Fødebaggen

Michelle90

Flørter med forumet
Når begynner dere å tenke på fødebaggen? Når bør den stå klar?
Og hva skal dere ha i baggen? :)

Jeg har begynt å pakke allerede, er uke 29, hehe! xD
De har en grei liste på BV om hva som kan være greit å ha med :-)

Jeg skal begynne å pakke om to uker.
Sitt kom snuppa i uke 37 og tenkte å fikse resterende den uka, kastet heller sammen noe med rier og det er ikke å anbefale ;)

Så denne gangen skal jeg ha alt klart eller lett tilgjengelig fra uke 35.

Snakk litt med din jordmor om hva som burde være i bagen siden tilbudet på hva de har på barsel er ulikt.

Jeg starta å pakke min i går. Er 33+2 i dag. Men skal flytte om 2 uker så greit å ha det klart. :)

Her er lista jeg har laget meg:

Fødebagen:

Pakket:
Tights
Joggebukse
Truser x2
Amme bh x2
Singlet x2
Ammegenser
T-skjorte
Tannbørste
Tannkrem
Krem
Hårstrikk
Leppomade
Kamera
Mobil lader
Sokker x3 line
Body baby
Bukse baby
Sokker x2 baby
Lue x2 baby
Tykkere dress baby
Votter baby
Ammeinnlegg

Mangler å pakke:
Babyteppe
Sminke
Balsam
Snaks
Drikke
Bilsete med base
Gulpekluter?
Tøfler?
Morgenkåpe?
Bind

En må vel begynne å se på den snart ja :D
Men jeg skal på reise i starten av september, tror jeg venter til vi er hjemme derfra. Føler meg ikke spesielt stresset enda heller (selvom det er lurt å ha den ferdig tidlig, sånn i tilfelle!)

ja guri nå bør man vel begynne å tenke på den :-O
Jeg har hørt at man ikke får med seg noe babyklær fra sykehuset, så en body eller to, + hentesett skal hvertfall i baggen, og ei tøybleie til hjemreisedagen.
Ekstra (fulladet) batteri til kamera + minnebrikke, i tilfelle det som står i ikke holder (kamera må jeg bare klare å huske på i farta).
Og elastisk bæresjal!

Ellers ligger det jo masse lister ute laget av de som allerede har vært på føden og hatt med fødebag, med gode tips til hva man kan trenge/ikke trenge. Her er en jeg har sett litt på:

http://www.ingridsblogg.no/?p=414886

Her anbefaler hun også å pakke med noe skift til far.. jeg vet ikke hva som er vanlig - pleier far å bli på sykehuset under barseloppholdet?

Jeg starta å pakke min i går. Er 33+2 i dag. Men skal flytte om 2 uker så greit å ha det klart. :)

Her er lista jeg har laget meg:

Fødebagen:

Pakket:
Tights
Joggebukse
Truser x2
Amme bh x2
Singlet x2
Ammegenser
T-skjorte
Tannbørste
Tannkrem
Krem
Hårstrikk
Leppomade
Kamera
Mobil lader
Sokker x3 line
Body baby
Bukse baby
Sokker x2 baby
Lue x2 baby
Tykkere dress baby
Votter baby
Ammeinnlegg

Mangler å pakke:
Babyteppe
Sminke
Balsam
Snaks
Drikke
Bilsete med base
Gulpekluter?
Tøfler?
Morgenkåpe?
Bind

Har lest at det er veldig varmt på føden, så noen gode sandaler er kanskje bedre enn tøfler, om tøflene er av det varme slaget hvertfall?

Tror jeg venter en måneds tid med å pakke den :) Men har kjøpt inn to enkle amme-bher jeg tenkte å ha med da :)

Jeg har hørt at man ikke får med seg noe babyklær fra sykehuset, så en body eller to, + hentesett skal hvertfall i baggen, og ei tøybleie til hjemreisedagen.
Ekstra (fulladet) batteri til kamera + minnebrikke, i tilfelle det som står i ikke holder (kamera må jeg bare klare å huske på i farta).
Og elastisk bæresjal!

