske om familierom, men det er ikke så nøye nå. Syns førstegangs ble prioriteres.

Synes det er veldig greit med brev, med mye smerter og være sliten kan man glemme eller orker ikke fortelle alt, spesielt ikke viss man har opptil flere jordmødre innom.

Back
Topp