Fødebrev

Julie3

Forelsket i forumet
Har dere skrevet det?fikk beskjed av jordmor og ta det med når vi skal inn til fødsel. Men ser enkelte sender det inn tidligere?hva gjorde du?

Sendte det inn, var det som sto I brevet så da gjorde jeg det ☺

Dette er tredje brevet og jeg har aldri skrevet noe fødebrev. Hvis du tenker på den delen på helsekortet så sender legen eller jm det inn toø sykehuset på slutten av svangerskapet :)

Tredje barnet* :p

Jeg kommer nok til å ha med meg til fødselen.

Men jeg har ingen spesielle ønsker når det gjelder fødselen, men heller når det gjelder barsel.
Hadde en lite hyggelig opplevelse der sist gang som jeg ikke vil oppleve igjen, så kommer til å nevne det.

Jeg kommer nok til å ha med meg til fødselen.

Men jeg har ingen spesielle ønsker når det gjelder fødselen, men heller når det gjelder barsel.
Hadde en lite hyggelig opplevelse der sist gang som jeg ikke vil oppleve igjen, så kommer til å nevne det.

Kan jeg få spørre hva det gjaldt?

Går til tidenes dårligste jordmor, som blant annet har ledd av alle som skriver brev og alt de skriver... :( eneste anbefalingen hun kommer med er å ikke skrive noe.

Er ikke den som liker å klage, men hun har kun vært til frustrasjon og ingen støtte slik som jeg trodde. Nå håper jeg bare at jeg ikke treffer henne ved fødsel!

Går til tidenes dårligste jordmor, som blant annet har ledd av alle som skriver brev og alt de skriver... :( eneste anbefalingen hun kommer med er å ikke skrive noe.

Er ikke den som liker å klage, men hun har kun vært til frustrasjon og ingen støtte slik som jeg trodde. Nå håper jeg bare at jeg ikke treffer henne ved fødsel!

Det høres ikke noe kjekt ut. Får håpe du slepper henne ved og etter fødsel ;)

Herlighet, det hørtes ikke noe hyggelig ut :/
På Ahus sender de ut et skjema med mange spm som er fødebrevet, regner med at siden de sender det ut så må de syntes det er greit å få det tilbake og :)

Jeg skrev ikke så mye på mitt, for vet etter 1 fødsel at man aldri vet hvordan det utløper seg, for meg var det viktig å skrive litt om trygghet, kjemi med jordmor, hva jeg ønsker av smertelindring. Men har ingen krav om at sånn og sånn skal det være :)

Kan jeg få spørre hva det gjaldt?

Om natten blødde jeg veldig mye, så blødde gjennom alt av bind og slikt, så kom det to nattevakter inn og skiftet på meg I sengen. .. syns det var veldig nedverdigende å bli skiftet på på den måten, kunne fint klart det selv, de spurte ikke engang, bare satt I gang. . Bare fordi det sikkert var "enklere" for de å gjøre det slik, så syns ikke jeg det var rett av de.. jobber selv innenfor helse og omsorg, så vet hvor viktig det er å la pasientene få gjøre det de mestrer selv, for å ikke ta vekk alt av verdighet. .

Om natten blødde jeg veldig mye, så blødde gjennom alt av bind og slikt, så kom det to nattevakter inn og skiftet på meg I sengen. .. syns det var veldig nedverdigende å bli skiftet på på den måten, kunne fint klart det selv, de spurte ikke engang, bare satt I gang. . Bare fordi det sikkert var "enklere" for de å gjøre det slik, så syns ikke jeg det var rett av de.. jobber selv innenfor helse og omsorg, så vet hvor viktig det er å la pasientene få gjøre det de mestrer selv, for å ikke ta vekk alt av verdighet. .

Det skjønner jeg godt. Fint de vil hjelpe men noe må en få gjøre selv.

Fikk skjema fra ahus, så jeg har fylt ut den med hjelp fra jordmor, har født en gang før, men nå blir det likevel nytt da jeg skal føde tvillinger. Trenger mye trygghet på at alt går fint, gruer meg litt :-)

Back
Topp