Ellers ligger det jo masse lister ute laget av de som allerede har vært på føden og hatt med fødebag, med gode tips til hva man kan trenge/ikke trenge. Her er en jeg har sett litt på:

Her anbefaler hun også å pakke med noe skift til far.. jeg vet ikke hva som er vanlig - pleier far å bli på sykehuset under barseloppholdet?
Om far er med eller ikke avhenger på om dere vil og om det er mulighet for det der du skal føde.

Her er det ikke vanlig barsel så vi planlegger at mannen ihvertfall er der første døgnet om det går greit for de som blir barnevakt

Jeg pakker når det er 3 uker til termin. Kommer han før får det bli nødløsning pakking. Må også pakke jentene sine sin sekk da de skal være hos besteforeldre etc en dag og to

Jeg tenker jeg snart pakker lillemor sitt, også får jeg lage ei liste over mitt sånn at det er fort gjort å plukke sammen om det skulle skje noe tidlig. Har bare 3 min kjøring til sykehuset, så det er ikke noe problem å hente det som mangler. Håper litt på familierom på barsel selv om vi har kort vei, evt enmannsrom, men det spørs vel litt siden vi har såpass kort vei...

Tja.. Amme bh og innlegg, ny amme topp og en behagelig bukse, slippers, sjampo og balsam, sminke fjerner, pluss maskara og Vippetangen og deo, tannbørste og tannkrem. Får gubben til å hente resten når det trengs

Anbefaler å ha med en hårføner, til å blåse seg tørr i underlivet etter toalettbesøk eller dusj, ikke noe sæli å tørke seg med papir etter fødsel :)

Har så vidt begynt å pakke ting jeg ikke bruker her hjemme. Men det er ikke langt til sykehuset uansett, så tenker at pappaen kan hente det hvis jeg mangler noe:) men husker fra sist at jeg hadde alt for lite truser og bukser, blødde gjennom alt hele tiden. Så her skal det pakkes MASSE bukser og truser hvertfall;)

Jeg kommer til å gjøre det når jeg går ut i permisjon (må spare litt sysler til da!) vet at han kan finne på å dukke opp før det, men tanken på å mangle fødebag om det skulle skje noe snart stresser meg ikke noe særlig, så tar sjansen på at det går greit :) skal alltids klare å raske med meg det mest nødvendige på vei ut, og eventuelt sende de nybakte besteforeldrene etter ting som trengs når babyen er ute og ting har roa seg.

Jeg kommer til å gjøre det når jeg går ut i permisjon (må spare litt sysler til da!) vet at han kan finne på å dukke opp før det, men tanken på å mangle fødebag om det skulle skje noe snart stresser meg ikke noe særlig, så tar sjansen på at det går greit :) skal alltids klare å raske med meg det mest nødvendige på vei ut, og eventuelt sende de nybakte besteforeldrene etter ting som trengs når babyen er ute og ting har roa seg.
Samme her!:) men vi har kort vei til sykehuset, så lett å sende besteforeldre eller mannen for å hente ting!

Og elastisk bæresjal!

Er som Shadow sier; varierer om far kan være der eller ikke. På sykehuset her hvertfall får ikke far overnatte på barsel, (tror det er vanlig praksis på de fleste sykehus), men far kan overnatte dersom man er frisk og sover på barselhotell eller familierom (hvor man da er i tilknytning til barselavdeling) Pris på dette varierer visst veldig mye...

Når det gjelder spørsmålet til TS, fødebaggen tror jeg at jeg skal begynne å tenke på nå snart.. Er 33 uker i dag, tenker at jeg vil ha det meste klart til rundt 35+0 hvertfall. Så slipper jeg å stresse med det de siste ukene om jeg er sliten eller har mye å gjøre da :P Tenker at han kan jo komme alt fra 37+0 til 40++, så greiest at det som kan være klart er klart da hvertfall :D

Last edited:
Har termin i starten av oktober, så regner med det har begynt å bli kjøligere da. Har hjemmestrikket hentesett i (kløfri) ull som jeg skal pakke med, kunne sikkert hatt det rett på huden, men tror det blir kaldt - så lurer på hva jeg skal kle på under? Har med langermet body, men hva med beina? Strømpebukse virker så trangt og tett ut på en nyfødt liten kropp.. burde jeg prøve å finne ei tynn sparkebukse, sånn uten armer? *blank*

Last edited:
Back
Topp