Michelle90
Flørter med forumet
Når begynner dere å tenke på fødebaggen? Når bør den stå klar?
Og hva skal dere ha i baggen?
Og hva skal dere ha i baggen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg starta å pakke min i går. Er 33+2 i dag. Men skal flytte om 2 uker så greit å ha det klart.
Her er lista jeg har laget meg:
Fødebagen:
Pakket:
Tights
Joggebukse
Truser x2
Amme bh x2
Singlet x2
Ammegenser
T-skjorte
Tannbørste
Tannkrem
Krem
Hårstrikk
Leppomade
Kamera
Mobil lader
Sokker x3 line
Body baby
Bukse baby
Sokker x2 baby
Lue x2 baby
Tykkere dress baby
Votter baby
Ammeinnlegg
Mangler å pakke:
Babyteppe
Sminke
Balsam
Snaks
Drikke
Bilsete med base
Gulpekluter?
Tøfler?
Morgenkåpe?
Bind
Har lest at det er veldig varmt på føden, så noen gode sandaler er kanskje bedre enn tøfler, om tøflene er av det varme slaget hvertfall?
Om far er med eller ikke avhenger på om dere vil og om det er mulighet for det der du skal føde.ja guri nå bør man vel begynne å tenke på den :-O
Jeg har hørt at man ikke får med seg noe babyklær fra sykehuset, så en body eller to, + hentesett skal hvertfall i baggen, og ei tøybleie til hjemreisedagen.
Ekstra (fulladet) batteri til kamera + minnebrikke, i tilfelle det som står i ikke holder (kamera må jeg bare klare å huske på i farta).
Og elastisk bæresjal!
Ellers ligger det jo masse lister ute laget av de som allerede har vært på føden og hatt med fødebag, med gode tips til hva man kan trenge/ikke trenge. Her er en jeg har sett litt på:
http://www.ingridsblogg.no/?p=414886
Her anbefaler hun også å pakke med noe skift til far.. jeg vet ikke hva som er vanlig - pleier far å bli på sykehuset under barseloppholdet?
Samme her!Jeg kommer til å gjøre det når jeg går ut i permisjon (må spare litt sysler til da!) vet at han kan finne på å dukke opp før det, men tanken på å mangle fødebag om det skulle skje noe snart stresser meg ikke noe særlig, så tar sjansen på at det går greitskal alltids klare å raske med meg det mest nødvendige på vei ut, og eventuelt sende de nybakte besteforeldrene etter ting som trengs når babyen er ute og ting har roa seg.
ja guri nå bør man vel begynne å tenke på den :-O
Jeg har hørt at man ikke får med seg noe babyklær fra sykehuset, så en body eller to, + hentesett skal hvertfall i baggen, og ei tøybleie til hjemreisedagen.
Ekstra (fulladet) batteri til kamera + minnebrikke, i tilfelle det som står i ikke holder (kamera må jeg bare klare å huske på i farta).
Og elastisk bæresjal!
Ellers ligger det jo masse lister ute laget av de som allerede har vært på føden og hatt med fødebag, med gode tips til hva man kan trenge/ikke trenge. Her er en jeg har sett litt på:
http://www.ingridsblogg.no/?p=414886
Her anbefaler hun også å pakke med noe skift til far.. jeg vet ikke hva som er vanlig - pleier far å bli på sykehuset under barseloppholdet?