Fødebrev

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Skal dere skrive det? Jeg lurer på å gjøre det. Kan jeg skrive at jeg ønsker at en av de som er der tar bilde når far klipper navlestrengen , om jeg ikke er klar?

Nope. Har ikke skrevet fødebrev, men det kan du vel skrive på fødebrevet. Kan ikke se hvorfor det sko være et problem. :)

Jeg gjorde ikke det, tok det bare som det kom og det er jeg kjempe glad for, for ble en mye bedre fødsel når jeg slo fra meg alle "planene"

Jeg har gjort det etter anbefaling av JM. Hadde noen opplevelser sist gang, og formulerte et ØNSKEBREV hvor jeg fortalte om mine ønsker for fødselen. De tar hensyn hvis det lar seg gjøre :) skriv ned ønske ditt, så vil de sikkert i hvertfall prøve å etterkomme ønske ditt.

Jeg skrev fødebrev. Jeg skrev det som var viktigst for meg. Noen ganger kan det være vanskelig å få uttrykt det som er viktig. Skrev b.l.a at jeg ønsket å føde i vann. Det bør dere forresten si når dere ringer og sier at dere kommer. Så har de nedre tid på å etterkomme ønsket. Klart du kan skrive det m navlestrengen.

Jeg skrev fødebrev men jordmor hadde egentlig ikke så god tid til å lese det før etter fødselen da jeg kom inn med pressrier og full åpning (jordmor ble tatt litt på sengen over hvor langt jeg var kommet i fødselsforløpet). Men jeg fikk oppfylt ønskene mine allikevel da jeg slapp unna epidural og mannen fikk klippe navlestrengen;-) Eneste jeg skulle ønske det var tid til var at jeg fikk bruke badekar som smertelindring men det var absolutt ingen tid til det. Fikk holde med lystgassen;-)

Skrev ned et par setninger på journalen da vi var på oul. Det viktigste var vel at jeg ønsker å føde i mine egne klær, altså det lille man har på seg, men det er veldig viktig for meg. Føle meg komfortabel. Hater sykehus. *grøss*
Ta med et fødebrev, men har du en kjapp fødsel er det jo ikke sikkert de får tid å lese det, eller oppfylt ønskene dine. Tenker det er fint å vite hvordan man gjerne vil ha det under fødsel, det er jo livets største øyeblikk du har fremfor deg :)

Har ikke skrevet, men har heller ingen spesielle ønsker utenom å ta det som det kommer :-) har man klare tanker og meninger om hvordan man ønsker at ting skal være tenker jeg at ett brev er en lur og fin ting :-) så gjør de nok så godt de Kan for å oppfylle ønskene.

Var på samtale med jordmoren på sykehuset idag og omvisning. Da skrev hu opp på ønskelista
at jeg ønsker familie rom etter fødsel. Grunnet tidligere deprasjon og angst for å sove borte uten kjente til stede.
Hu trodde helt sikkert også at jeg fikk bruke badekaret om jeg ønsket. For det var vist ikke så populert.

Eneste ønsket jeg har er at mannen.Skal klippe navlestrengen, men det skal jeg nok klare å få formulert uten brev. Hadde jeg hatt flere ønsker hadde jeg nok skrevet dem ned, og ser ingen problem med å skrive at du vil at noen skal ta bilde. Da fikser de det nok hvis det lar seg gjøre :)

Back
Topp