Fødebrev

TenaLady

Andre møte med forumet
Noen her som har skrevet fødebrev? Lyst å dele hva/hvordan dere har skrevet? Som førstegangsfødende synes jeg det er litt vanskelig å vite hva som burde være med, og litt hva jeg egentlig tenker rundt fødselen. Hadde vert fint å se hvordan andre tenker. :smiley-bounce012

Et lite tips er å kanskje skrive et til jm og et til den som er med deg, hvis du syns noe blir for personlig å dele med de på sykehuset.
Jeg kommer til å gi sambo noen instruksjoner som jeg ikke nevner i brevet til sykehuset, men om situasjonen oppstår så vet han hva jeg ønsker/føler og kan ta diskusjonen med de.

Jeg har aldri skrevet, og tenker ikke denne gang heller, men et tips er iallfall å være klar på dine tanker rundt bla smerteStillende:) en kan jo endre mening underveis! Men har hørt fra flere at de har fått tips fra leger og om å være veldig klare på at man ønsker å få tilbud om
Epidural, før det Evt er for sent. At det kan være lurt å si om
Man ønsker å ha muligheten, da de visst ofte venter lenge med dette grunnet at det er litt dyrt:-) men om du overhode ikke ønsker det, så er det jo ingen vits:-) men da har du iallfall bedt om å få valget:-)

Et lite tips er å kanskje skrive et til jm og et til den som er med deg, hvis du syns noe blir for personlig å dele med de på sykehuset.
Jeg kommer til å gi sambo noen instruksjoner som jeg ikke nevner i brevet til sykehuset, men om situasjonen oppstår så vet han hva jeg ønsker/føler og kan ta diskusjonen med de.
Lurt! Det med samboer tror jeg nesten er enda viktigere enn fødebrevet! Det kan være fin å ha en som er helt inneforstått med din situasjon og som
Er beredt til å ta diskusjonen for deg:)

Noen her som har skrevet fødebrev? Lyst å dele hva/hvordan dere har skrevet? Som førstegangsfødende synes jeg det er litt vanskelig å vite hva som burde være med, og litt hva jeg egentlig tenker rundt fødselen. Hadde vert fint å se hvordan andre tenker. :smiley-bounce012
Jeg har fått tips av jordmor på helsestasjonen å skrive i stikkord, kort og klart.

Jeg skrev et sist, glemte det ut i farten så jordmor fant det i mappen min etter fødsel :P hehe. Men jeg hadde en fantastisk opplevelse og trengte det i utgangspunktet ikke. Men det er greit å skrive ned noen tanker, så jeg skal nok gjøre det denne gangen også. Som det at jeg ønsker lille opp på brystet og få litt ro med henne og at navlestrengen får pulsere seg ferdig før den klippes. Så litt andre tanker jeg føler for å dele :)

Jeg har fått en "mal" fra fødeavdelingen min som jordmor maser om hver gang jeg er der. Har fått frist til neste gang :p

Skrev med første men det røyk rett ut vinduet så gidder ikke det nå. En fødsel kan ikke planlegges men jm vet jo hva en trenger - når en trenger det

Lyst å dele det? (Ikke hva du skriver men hva de skriver i det )
Har ikke jeg fått.
Her er det: :)
ImageUploadedByBV Forum1461942889.578650.jpg
ImageUploadedByBV Forum1461942899.378085.jpg
ImageUploadedByBV Forum1461942907.418061.jpg

Jordmora på fødselsforberedende samtale sa at de vil helst at den sendes inn på forhånd, men at det er ingen krise å ta den med når fødselen er i gang og gi den der da :)
Jeg skal fylle ut min litt før neste jordmortime (på tirsdag)

Back
Topp