Fødebaggen

Phida

Blir kjent med forumet
Augustlykke 2015
Når tenker dere å pakke fødebaggen? Noen som har gjort det alt?

Tja i uke 35 ca kanskje :p

Jeg driver å putter oppi litt nå og da. Har lagt oppi babyteppe, en sparkebukse og lue, tre bodyer og noen gode og store truser til meg :-D Så skriver jeg ned på et ark hver gang jeg legger noe oppi.

Tenkte jeg skulle skrive ferdig lista over hva jeg skal ha med neste uke, så begynne og pakke uken etter, da er jeg 35 uker :)

Tipper jeg begynner å tenke på å samle sammen litt når det er 3-4 uker til termin:) men begynner nok å tenke på å skrive liste 1-2 uker før det igjen;)

Tenkte å skrive liste om en uke eller to.
Så pakker vel når jeg er rundt v 35.

Har jeg ikke planlagt i det hele tatt :P Tar med meg et skift til meg selv og et skift til baby + klær hun skal reise hjem i og noen ammeinnlegg. Toalettsaker og slikt må jeg plukke med meg i det vi drar ut døra. Tlf ladder, pengbok og helsekort så sier jeg meg fornøyd :) Pakker sikkert alt klart i en bag i uke 38.

Jeg er 33+4 og ha begynt. Men blir bok ikke ferdig før termin :p jeg pakker litt her og der, gidder ikke stresse ^^

Nå kan jeg kanskje høres litt skeptisk ut, men er det så viktig å pakke fødebaggen i så god tid? Er det ikke litt som en overnattingsbag for en helgetur med litt utstyr til baby? Jeg har jo stort sett reine klær i skapet, og så lang tid tar det uansett ikke å stappe det i en bag med litt toalettustyr og hårføneren. Dette er jo ting jeg uansett bruker i det daglige.

Ammeinnlegg og sånn kan man vel få kjøpt på sykehusapoteket. Kamera, ladere, helsekort og sånt er jo ting som også er i omløp og ikke kan pakkes ned nå.

Må legge til at jeg fremdeles driver å pendler så pakker kanskje hakket mer enn mange andre;)

Mulig jeg begynner så smått på en bag om ikke så veldig lenge, men den blir nok langt ifra ferdig før rett før termin. Men burde vel skrive en liste i det minste så jeg husker hva som må pakkes. Og storesøster må vel ha en bag også tenker jeg..

Jeg har begynt :)
Ordnet liste over det jeg skal ha med og krysset av etterhvert som jeg har pakket. Lista ligger på bagen slik at om andre evt må hjelpe meg,så vet de hva som mangler. Man vet aldri hvordan det blir. Og om det går like fort og er like heftig som sist så er det ikke sjangs å begynne å pakke noen bag før vi drar :p
JM sa at det var lurt å få ordnet og organisert ting nå fordi det kan skje noe litt tidligere enn planlagt :)

Nå kan jeg kanskje høres litt skeptisk ut, men er det så viktig å pakke fødebaggen i så god tid? Er det ikke litt som en overnattingsbag for en helgetur med litt utstyr til baby? Jeg har jo stort sett reine klær i skapet, og så lang tid tar det uansett ikke å stappe det i en bag med litt toalettustyr og hårføneren. Dette er jo ting jeg uansett bruker i det daglige.

Ammeinnlegg og sånn kan man vel få kjøpt på sykehusapoteket. Kamera, ladere, helsekort og sånt er jo ting som også er i omløp og ikke kan pakkes ned nå.

Må legge til at jeg fremdeles driver å pendler så pakker kanskje hakket mer enn mange andre;)

Det er noe med at man ikke vet hvordan det hele forløper. Jeg synes ikke det var spesielt gøy å kreke meg rundt og pakke med vondt og litt panikk siden vi fikk dårlig tid. En liste er ihvertfall greit å ha!

Og si du er utpå og må dra rett til sykehuset mens noen må komme etter med bagen? Flere ting som taler for en ferdig bag i god tid synes jeg. :-)

Tenkt endel på denne fødebaggen som må pakkes i en god stund, men kommer meg aldri i gang :p Er 33+3 idag og tenker å begynne om et par uker å skrive opp det jeg trenger og etterhvert pakke den.

Føler nesten jeg er FOR avslappet når det kommer til den bagen:p

Og - selv om jeg i teorien sier det er lurt å pakke bagen tidlig, kommer jeg sannsynligvis ikke til å gjøre det. Såpass avslappa er jeg også. :-p Blir nok gående med rier som de to forrige gangene og finne ting ja.

Etter mye vonde kynnere, mensmurringer i mage/rygg og rosa utflod så fant æ ut at det kanskje va greit å bynne å pakke no ;) 33+6, andregangs :)

33+4 i dag

Hadde tenkt å pakke 2-3 uker før termin, men etter en uke med ubehagelige regelmessige kynnere hele døgnet, har fått meg til å komme i gang :)

Skrev pakkeliste i går og tenker jeg finner en bag snart og begynner å pakke det jeg kan og huker av på listen.

Vurderingen 33+0 på sykehuset var bra, men fikk beskjed om at det raskt kan endre seg.

Jeg utsetter det og utsetter det, men kan tenke meg å gjøre det til neste uka hvis vi begir oss på en lang bilreise (skal kjøpe bil fra Ålesund).

Back
Topp